Co chce správný americký raper? Pochopitelně co největší SUV, ideálně se zlatými doplňky. Nejžhavějším adeptem na pozici jednička tohoto „segmentu“ byl v posledních měsících Cadillac Escalade. Nyní ale přichází nová generace Lincolnu Navigator. A centimetry rozhodně nešetří.
Designový styl nových Lincolnů je velice opulentní. Však se podívejte na chromovanou masku chladiče, která je větší než nové Suzuki Ignis. Hodně prvků sériový model přebírá z loňského konceptu, jen nahoru se otevírající dveře tak trochu chybí.
Nový Navigator ale budí respekt a je velký přesně tak, jak od tohoto typu automobilu očekáváte. Vedle masky najdete chrom i na dalších částech vozu, nechybí ani LED světlomety.
Kabina je díky 12palcovému displeji místo přístrojového štítu a volně stojící obrazovce infotainmentu SYNC 3 poměrně hodně futuristická. Standardem jsou dále také navigaci, WiFi hotspot pro až deset zařízení nebo šest USB portů. Za příplatek lze dostat zábavní systém se dvěma desetipalcovými obrazovkami pro druhou řadu sedadel, head up displej nebo audio Revel Ultima s dvaceti reproduktory. Velice zajímavou položkou jsou přední sedadla, ve variantě Perfect Positron nastavitelná ve třiceti polohách! Vyhřívání, odvětrávání a masážní strojky jsou samozřejmostí. Dále v interiéru jsou další dvě řady sedadel a také chytrý systém úložných prostorů.
Pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 336 kW (456 k) v kombinaci s desetistupňovým automatem. Ten bude mít s novinkou méně práce než předchůdce, použitím hliníkové karosérie Navigator ztratil 91 kilogramů. V kabině by dalšími úpravami mělo být i tišší a klidnější prostředí.
Z asistentů lze vypíchnout pomocníka při jízdě s přívěsem, panoramatický kamerový systém a adaptivní tempomat. Pro náročné zákazníky pak existuje program Black Label.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.