Chybí vám automobilka Pontiac? Nám také, a to ji koncern General Motors zabil již před sedmi lety! V USA ale existuje alespoň drobná náhrada. Slavné logo sice nenosí, neméně slavné jméno mU ale nechybí. A pozor, ani proklatě rychlý Challenger SRT Demon se na toto kupé nechytá!
Na jaké nejslavnější auto z líhně Pontiacu si vzpomenete? Pravděpodobně to bude jeden z muscle cars a ještě pravděpodobněji model Firebird Trans Am. Ten je možné, v moderní podobě, koupit i dnes, ačkoliv už ne pod značkou Pontiac. Za jeho stavbou stojí floridská společnost Trans Am Worldwide a celá kreace se jmenuje Trans Am 455 Super Duty.
Jejím základem je šestá generace Chevroletu Camaro, což je poznat na tvarování karosérie i interiéru. Světla, maska, nárazníky nebo grafika na kapotě se sice původní auto snaží napodobit opravdu věrně, profil už ale dárcovský model bez problémů prozradí. Podběhy vyplňují 20palcová kola. O interiéru již byla také řeč, jeho hlavními poznávacími znameními jsou kožená sedadla, nový volič převodovky, jiná grafika přístrojů a lakované panely dveří.
Pod kapotou najdeme osmiválec LT1 s objemem zvětšeným na 7.4 litru. Společnost mu dělá 2.3litrový kompresor Magnuson, spolu s dalšími úpravami tak motor poskytuje 745 kW (1013 k) a 1416 Nm! Dynamická data k dispozici nejsou, ale teoreticky by toto auto mohlo být rychlejší než nový Challenger SRT Demon. Trans Am 455 Super Duty vznikne tak jako tak jen v padesáti kusech. Nechcete jeden?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?