Automobilka Volvo dnes v Šanghaji potvrdila vznik svého prvního elektrického auta, které vznikne na platformě CMA.
První čistě elektrický model automobilky Volvo se bude vyrábět v Číně, a první kusy by měly sjet z výrobní linky již rokem 2019. Evropští zákazníci o něj však ochuzeni nebudou, mluvčí Volva potvrdil, že vozy budou z Číny vyváženy i na ostatní trhy.
Elektromobil bude postaven na modulární platformě CMA (Compact Modular Architecture), kterou Volvo představilo již před časem. Tato platforma dovoluje zástavbu elektrických, ale i spalovacích či hybridů motorů. Dá se navíc velice dobře přizpůsobit, takže na jejím základu mohou stát hatchbacky, crossovery i menší sportovní vozy. Ostatně její variabilita je patrná i na tomto videu.
Není náhoda, že si Volvo vybralo k představení a výrobě právě Čínu. Poslední dobou to dělá takřka každá automobilka. Čína je totiž pro všechny výrobce vozidel obrovským trhem. A zájemci jsou na tomto trhu lační po elektromobilech. V tom je podporuje i samotná čínská vláda, která tímto krokem doufá ve zlepšení stavu životního prostředí a ovzduší.
Lidé z vedení Volva si navíc vzali odvážné předsevzetí, že do roku 2025 prodají celý milion vozů s elektrickým či hybridním pohonem. To je totiž podle automobilky ta správná odpověď na otázku udržitelné mobility.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.