Opel Insignia druhé generace se ukázal teprve nedávno, právem si ale vysloužil titul nejhezčího automobilu střední třídy. A nejede jen o liftback, ale také o praktičtější kombi. To nyní dostává další atraktivní variantu – terénní Country Tourer.
Recept na křížence kombíku a SUV je všude stejný. Plasty, světlá výška a dobrodružný název. To první u novinky s bleskem ve znaku reprezentuje obložení obou nárazníků (ve středu lakované), blatníků a prahů. Světlá výška narostla o 20 milimetrů (délka vozu pak o necelých 110 milimetrů), což také není málo. A jak asi víte již z minulé generace, novinka se jmenuje Country Tourer.
Kromě plastů se od standardního modelu odlišuje třeba i dvojitou koncovkou výfuku, jinak ale ze svého povedeného vnějšího vzhledu Insignia neztratila nic. Naopak, můžete si ji vylepšit prvky z programu Opel Exclusive, zahrnující třeba 15 unikátních laků karosérie, možnost vytvořit si vlastní barvu, vybírat z několika designů litých kol a samozřejmě i barev koženého čalounění.
Uvnitř je to celé především o prostoru. Kufr tak ukrývá až 1665 litrů prostoru, stejně jako bezdotykové otevírání víka. Střešní ližiny pak mají nosnost až 100 kilogramů. Palubní desku zdobí infotainment IntelliLink poslední generace, dále nebudou chybět ani multimediální prvky a moderní bezpečnostní asistenty z klasického provedení.
Přesnou paletu pohonných jednotek Opel nezveřejnil, chybět ale nebude osmistupňový automat a pohon všech kol s vektorováním točivého momentu, zadním diferenciálem a dvěma elektronicky řízenými vícelamelovými spojkami. Upraven byl podvozek FlexRide a přítomen bude i volič jízdních režimů. Premiéra nicméně proběhne až v září na IAA ve Frankfurtu, prodeje začnou prakticky ihned po skončení výstavy. Ve Velké Británii pak narazíte na stejné auto s logem Vauxhallu, v Austrálii se bude kombi prodávat jako Holden Commodore Tourer.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.