Počínaje dneškem si budete moci domů nebo do své firmy pořídit největší model z rodiny Volkswagen Užitkové vozy.
Crafter je k dostání ve čtyřech typech karoserie: skříňová, kombi, valník a podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Vybírat také můžete ze tří různých délek a výšek. Vůz si tak můžete nakombinovat do jedné z celkem 69 variant.
Pod kapotou vždy naleznete jeden ze čtveřice naftových motorů 2.0TDI. Nejslabší nabídne výkon 75 kW (102 k), nejsilnější TDI BiTurbo vyprodukuje 130 kW (140 k). Výkon bude přenášen šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle zvolené motorizace si budete moci vybrat pohon přední nebo zadní nápravy. Později bude k dostání i pohon všech kol 4Motion.
Velké změny se odehrály také v interiéru. Vnitřní prostory byly zcela přepracovány a nyní se přibližují komfortu osobních vozidel. Řidiči se mohou těšit na přehlednější palubní desku a desítky asistenčních systémů, které jim pomohou rychle a bezpečně přepravit náklad z bodu A do bodu B.
Tvrzení o kvalitách nového modelu opírá Volkswagen i výhrou prestižního ocenění "International Van of the Year 2017" a zárukou na 2+2 roky nebo ujetí 200 000 kilometrů. To vše už v sériovém provedení, které začíná na ceně 513.109 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.