Společnost Aeromobil pracuje na vývoji tohoto konceptu již od devadesátých let. Letos však byla představena finální verze, Aeromobil 4.0. Společnost už zahájila i příjem objednávek
Když se řekne hybrid, většina z nás si vybaví vozy jako je třeba Toyota Prius. Zkrátka automobil, který kombinuje dva různé pohony za účelem snížení emisí. Nyní však nastává doba, kdy si pod pojmem hybrid budeme moci představit i vozy, které kombinují jízdu po silnici a let ve vzduchu.
Zřejmě prvním zástupcem této kategorie, pokud nepočítáme Citroen DS padoucha Fantomase, se stane Aeromobil ve verzi 4.0, který má na svědomí slovenský konstruktér Štefan Klein.
Projekt AeroMobil měl včera premiéru na výstavě Top Marques Monaco. Tam jsme bohužel chyběli, naštěstí jsme však mohli čerpat z informací přímo na stránkách výrobce, kde je dostupný i formulář pro předobjednávky.
Ze stránek jsme se dozvěděli, že celý projekt je poháněn dvoulitrovým turbomotorem typu boxer. Pokud se budete pohybovat po silnici, bude tento motor vyrábět energii pro dva elektromotory v předních kolech. Na silnici tak budete mít k dispozici výkon 80 kW (108 koní) a dosáhnete maximální rychlosti 160 km/h. Pokud si ale budete chtít zalétat, bude motor předávat výkon 224 kW (304 koní) na vrtuli, která je umístěná v zadní části stroje. Ve vzduchu můžete dosáhnout rychlosti až 360 km/h.
O dostatečný vztlak se postarají křídla s proměnlivou geometrií. Ta se na silnici sklopí nad zadní část vozu. Pokud budete chtít vzlétnout, křídla se během necelých tří minut přemístí do vzletové polohy. Během jízdy po silnicích si tak vůz zachovává rozměry 5,9 m na délku a 2,2 m na šířku. S roztaženými křídly se šířka stroje změní na 8,8 m.
Skelet je vyroben z lehkých ale velice pevných kompozitních materiálů. Bezpečnost na silnicích zajišťují bezpečnostní pásy a airbagy. Pro případ potíží ve vzduchu je na konstrukci umístěno několik nouzových padáků, které dostatečně zbrzdí pád stroje. K letu je stroj vybaven pokročilou avionikou včetně autopilota.
Ačkoliv již byl spuštěn objednávkový systém, nepředpokládá se, že by první stroje mohly být doručeny dříve než v roce 2020. Masivnímu rozšíření by mohla stát v cestě i cena. Ta se totiž odhaduje na 1,3 milionu dolarů (cca 32,5 milionu Kč).
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.