Co je to sportovní SUV? Podle evropských měřítek aerodynamicky správně vyladěná krabice s výkonným šesti- nebo osmiválcem, ideálně samozřejmě přeplňovaným. V Americe ale mají na aerodynamiku trochu jiný názor, jejich silně hranaté krabice ale umí být rychlejší než většina evropské konkurence.
Letos v New Yorku bude asi pořádně horko. Za pár dnů se má odhalit šílený Jeep Grand Cherokee Trackhawk, který prostě budete chtít. Jako takový slabší předkrm tu máme Chevrolety Tahoe a Suburban RST (Rally Sport Truck). Na první pohled oba modely připomenou klasické zástupce své řady s nějakým neopodstatněným sportovním paketem. Chevy si ale připravil i nějaké to překvapení po technické stránce.
Jen budete muset velké SUV vybavit paketem Performance, který obsahuje nejen podvozek Magnetic Ride, ale především 6.2litrovou V8 s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikováním. Ta dává 313 kW (426 k) a 624 Nm, což v kombinaci s desetistupňovým automatem stačí menšímu Tahoe na zrychlení z 0 na 97 km/h za 5,7 sekundy! Utáhnout přitom auto umí až 3810 kilogramů. Pro zájemce o větší Suburban máme ale na tomto místě špatnou zprávu – balíček Performance pro ně nebude určený.
Chromované prvky na karosérií obou modelů nenajdete. Místo něj nastupují třeba maska a kliky v barvě karosérie, nebo černé kryty zrcátek. Ohromná 22palcová kola obouvají pneumatiky Bridgestone P285/45, za nimi pak mohou volitelně být neméně majestátní kotouče Brembo s průměrem 410 milimetrů a šestipístkovými třmeny vpředu. O zvukový doprovod se stará příplatkový výfuk Borla, jenž údajně ještě o něco málo navýší výkon vozu. Lepší brzdy a výfuk už Suburban mít může. První kusy modelů ve verzi RST se k zákazníkům dostanou na podzim.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?