Ford už čtyři roky vyrábí elektrického Focuse, jenže v poslední době jeho prodeje nejdou moc na dračku. Nezájem veřejnosti tak má za následek jeho konec výroby.
Oficiální prohlášení značky pak říká, že prodeje nejsou dostatečné. Pokud se trh změní a Focus na elektriku dostane větší smysl, pak ho Ford nemá problém znovu uvést na trh. Dost zarážející je fakt, že jen v Evropě se loni prodalo jen 61 Focusů na elektrický pohon.
V roce 2015 to bylo dokonce ještě o devět aut méně. I přes nezájem klientů se ale Focus Elektric bude dovážet z USA. Mezi vybrané trhy tak vlastně stále bude proudit několik dodávek Focusů, které ke svému pohonu potřebují elektrickou zásuvku. V roce 2020 pak chce Ford uvést nové elektrické SUV s dojezdem až 482 kilometrů na jedno nabití. Do dalších pěti let pak chce americký výrobce uvést dalších 13 nových elektro modelů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.