Itálie je nádherná země, která nabízí slavnou historii, vynikající jídla, chutná vína, elegantní módu a v neposlední řadě také neskutečně rychlá a krásná auta. K automobilkám jako jsou Ferrari, Maserati a Lamborghini se nově přidává značka Calafiore.
I tak malý stát jako je Monako může mít svůj vlastní autosalon. I když v tomto případě se nejedná o autosalon jak ho známe například ze Ženevy. Jde spíš o takovou výstavu toho nejluxusnějšího, co svět nabízí. Tato výstava nese název Top Marques Monaco, a své místo si na ní pravidelně získávají jen ty nejexkluzivnější produkty. Ať už se jedná o nové sportovní automobily, cenné veterány, nádherné šperky, luxusní jachty, či experimentální vozidla typu Aeromobil, které v sobě kombinuje možnost létání i ježdění po silnicích.
Brzy se však na této výstavě představí zcela nový italský výrobce vozidel, značka Calafiore Automobili. Hned její první model C10 by se měl pochlubit velice lehkou karoserií z uhlíkových vláken, konstrukcí s použitím titanu, hořčíku, leteckého hliníku či zlata a odjímatelnou střechou. Mnohem zajímavější jsou ale zprávy o motoru. Tím by totiž měla být dvakrát přeplňovaná V10, schopná vyprodukovat více jak 1.000 koní. Více informací se nám však zjistit nepovedlo.
Vývoj tohoto supersportu trval dechberoucích sedm let. Při jeho výrobě se autoři inspirovali jak proudovými letadly, tak závodními speciály pro závody 24h Le Mans. Představen bude 20.04.2017.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?