Hondaři si jistě vzpomínají na 90. léta, kdy se na silnicích proháněla třídvéřová Honda Civic Type R. Nejnovější návrh poslední desáté generace na ní dává velmi slušně vzpomenout.
Poslední generace se ukázala celkem nedávno na ženevském autosalonu a na evropský trh přijde už letos v létě. Jenže i tentokrát je jeho karoserie pětidvéřová, což se ne každému může zamlouvat. Z toho důvodu přichází počítačový mág X-Tomi Design, aby nám ukázal, jak by mohla vypadat její verze s třemi dveřmi.
Pod kapotou novinky se nachází 2,0litrový motor VTEC TURBO, který byl srdcem i předchozí generace Type R. V rámci úprav a přeladění si potenciální majitelé budou moci užívat výkonu 320 koní s maximálním točivým momentem 400 Nm. S pohonnou jednotkou pak je spárována výhradně šestistupňová manuální převodovka.
V porovnání s předchozím modelem Civic Type R se torzní tuhost zlepšila o 38 %. Současně s tím byla upravena geometrie předního zavěšení se vzpěrami MacPherson a zadní nezávislý víceprvkový systém standardního vozu byl vylepšen použitím ramen zavěšení s vyšší tuhostí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?