Chybí vám automobilka Pontiac? Nám také, a to ji koncern General Motors zabil již před sedmi lety! V USA ale existuje alespoň drobná náhrada. Slavné logo sice nenosí, neméně slavné jméno mU ale nechybí. A pozor, ani proklatě rychlý Challenger SRT Demon se na toto kupé nechytá!
Na jaké nejslavnější auto z líhně Pontiacu si vzpomenete? Pravděpodobně to bude jeden z muscle cars a ještě pravděpodobněji model Firebird Trans Am. Ten je možné, v moderní podobě, koupit i dnes, ačkoliv už ne pod značkou Pontiac. Za jeho stavbou stojí floridská společnost Trans Am Worldwide a celá kreace se jmenuje Trans Am 455 Super Duty.
Jejím základem je šestá generace Chevroletu Camaro, což je poznat na tvarování karosérie i interiéru. Světla, maska, nárazníky nebo grafika na kapotě se sice původní auto snaží napodobit opravdu věrně, profil už ale dárcovský model bez problémů prozradí. Podběhy vyplňují 20palcová kola. O interiéru již byla také řeč, jeho hlavními poznávacími znameními jsou kožená sedadla, nový volič převodovky, jiná grafika přístrojů a lakované panely dveří.
Pod kapotou najdeme osmiválec LT1 s objemem zvětšeným na 7.4 litru. Společnost mu dělá 2.3litrový kompresor Magnuson, spolu s dalšími úpravami tak motor poskytuje 745 kW (1013 k) a 1416 Nm! Dynamická data k dispozici nejsou, ale teoreticky by toto auto mohlo být rychlejší než nový Challenger SRT Demon. Trans Am 455 Super Duty vznikne tak jako tak jen v padesáti kusech. Nechcete jeden?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.