V pořadí třetí generace A8 bude ve své nejvyšší výbavě disponovat vyspělým autonomním systémem třetí úrovně. S tím však souvisí jistě legislativní změny v zákonech. Jde totiž o to, že tahle Audi bude tak dokonalá, že do jisté míry úplně nahradí řidiče.
To však podle zákona úplně nejde. Díky tomu tak nebudeme hned zkraje uvedení novinky na trh tuto službu v plném rozsahu využít. Vůz defacto zvládne převzít řízení a sám dle svého uvážení zrychlit, zpomalit a také zastavit. My jen doufáme, že tento systém bude mnohem propracovanější, než ten, který nabízí Tesla.
A jak to vypadá se změnou zákona na domácím trhu v Německu? O přepracování Vídeňské úmluvy o silničním provozu se prý již intenzivně jedná. V jejím rozsahu by se tam měli zanést odstavce o využít třetí a čtvrté úrovně autonomního systému. Od letošního podzimu pak budeme moci novinku s osmičkou ve znaku vidět na silnici.