Chybí vám automobilka Pontiac? Nám také, a to ji koncern General Motors zabil již před sedmi lety! V USA ale existuje alespoň drobná náhrada. Slavné logo sice nenosí, neméně slavné jméno mU ale nechybí. A pozor, ani proklatě rychlý Challenger SRT Demon se na toto kupé nechytá!
Na jaké nejslavnější auto z líhně Pontiacu si vzpomenete? Pravděpodobně to bude jeden z muscle cars a ještě pravděpodobněji model Firebird Trans Am. Ten je možné, v moderní podobě, koupit i dnes, ačkoliv už ne pod značkou Pontiac. Za jeho stavbou stojí floridská společnost Trans Am Worldwide a celá kreace se jmenuje Trans Am 455 Super Duty.
Jejím základem je šestá generace Chevroletu Camaro, což je poznat na tvarování karosérie i interiéru. Světla, maska, nárazníky nebo grafika na kapotě se sice původní auto snaží napodobit opravdu věrně, profil už ale dárcovský model bez problémů prozradí. Podběhy vyplňují 20palcová kola. O interiéru již byla také řeč, jeho hlavními poznávacími znameními jsou kožená sedadla, nový volič převodovky, jiná grafika přístrojů a lakované panely dveří.
Pod kapotou najdeme osmiválec LT1 s objemem zvětšeným na 7.4 litru. Společnost mu dělá 2.3litrový kompresor Magnuson, spolu s dalšími úpravami tak motor poskytuje 745 kW (1013 k) a 1416 Nm! Dynamická data k dispozici nejsou, ale teoreticky by toto auto mohlo být rychlejší než nový Challenger SRT Demon. Trans Am 455 Super Duty vznikne tak jako tak jen v padesáti kusech. Nechcete jeden?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.