Co chce správný americký raper? Pochopitelně co největší SUV, ideálně se zlatými doplňky. Nejžhavějším adeptem na pozici jednička tohoto „segmentu“ byl v posledních měsících Cadillac Escalade. Nyní ale přichází nová generace Lincolnu Navigator. A centimetry rozhodně nešetří.
Designový styl nových Lincolnů je velice opulentní. Však se podívejte na chromovanou masku chladiče, která je větší než nové Suzuki Ignis. Hodně prvků sériový model přebírá z loňského konceptu, jen nahoru se otevírající dveře tak trochu chybí.
Nový Navigator ale budí respekt a je velký přesně tak, jak od tohoto typu automobilu očekáváte. Vedle masky najdete chrom i na dalších částech vozu, nechybí ani LED světlomety.
Kabina je díky 12palcovému displeji místo přístrojového štítu a volně stojící obrazovce infotainmentu SYNC 3 poměrně hodně futuristická. Standardem jsou dále také navigaci, WiFi hotspot pro až deset zařízení nebo šest USB portů. Za příplatek lze dostat zábavní systém se dvěma desetipalcovými obrazovkami pro druhou řadu sedadel, head up displej nebo audio Revel Ultima s dvaceti reproduktory. Velice zajímavou položkou jsou přední sedadla, ve variantě Perfect Positron nastavitelná ve třiceti polohách! Vyhřívání, odvětrávání a masážní strojky jsou samozřejmostí. Dále v interiéru jsou další dvě řady sedadel a také chytrý systém úložných prostorů.
Pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 336 kW (456 k) v kombinaci s desetistupňovým automatem. Ten bude mít s novinkou méně práce než předchůdce, použitím hliníkové karosérie Navigator ztratil 91 kilogramů. V kabině by dalšími úpravami mělo být i tišší a klidnější prostředí.
Z asistentů lze vypíchnout pomocníka při jízdě s přívěsem, panoramatický kamerový systém a adaptivní tempomat. Pro náročné zákazníky pak existuje program Black Label.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?