Opel Insignia druhé generace se ukázal teprve nedávno, právem si ale vysloužil titul nejhezčího automobilu střední třídy. A nejede jen o liftback, ale také o praktičtější kombi. To nyní dostává další atraktivní variantu – terénní Country Tourer.
Recept na křížence kombíku a SUV je všude stejný. Plasty, světlá výška a dobrodružný název. To první u novinky s bleskem ve znaku reprezentuje obložení obou nárazníků (ve středu lakované), blatníků a prahů. Světlá výška narostla o 20 milimetrů (délka vozu pak o necelých 110 milimetrů), což také není málo. A jak asi víte již z minulé generace, novinka se jmenuje Country Tourer.
Kromě plastů se od standardního modelu odlišuje třeba i dvojitou koncovkou výfuku, jinak ale ze svého povedeného vnějšího vzhledu Insignia neztratila nic. Naopak, můžete si ji vylepšit prvky z programu Opel Exclusive, zahrnující třeba 15 unikátních laků karosérie, možnost vytvořit si vlastní barvu, vybírat z několika designů litých kol a samozřejmě i barev koženého čalounění.
Uvnitř je to celé především o prostoru. Kufr tak ukrývá až 1665 litrů prostoru, stejně jako bezdotykové otevírání víka. Střešní ližiny pak mají nosnost až 100 kilogramů. Palubní desku zdobí infotainment IntelliLink poslední generace, dále nebudou chybět ani multimediální prvky a moderní bezpečnostní asistenty z klasického provedení.
Přesnou paletu pohonných jednotek Opel nezveřejnil, chybět ale nebude osmistupňový automat a pohon všech kol s vektorováním točivého momentu, zadním diferenciálem a dvěma elektronicky řízenými vícelamelovými spojkami. Upraven byl podvozek FlexRide a přítomen bude i volič jízdních režimů. Premiéra nicméně proběhne až v září na IAA ve Frankfurtu, prodeje začnou prakticky ihned po skončení výstavy. Ve Velké Británii pak narazíte na stejné auto s logem Vauxhallu, v Austrálii se bude kombi prodávat jako Holden Commodore Tourer.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?