Společnost Aeromobil pracuje na vývoji tohoto konceptu již od devadesátých let. Letos však byla představena finální verze, Aeromobil 4.0. Společnost už zahájila i příjem objednávek
Když se řekne hybrid, většina z nás si vybaví vozy jako je třeba Toyota Prius. Zkrátka automobil, který kombinuje dva různé pohony za účelem snížení emisí. Nyní však nastává doba, kdy si pod pojmem hybrid budeme moci představit i vozy, které kombinují jízdu po silnici a let ve vzduchu.
Zřejmě prvním zástupcem této kategorie, pokud nepočítáme Citroen DS padoucha Fantomase, se stane Aeromobil ve verzi 4.0, který má na svědomí slovenský konstruktér Štefan Klein.
Projekt AeroMobil měl včera premiéru na výstavě Top Marques Monaco. Tam jsme bohužel chyběli, naštěstí jsme však mohli čerpat z informací přímo na stránkách výrobce, kde je dostupný i formulář pro předobjednávky.
Ze stránek jsme se dozvěděli, že celý projekt je poháněn dvoulitrovým turbomotorem typu boxer. Pokud se budete pohybovat po silnici, bude tento motor vyrábět energii pro dva elektromotory v předních kolech. Na silnici tak budete mít k dispozici výkon 80 kW (108 koní) a dosáhnete maximální rychlosti 160 km/h. Pokud si ale budete chtít zalétat, bude motor předávat výkon 224 kW (304 koní) na vrtuli, která je umístěná v zadní části stroje. Ve vzduchu můžete dosáhnout rychlosti až 360 km/h.
O dostatečný vztlak se postarají křídla s proměnlivou geometrií. Ta se na silnici sklopí nad zadní část vozu. Pokud budete chtít vzlétnout, křídla se během necelých tří minut přemístí do vzletové polohy. Během jízdy po silnicích si tak vůz zachovává rozměry 5,9 m na délku a 2,2 m na šířku. S roztaženými křídly se šířka stroje změní na 8,8 m.
Skelet je vyroben z lehkých ale velice pevných kompozitních materiálů. Bezpečnost na silnicích zajišťují bezpečnostní pásy a airbagy. Pro případ potíží ve vzduchu je na konstrukci umístěno několik nouzových padáků, které dostatečně zbrzdí pád stroje. K letu je stroj vybaven pokročilou avionikou včetně autopilota.
Ačkoliv již byl spuštěn objednávkový systém, nepředpokládá se, že by první stroje mohly být doručeny dříve než v roce 2020. Masivnímu rozšíření by mohla stát v cestě i cena. Ta se totiž odhaduje na 1,3 milionu dolarů (cca 32,5 milionu Kč).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?