Hondaři si jistě vzpomínají na 90. léta, kdy se na silnicích proháněla třídvéřová Honda Civic Type R. Nejnovější návrh poslední desáté generace na ní dává velmi slušně vzpomenout.
Poslední generace se ukázala celkem nedávno na ženevském autosalonu a na evropský trh přijde už letos v létě. Jenže i tentokrát je jeho karoserie pětidvéřová, což se ne každému může zamlouvat. Z toho důvodu přichází počítačový mág X-Tomi Design, aby nám ukázal, jak by mohla vypadat její verze s třemi dveřmi.
Pod kapotou novinky se nachází 2,0litrový motor VTEC TURBO, který byl srdcem i předchozí generace Type R. V rámci úprav a přeladění si potenciální majitelé budou moci užívat výkonu 320 koní s maximálním točivým momentem 400 Nm. S pohonnou jednotkou pak je spárována výhradně šestistupňová manuální převodovka.
V porovnání s předchozím modelem Civic Type R se torzní tuhost zlepšila o 38 %. Současně s tím byla upravena geometrie předního zavěšení se vzpěrami MacPherson a zadní nezávislý víceprvkový systém standardního vozu byl vylepšen použitím ramen zavěšení s vyšší tuhostí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.