Yeti končí. Škoda ukázala fotky, potvrdila jméno Karoq a vysvětlila jeho význam i původ

AutoRoad.cz, 28. dubna 2017, 08:54 Google+

A je to konečně tady. Dlouho očekávaná novinka a nástupce populární Škody Yeti se včera odhalil veřejnosti. Nové kompaktní SUV značky nese označení Karoq.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Karoq

Škoda Karoq | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Jméno a jeho psaná podoba pochází z jazyka Aleuťanů, kmene původních obyvatel, žijících na ostrově u jižního pobřeží Aljašky. Jménem nového kompaktního SUV se Škoda přibližuje psané podobě jména Škoda Kodiaq, čímž vzniká jednotný systém názvů pro existující a budoucí modely kategorie SUV. Škoda Karoq která se veřejnosti poprvé představí 18. května ve Stockholmu, představuje další milník SUV-ofenzívy značky Škoda.

img-responsive

Škoda Karoq | foto: Škoda Auto

„Škoda Karoq je zcela nově vyvinuté SUV, které bude ve všech dimenzích definovat nová měřítka pro naši značku a ve své třídě. S tímto modelem do třídy kompaktních SUV přinášíme jak charakteristické přednosti vozů značky, tak i emocionální designový jazyk,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „Model Karoq přesvědčuje svou jedinečnou příslušností ke značce, nezaměnitelnou produktovou identitou a současně přináší, vedle typických charakteristik vozů ŠKODA, nový emocionální designový jazyk značky do třídy kompaktních SUV,“ dodává Maier.

Původní obyvatelé z kmene Aleuťanů ve svém jazyce označují automobily slovem „Kaa‘raq“. „Ruq“ znamená šíp, který je i ústředním motivem loga značky Škoda, vyjadřujícím dynamiku značky. Z kombinace obou slov pak vzniklo jméno nového kompaktního SUV. „Je pro nás důležité, dát našemu novému SUV silné jméno, které bude také součástí jednotného systému názvů SUV-modelů značky,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.

Tenhle model bude vlastně první škodovkou s digitálním přístrojovým štítem. Škoda Auto jej označuje jako Digital Instrument Panel a nabídne celkem čtyři možnosti uspořádání. Prvním bude klasický vzhled (otáčkoměr a rychloměr), digitální (mapa navigace nebo jiný preferovaný takřka na celé ploše displeje), Inprofile (uprostřed preferovaný zdroj, například navigace, nahoře a po stranách dodatečné informace) a redukované uspořádání vhodné pro jízdu v noci.

Vytisknout

Diskuze: Yeti končí. Škoda ukázala fotky, potvrdila jméno Karoq a vysvětlila jeho význam i původ

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

reklama

Doporučujeme

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

  2. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  3. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  4. Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

  5. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

  6. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud