Bavorská automobilka rozšířila svým novým přírůstkem pětkovou řadu, neboť představila model, o jehož pohon se bude starat nejvýkonnější šestiválcový turbodiesel na světě.
Představená novinka skutečně udivuje. Čtveřice turbodmychadel přeplňuje naftový motor, jenž disponuje výkonem 400 koní při 4 400 otáčkách za minutu. Točivý moment činí rovných 760 Nm. Obrovský potenciál tohoto turbodieselu dává vozu vynikající zrychlení. Provedení Touring dosáhne stovky za velmi nízkých 4,6 sekundy, a variantě sedan stačí dokonce o dvě desetiny sekundy kratší čas. Nejvyšší rychlost je elektronikou omezena na 250 km/h. Plnění současné emisní normy Euro 6 je zajištěno nejen katalyzátorem NOx, ale mimo jiné také systémem SCR, jenž vstřikuje močovinu AdBlue.
Pokud se vám tato pohonná jednotka zdá povědomá, nemýlíte se. Vyskytuje se totiž také jako 750d. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic a výkon je přenášen na všechna čtyři kola systémem xDrive.
Za písmenem M se skrývá sportovní podvozek snížený o 10 milimetrů či aerodynamický paket. V interiéru se mimo jiné objeví sportovní volant.
Varianta sedan přijede do autosalonů v červenci, provedení Touring dorazí později, až ke konci letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?