Ford se chystá rozšířit své portfolio elektrifikovaných vozů a prorazit s nimi na čínském trhu. Do karet mu hrají nařízení místních úřadů, které automobilky doslova tlačí k tomu, aby nabízeli co nejvíce vozů na alternativní pohon, ve snaze snížit extrémně špatný stav ovzduší.
Jako první se do Číny podívají upravené plug-in hybridní verze rodinných vozů Mondeo a Fusion, které budou mít premiéru již tuto sobotu na Shanghai Auto Show 2017.
Kombinace úsporného benzínového motoru s malým elektromotorem a bateriemi bude nabízet širokou škálu využití s nulovými emisemi a čistě elektrickým dojezdem až 50 kilometrů. Uvedené vozy budou sestaveny na místě ve společném podniku Changan Ford. První série by měli opustit výrobní linky na začátku příštího roku.
Dalším plánem této značně je vytvořit malé, plně elektrické SUV. I Ford si uvědomuje extrémní růst segmentu SUV vozů. Nové SUV od Fordu by mělo mít předpokládaný dojezd více než 450 kilometrů na jedno nabití a prodávat by se mělo nejen v Číně, ale i v Evropě a severní Americe.
Ford plánuje zahájit produkci vlastních elektromotorů do konce tohoto desetiletí. Slibované malé SUV bychom měli spatřit během pěti let a následovat jej bude další široká škála elektromobilů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?