MINI dokončil novou řadu Countryman na začátku letošního roku vypuštěním John Cooper Works (JCW) modelu. Vypadá opravdu dobře, navíc bude praktický. Ale, je to pořád ještě ten pravý MINI?
Před odpovědí na tuto otázku zmíníme některé z nedostatků, které časopis AutoExpress při testování nového Countrymanu zjistil. Bohužel seznam nedostatků je opravdu dlouhý.
CenaS cenou začínající na 950.000 korun (1.010.000 za verzi s automatickou převodovkou) je prostě drahý. I když poskytovaný výkon benzinového dvoulitru není vůbec malý (228k, 350Nm), v této cenové kategorii existuje hned několik silnějších konkurentů.
VáhaProvozní váha s řidičem činní 1.600 kilogramů, což při vzpomínce na prvního MINI (600 kilogramů) není opravdu MINI. Samozřejmě, větší motory a výbava, to vše má zásadní vliv na růst váhy. Navíc bychom si v dnešní době ani automobil bez topení, jak tomu u prvního MINI bylo, nedokázali představit. Ale, díky takové váze už prostě nemůže být MINI tak ostrý v zatáčkách, jako býval.
Dalším výtkám neunikl ani volič jízdních režimů. Mít možnost výběru jízdního režimu je sice příjemné, ale módy ECO a Normal se díky velmi pomalé odezvě při řazení a akceleraci ukázali jako nepoužitelné.
Posledním vážným problémem je umístění brzdového pedálu, který je prý oproti ostatním umístěn vysoko, a zabere čas zvyknout si na něj, což zrovna v případě brzdového pedálu není úplně bezpečné.
Suma sumárum, i přes všechny skutečnosti týkající se dobré výbavy a rychlosti na rovinkách, dokáže konkurovat Audi Q2?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?