MINI dokončil novou řadu Countryman na začátku letošního roku vypuštěním John Cooper Works (JCW) modelu. Vypadá opravdu dobře, navíc bude praktický. Ale, je to pořád ještě ten pravý MINI?
Před odpovědí na tuto otázku zmíníme některé z nedostatků, které časopis AutoExpress při testování nového Countrymanu zjistil. Bohužel seznam nedostatků je opravdu dlouhý.
CenaS cenou začínající na 950.000 korun (1.010.000 za verzi s automatickou převodovkou) je prostě drahý. I když poskytovaný výkon benzinového dvoulitru není vůbec malý (228k, 350Nm), v této cenové kategorii existuje hned několik silnějších konkurentů.
VáhaProvozní váha s řidičem činní 1.600 kilogramů, což při vzpomínce na prvního MINI (600 kilogramů) není opravdu MINI. Samozřejmě, větší motory a výbava, to vše má zásadní vliv na růst váhy. Navíc bychom si v dnešní době ani automobil bez topení, jak tomu u prvního MINI bylo, nedokázali představit. Ale, díky takové váze už prostě nemůže být MINI tak ostrý v zatáčkách, jako býval.
Dalším výtkám neunikl ani volič jízdních režimů. Mít možnost výběru jízdního režimu je sice příjemné, ale módy ECO a Normal se díky velmi pomalé odezvě při řazení a akceleraci ukázali jako nepoužitelné.
Posledním vážným problémem je umístění brzdového pedálu, který je prý oproti ostatním umístěn vysoko, a zabere čas zvyknout si na něj, což zrovna v případě brzdového pedálu není úplně bezpečné.
Suma sumárum, i přes všechny skutečnosti týkající se dobré výbavy a rychlosti na rovinkách, dokáže konkurovat Audi Q2?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?