Korejská automobilka se chystá již brzy představit nový vůz typu crossover. Nyní pro zájemce uvolnila fotografii částečně odhalující přední masku.
Hlavním znakem nového modelu Kona je čtveřice světlometů, přičemž spodní pár bude pravděpodobně tvořen LED denním svícením, zatímco horní pár budou tvořit plnohodnotná LED světlomety. Od Hyundai je to poměrně odvážný krok, zvlášť přihlédneme li k reakcím na podobně tvarované světlomety nového Jeepu Cherokee.
Automobilka chce však s novým modelem, který by měl být představen v létě, odstartovat nový, mnohem progresivnější, přístup k designu svých vozidel.
Ačkoliv nám toho výrobce k novém modelu příliš neřekl, již dříve potvrdil volitelný pohon všech kol, prostorný interiér a vyšší pozici za volantem, která je u zájemců o vozy SUV tolik vyhledávaná. Paleta motorů bude zřejmě odvozena od modelu i30.
Dá se očekávat, že v průběhu nadcházejících měsíců bude automobilka uvolňovat další kusé informace, aby své zákazníky udržela ve střehu. Model Kona se totiž má stát důležitým milníkem v cestě automobilky za vedoucí pozicí mezi asijskými značkami na evropském trhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.