Umíte si představit, že malý model autíčka stojí skoro tolik, co větší rodinný dům? Tento příklad německého Volkswagenu vám ukáže, že nic není nemožné.
Na svědomí jej má firma Mattel, která krom slavných panenek Barbie vyrábí i autíčka značky Hot Wheels. V celé záplavě hraček se však tu a tam najdou kousky, které stojí naopak tolik, že se o ně sběratelé doslova perou.
Za skoro 4 miliony korun pak pořídíte červenou dodávku Volkswagen Mikrobus ve speciální plážové edici. A zatímco produkční verze autíčka měla surfová prkna po stranách vozu, tento prototyp je má ukrytá v kabině. A jelikož se díváme na upravené jednokusové autíčko z roku 1969, je jeho cena tak horentní.
A ačkoliv autíčko je staré přes 40. let, vypadá skoro jako nové. Zajímavé je to, že odborníci ze zahraničního pořadu Antiques Roadshow odhadli prodejní cenu autíčka na 100 až 150 tisíc dolarů. To je v přepočtu 2,5 až 3,8 milionu korun. Nastává pak otázka, kolik z nás by takové autíčko chtělo "náhodou" najít doma.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?