Ford se chystá rozšířit své portfolio elektrifikovaných vozů a prorazit s nimi na čínském trhu. Do karet mu hrají nařízení místních úřadů, které automobilky doslova tlačí k tomu, aby nabízeli co nejvíce vozů na alternativní pohon, ve snaze snížit extrémně špatný stav ovzduší.
Jako první se do Číny podívají upravené plug-in hybridní verze rodinných vozů Mondeo a Fusion, které budou mít premiéru již tuto sobotu na Shanghai Auto Show 2017.
Kombinace úsporného benzínového motoru s malým elektromotorem a bateriemi bude nabízet širokou škálu využití s nulovými emisemi a čistě elektrickým dojezdem až 50 kilometrů. Uvedené vozy budou sestaveny na místě ve společném podniku Changan Ford. První série by měli opustit výrobní linky na začátku příštího roku.
Dalším plánem této značně je vytvořit malé, plně elektrické SUV. I Ford si uvědomuje extrémní růst segmentu SUV vozů. Nové SUV od Fordu by mělo mít předpokládaný dojezd více než 450 kilometrů na jedno nabití a prodávat by se mělo nejen v Číně, ale i v Evropě a severní Americe.
Ford plánuje zahájit produkci vlastních elektromotorů do konce tohoto desetiletí. Slibované malé SUV bychom měli spatřit během pěti let a následovat jej bude další široká škála elektromobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.