A je to konečně tady. Dlouho očekávaná novinka a nástupce populární Škody Yeti se včera odhalil veřejnosti. Nové kompaktní SUV značky nese označení Karoq.
Jméno a jeho psaná podoba pochází z jazyka Aleuťanů, kmene původních obyvatel, žijících na ostrově u jižního pobřeží Aljašky. Jménem nového kompaktního SUV se Škoda přibližuje psané podobě jména Škoda Kodiaq, čímž vzniká jednotný systém názvů pro existující a budoucí modely kategorie SUV. Škoda Karoq která se veřejnosti poprvé představí 18. května ve Stockholmu, představuje další milník SUV-ofenzívy značky Škoda.
„Škoda Karoq je zcela nově vyvinuté SUV, které bude ve všech dimenzích definovat nová měřítka pro naši značku a ve své třídě. S tímto modelem do třídy kompaktních SUV přinášíme jak charakteristické přednosti vozů značky, tak i emocionální designový jazyk,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „Model Karoq přesvědčuje svou jedinečnou příslušností ke značce, nezaměnitelnou produktovou identitou a současně přináší, vedle typických charakteristik vozů ŠKODA, nový emocionální designový jazyk značky do třídy kompaktních SUV,“ dodává Maier.
Původní obyvatelé z kmene Aleuťanů ve svém jazyce označují automobily slovem „Kaa‘raq“. „Ruq“ znamená šíp, který je i ústředním motivem loga značky Škoda, vyjadřujícím dynamiku značky. Z kombinace obou slov pak vzniklo jméno nového kompaktního SUV. „Je pro nás důležité, dát našemu novému SUV silné jméno, které bude také součástí jednotného systému názvů SUV-modelů značky,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.
Tenhle model bude vlastně první škodovkou s digitálním přístrojovým štítem. Škoda Auto jej označuje jako Digital Instrument Panel a nabídne celkem čtyři možnosti uspořádání. Prvním bude klasický vzhled (otáčkoměr a rychloměr), digitální (mapa navigace nebo jiný preferovaný takřka na celé ploše displeje), Inprofile (uprostřed preferovaný zdroj, například navigace, nahoře a po stranách dodatečné informace) a redukované uspořádání vhodné pro jízdu v noci.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?