Vozy typu SUV s osmiválcovým motorem nejsou ničím výjimečným. Výrobci už dlouhá léta dobře vědí, že velké a těžké vozy prostě potřebují motor, který si s nimi poradí. Ovšem pokud dojde na čísla, začíná být něco v nepořádku. Výkon 500 koní? Kroutící moment 700 Nm? Zrychlení z nuly na sto pod 4 vteřiny? Ne, to přeci musí být omyl.
Není to omyl. To se jen AMG pustilo do úpravy verze GLK a osadilo ho svým oblíbeným motorem – čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby, který u AMG pohání prakticky všechny třídy od C až po supersport AMG GT.
Upravený agregát v modelech GLC a GLC Coupe je nyní naladěn na 476, resp. 510 koní. U obou verzí agregát spolupracuje s devítistupňovým automatem vybaveným automatickými meziplyny. O dostatečný přenos výkonu se stará vylepšený pohon všech kol 4Matic+, který je vybaven elektromechanicky ovládanou mezinápravovou spojkou a samosvorným zadním diferenciálem.
V základní variantě dosahuje uvedený agregát hodnot 476 koní a 650 Nm. Zrychlení z nuly na sto zvládají obě karosářské verze za 4 sekundy. Maximální rychlost je nastavena na 250 km/h. Silnější verze o výkonu 510 koní a 700 Nm zvládne stovku za 3,8 sekundy, přičemž omezovač zůstává nastaven na 250 km/h. I když by k jeho navýšení mohlo dojít zakoupením příplatkového balíčku Driver´s Package, vzhledem k hmotnosti vozidla (1935 kg) a zachování bezpečí je tato hodnota maximální rychlosti rozumnou volbou.
Dostupné jsou jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+, které ovlivňují jak odezvu plynového pedálu a rychlost řazení, tak nastavení vzduchového podvozku a posilovače řízení. U verze GLC 63 S a GLC 63 S Coupe je navíc dostupný režím Race.
Zvenku nám upravené GLC „nabobtnalo“ obvyklým způsobem – nárazníky, boční prahy, vytažené blatníky s 19“ (u verze S s 20“) koly. Všechny verze AMG jsou navíc doprovázeny typickou maskou nazývanou Panamericana. V interiéru dostal vůz především pořádná sportovní sedadla, přičemž kůže zůstala příplatkovou výbavou. Stejně jako sportovní výfukový systém, karbonové či černě lakované doplňky a 21“ kované ráfky.
Poprvé bychom mohli tyto krasavce spatřit na autosalonu v New Yorku, který startuje již příští týden. Objednávky budou dostupné od poloviny června a první vyrobené vozy by měli být k dispozici od září tohoto roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.