Mini ve své nejstarší podobě se nám představilo již v roce 1959. Jeho cílem bylo motorizovat Británii v době, kdy palivo prudce zdražilo a současná produkce vozů byla neúnosně neekonomická. Vůz si našel mezi lidmi velkou oblibu pro své malé rozměry, velký vnitřní prostor, skvělé jízdní výkony a nízké provozní náklady. Lidé si ho tak zamilovali, že se vyráběl s drobnými úpravami až do roku 2000. Celkově bylo vyrobeno přes 5.000.000 kusů na celém světě.
Původní Mini dostalo v roce 2001 svého většího nástupce, který byl produkován již pod taktovkou BMW. Vůz byl sice velmi zdařilý a úspěšný, oproti svému předchůdci však značně narostl a trochu ztratil na kouzlu.
Dnes ale máme pro všechny příznivce klasiky dobrou zprávu. Britská společnost David Brown Automotive, zabývající se reprodukcemi slavných klasických vozů, se rozhodla vypustit do světa svůj nový model Mini Remastered.
Na rozdíl od předchozích vozů z produkce této firmy se nejedná o karoserii napasovanou na novější platformu, ale o staré dobré Mini, které bylo do posledního šroubku rozebráno a ručně sestaveno. Na každém voze je tak více než 1400 hodin ruční práce, z nichž 400 padlo jen na lakování.
Mini Remastered bude pohánět originální motor o objemu 1275 cc, který byl však automobilkou upraven a nyní by měl být schopen podávat o 50% vyšší výkon. Ten bude přenášen na kola přes originální čtyřstupňovou převodovku, která však také doznala jisté modernizace. Ve výsledku by tak vůz, v závislosti na zvolené specifikaci, mohl produkovat až 100 koňských sil, což je při celkové váze okolo 700 kilogramů slušná hodnota.
Největších změn však doznal interiér vozu. Zde se dočkáme luxusních materiálů, ručně šitého čalounění, přepracované pozice pro koženou sedačku řidiče, bezklíčového startování a dotykového infotainment panelu se systémem Apple CarPlay.
Roční produkce bude čítat okolo 50-100 kusů. Odhadovaná cena jednoho vozu by se pak měla činit cca 2,185,000 Kč.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?