Společnost Aeromobil pracuje na vývoji tohoto konceptu již od devadesátých let. Letos však byla představena finální verze, Aeromobil 4.0. Společnost už zahájila i příjem objednávek
Když se řekne hybrid, většina z nás si vybaví vozy jako je třeba Toyota Prius. Zkrátka automobil, který kombinuje dva různé pohony za účelem snížení emisí. Nyní však nastává doba, kdy si pod pojmem hybrid budeme moci představit i vozy, které kombinují jízdu po silnici a let ve vzduchu.
Zřejmě prvním zástupcem této kategorie, pokud nepočítáme Citroen DS padoucha Fantomase, se stane Aeromobil ve verzi 4.0, který má na svědomí slovenský konstruktér Štefan Klein.
Projekt AeroMobil měl včera premiéru na výstavě Top Marques Monaco. Tam jsme bohužel chyběli, naštěstí jsme však mohli čerpat z informací přímo na stránkách výrobce, kde je dostupný i formulář pro předobjednávky.
Ze stránek jsme se dozvěděli, že celý projekt je poháněn dvoulitrovým turbomotorem typu boxer. Pokud se budete pohybovat po silnici, bude tento motor vyrábět energii pro dva elektromotory v předních kolech. Na silnici tak budete mít k dispozici výkon 80 kW (108 koní) a dosáhnete maximální rychlosti 160 km/h. Pokud si ale budete chtít zalétat, bude motor předávat výkon 224 kW (304 koní) na vrtuli, která je umístěná v zadní části stroje. Ve vzduchu můžete dosáhnout rychlosti až 360 km/h.
O dostatečný vztlak se postarají křídla s proměnlivou geometrií. Ta se na silnici sklopí nad zadní část vozu. Pokud budete chtít vzlétnout, křídla se během necelých tří minut přemístí do vzletové polohy. Během jízdy po silnicích si tak vůz zachovává rozměry 5,9 m na délku a 2,2 m na šířku. S roztaženými křídly se šířka stroje změní na 8,8 m.
Skelet je vyroben z lehkých ale velice pevných kompozitních materiálů. Bezpečnost na silnicích zajišťují bezpečnostní pásy a airbagy. Pro případ potíží ve vzduchu je na konstrukci umístěno několik nouzových padáků, které dostatečně zbrzdí pád stroje. K letu je stroj vybaven pokročilou avionikou včetně autopilota.
Ačkoliv již byl spuštěn objednávkový systém, nepředpokládá se, že by první stroje mohly být doručeny dříve než v roce 2020. Masivnímu rozšíření by mohla stát v cestě i cena. Ta se totiž odhaduje na 1,3 milionu dolarů (cca 32,5 milionu Kč).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.