Ford už čtyři roky vyrábí elektrického Focuse, jenže v poslední době jeho prodeje nejdou moc na dračku. Nezájem veřejnosti tak má za následek jeho konec výroby.
Oficiální prohlášení značky pak říká, že prodeje nejsou dostatečné. Pokud se trh změní a Focus na elektriku dostane větší smysl, pak ho Ford nemá problém znovu uvést na trh. Dost zarážející je fakt, že jen v Evropě se loni prodalo jen 61 Focusů na elektrický pohon.
V roce 2015 to bylo dokonce ještě o devět aut méně. I přes nezájem klientů se ale Focus Elektric bude dovážet z USA. Mezi vybrané trhy tak vlastně stále bude proudit několik dodávek Focusů, které ke svému pohonu potřebují elektrickou zásuvku. V roce 2020 pak chce Ford uvést nové elektrické SUV s dojezdem až 482 kilometrů na jedno nabití. Do dalších pěti let pak chce americký výrobce uvést dalších 13 nových elektro modelů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?