Počínaje dneškem si budete moci domů nebo do své firmy pořídit největší model z rodiny Volkswagen Užitkové vozy.
Crafter je k dostání ve čtyřech typech karoserie: skříňová, kombi, valník a podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Vybírat také můžete ze tří různých délek a výšek. Vůz si tak můžete nakombinovat do jedné z celkem 69 variant.
Pod kapotou vždy naleznete jeden ze čtveřice naftových motorů 2.0TDI. Nejslabší nabídne výkon 75 kW (102 k), nejsilnější TDI BiTurbo vyprodukuje 130 kW (140 k). Výkon bude přenášen šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle zvolené motorizace si budete moci vybrat pohon přední nebo zadní nápravy. Později bude k dostání i pohon všech kol 4Motion.
Velké změny se odehrály také v interiéru. Vnitřní prostory byly zcela přepracovány a nyní se přibližují komfortu osobních vozidel. Řidiči se mohou těšit na přehlednější palubní desku a desítky asistenčních systémů, které jim pomohou rychle a bezpečně přepravit náklad z bodu A do bodu B.
Tvrzení o kvalitách nového modelu opírá Volkswagen i výhrou prestižního ocenění "International Van of the Year 2017" a zárukou na 2+2 roky nebo ujetí 200 000 kilometrů. To vše už v sériovém provedení, které začíná na ceně 513.109 Kč.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?