Co chce správný americký raper? Pochopitelně co největší SUV, ideálně se zlatými doplňky. Nejžhavějším adeptem na pozici jednička tohoto „segmentu“ byl v posledních měsících Cadillac Escalade. Nyní ale přichází nová generace Lincolnu Navigator. A centimetry rozhodně nešetří.
Designový styl nových Lincolnů je velice opulentní. Však se podívejte na chromovanou masku chladiče, která je větší než nové Suzuki Ignis. Hodně prvků sériový model přebírá z loňského konceptu, jen nahoru se otevírající dveře tak trochu chybí.
Nový Navigator ale budí respekt a je velký přesně tak, jak od tohoto typu automobilu očekáváte. Vedle masky najdete chrom i na dalších částech vozu, nechybí ani LED světlomety.
Kabina je díky 12palcovému displeji místo přístrojového štítu a volně stojící obrazovce infotainmentu SYNC 3 poměrně hodně futuristická. Standardem jsou dále také navigaci, WiFi hotspot pro až deset zařízení nebo šest USB portů. Za příplatek lze dostat zábavní systém se dvěma desetipalcovými obrazovkami pro druhou řadu sedadel, head up displej nebo audio Revel Ultima s dvaceti reproduktory. Velice zajímavou položkou jsou přední sedadla, ve variantě Perfect Positron nastavitelná ve třiceti polohách! Vyhřívání, odvětrávání a masážní strojky jsou samozřejmostí. Dále v interiéru jsou další dvě řady sedadel a také chytrý systém úložných prostorů.
Pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 336 kW (456 k) v kombinaci s desetistupňovým automatem. Ten bude mít s novinkou méně práce než předchůdce, použitím hliníkové karosérie Navigator ztratil 91 kilogramů. V kabině by dalšími úpravami mělo být i tišší a klidnější prostředí.
Z asistentů lze vypíchnout pomocníka při jízdě s přívěsem, panoramatický kamerový systém a adaptivní tempomat. Pro náročné zákazníky pak existuje program Black Label.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.