Počínaje dneškem si budete moci domů nebo do své firmy pořídit největší model z rodiny Volkswagen Užitkové vozy.
Crafter je k dostání ve čtyřech typech karoserie: skříňová, kombi, valník a podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Vybírat také můžete ze tří různých délek a výšek. Vůz si tak můžete nakombinovat do jedné z celkem 69 variant.
Pod kapotou vždy naleznete jeden ze čtveřice naftových motorů 2.0TDI. Nejslabší nabídne výkon 75 kW (102 k), nejsilnější TDI BiTurbo vyprodukuje 130 kW (140 k). Výkon bude přenášen šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle zvolené motorizace si budete moci vybrat pohon přední nebo zadní nápravy. Později bude k dostání i pohon všech kol 4Motion.
Velké změny se odehrály také v interiéru. Vnitřní prostory byly zcela přepracovány a nyní se přibližují komfortu osobních vozidel. Řidiči se mohou těšit na přehlednější palubní desku a desítky asistenčních systémů, které jim pomohou rychle a bezpečně přepravit náklad z bodu A do bodu B.
Tvrzení o kvalitách nového modelu opírá Volkswagen i výhrou prestižního ocenění "International Van of the Year 2017" a zárukou na 2+2 roky nebo ujetí 200 000 kilometrů. To vše už v sériovém provedení, které začíná na ceně 513.109 Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?