Automobilka Volvo dnes v Šanghaji potvrdila vznik svého prvního elektrického auta, které vznikne na platformě CMA.
První čistě elektrický model automobilky Volvo se bude vyrábět v Číně, a první kusy by měly sjet z výrobní linky již rokem 2019. Evropští zákazníci o něj však ochuzeni nebudou, mluvčí Volva potvrdil, že vozy budou z Číny vyváženy i na ostatní trhy.
Elektromobil bude postaven na modulární platformě CMA (Compact Modular Architecture), kterou Volvo představilo již před časem. Tato platforma dovoluje zástavbu elektrických, ale i spalovacích či hybridů motorů. Dá se navíc velice dobře přizpůsobit, takže na jejím základu mohou stát hatchbacky, crossovery i menší sportovní vozy. Ostatně její variabilita je patrná i na tomto videu.
Není náhoda, že si Volvo vybralo k představení a výrobě právě Čínu. Poslední dobou to dělá takřka každá automobilka. Čína je totiž pro všechny výrobce vozidel obrovským trhem. A zájemci jsou na tomto trhu lační po elektromobilech. V tom je podporuje i samotná čínská vláda, která tímto krokem doufá ve zlepšení stavu životního prostředí a ovzduší.
Lidé z vedení Volva si navíc vzali odvážné předsevzetí, že do roku 2025 prodají celý milion vozů s elektrickým či hybridním pohonem. To je totiž podle automobilky ta správná odpověď na otázku udržitelné mobility.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?