Vozy typu SUV s osmiválcovým motorem nejsou ničím výjimečným. Výrobci už dlouhá léta dobře vědí, že velké a těžké vozy prostě potřebují motor, který si s nimi poradí. Ovšem pokud dojde na čísla, začíná být něco v nepořádku. Výkon 500 koní? Kroutící moment 700 Nm? Zrychlení z nuly na sto pod 4 vteřiny? Ne, to přeci musí být omyl.
Není to omyl. To se jen AMG pustilo do úpravy verze GLK a osadilo ho svým oblíbeným motorem – čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby, který u AMG pohání prakticky všechny třídy od C až po supersport AMG GT.
Upravený agregát v modelech GLC a GLC Coupe je nyní naladěn na 476, resp. 510 koní. U obou verzí agregát spolupracuje s devítistupňovým automatem vybaveným automatickými meziplyny. O dostatečný přenos výkonu se stará vylepšený pohon všech kol 4Matic+, který je vybaven elektromechanicky ovládanou mezinápravovou spojkou a samosvorným zadním diferenciálem.
V základní variantě dosahuje uvedený agregát hodnot 476 koní a 650 Nm. Zrychlení z nuly na sto zvládají obě karosářské verze za 4 sekundy. Maximální rychlost je nastavena na 250 km/h. Silnější verze o výkonu 510 koní a 700 Nm zvládne stovku za 3,8 sekundy, přičemž omezovač zůstává nastaven na 250 km/h. I když by k jeho navýšení mohlo dojít zakoupením příplatkového balíčku Driver´s Package, vzhledem k hmotnosti vozidla (1935 kg) a zachování bezpečí je tato hodnota maximální rychlosti rozumnou volbou.
Dostupné jsou jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+, které ovlivňují jak odezvu plynového pedálu a rychlost řazení, tak nastavení vzduchového podvozku a posilovače řízení. U verze GLC 63 S a GLC 63 S Coupe je navíc dostupný režím Race.
Zvenku nám upravené GLC „nabobtnalo“ obvyklým způsobem – nárazníky, boční prahy, vytažené blatníky s 19“ (u verze S s 20“) koly. Všechny verze AMG jsou navíc doprovázeny typickou maskou nazývanou Panamericana. V interiéru dostal vůz především pořádná sportovní sedadla, přičemž kůže zůstala příplatkovou výbavou. Stejně jako sportovní výfukový systém, karbonové či černě lakované doplňky a 21“ kované ráfky.
Poprvé bychom mohli tyto krasavce spatřit na autosalonu v New Yorku, který startuje již příští týden. Objednávky budou dostupné od poloviny června a první vyrobené vozy by měli být k dispozici od září tohoto roku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?