Hondaři si jistě vzpomínají na 90. léta, kdy se na silnicích proháněla třídvéřová Honda Civic Type R. Nejnovější návrh poslední desáté generace na ní dává velmi slušně vzpomenout.
Poslední generace se ukázala celkem nedávno na ženevském autosalonu a na evropský trh přijde už letos v létě. Jenže i tentokrát je jeho karoserie pětidvéřová, což se ne každému může zamlouvat. Z toho důvodu přichází počítačový mág X-Tomi Design, aby nám ukázal, jak by mohla vypadat její verze s třemi dveřmi.
Pod kapotou novinky se nachází 2,0litrový motor VTEC TURBO, který byl srdcem i předchozí generace Type R. V rámci úprav a přeladění si potenciální majitelé budou moci užívat výkonu 320 koní s maximálním točivým momentem 400 Nm. S pohonnou jednotkou pak je spárována výhradně šestistupňová manuální převodovka.
V porovnání s předchozím modelem Civic Type R se torzní tuhost zlepšila o 38 %. Současně s tím byla upravena geometrie předního zavěšení se vzpěrami MacPherson a zadní nezávislý víceprvkový systém standardního vozu byl vylepšen použitím ramen zavěšení s vyšší tuhostí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?