O premiéře nové Audi A8 už ví snad naprosto každý. Jeho nový autopilot však nabídne tak obrovskou vyspělost, že je to vlastně špatně. Jak to?
V pořadí třetí generace A8 bude ve své nejvyšší výbavě disponovat vyspělým autonomním systémem třetí úrovně. S tím však souvisí jistě legislativní změny v zákonech. Jde totiž o to, že tahle Audi bude tak dokonalá, že do jisté míry úplně nahradí řidiče.
To však podle zákona úplně nejde. Díky tomu tak nebudeme hned zkraje uvedení novinky na trh tuto službu v plném rozsahu využít. Vůz defacto zvládne převzít řízení a sám dle svého uvážení zrychlit, zpomalit a také zastavit. My jen doufáme, že tento systém bude mnohem propracovanější, než ten, který nabízí Tesla. A jak to vypadá se změnou zákona na domácím trhu v Německu? O přepracování Vídeňské úmluvy o silničním provozu se prý již intenzivně jedná. V jejím rozsahu by se tam měli zanést odstavce o využít třetí a čtvrté úrovně autonomního systému. Od letošního podzimu pak budeme moci novinku s osmičkou ve znaku vidět na silnici.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.