Necelý měsíc po světové premiéře nového modelu Volkswagen Arteon na Ženevském autosalonu byl v České republice zahájen jeho předprodej. Zákazníci si mohou zpočátku objednat a nakonfigurovat tento výjimečný vůz s oběma nejvýkonnějšími motory – TSI o výkonu 206 kW/280 k a Bi-TDI vyladěným na 176 kW/240 k.
„Nový Volkswagen Arteon je zatraceně krásným vozem, který svým avantgardním designem uchvátí srdce a progresivní technikou přesvědčí rozum,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Mám velkou radost, že již krátce po světové premiéře můžeme nabídnout k objednání vrcholné verze tohoto nevšedního modelu českým zákazníkům – po mateřském Německu a Švýcarsku jsme třetí zemí v pořadí, kde zákazníci můžou Arteon koupit a dát najevo svou individualitu vytříbenou sportovní elegancí spojenou s vysokou míru funkčnosti, variability a komfortu pro každodenní cestování. V průběhu letošního roku budeme modelovou řadu Arteon postupně rozšiřovat dalšími variantami pohonného ústrojí i výbavových linií.“
Nový Arteon nadchne kombinací emocionálního designu, sportovního charismatu, vysoké úrovně variability a velkorysé nabídky vnitřního prostoru. Mezi jeho další přednosti patří mimo jiné vynikající prostor pro nohy vzadu, praktická karoserie liftback a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů. Po technické stránce zaujme nový Volkswagen Arteon mimo jiné vyspělými motory, které mohou pohánět přední nebo všechna kola, a inovativním konceptem digitalizovaných zobrazovacích a ovládacích prvků. Mezi ně patří zcela digitální a individuálně programovatelný panel přístrojů Active Info Display, průhledový displej a nový informační a zábavní systém „Discover Pro“ s 9,2“ displejem opatřeným skleněným povrchem a s ovládáním gesty.
S celkovým konceptem modelu Arteon ladí inovativní asistenční a komfortní systémy. Mezi ně patří tři novinky. Nová generace adaptivního tempomatu ACC zohledňuje nyní omezení rychlosti, resp. údaje o průběhu trasy a automaticky těmto okolnostem přizpůsobuje rychlost jízdy. Nová, dynamická funkce natáčení světlometů do zatáček s předvídavým řízením rozpoznává na základě dat GPS a údajů navigačního systému o průběhu trasy, kdy bude vůz projíždět zatáčkou a osvětlí ji ještě dřív, než začne řidič měnit směr jízdy. Další zvýšení úrovně bezpečnosti nabízí druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Dojde-li k náhlé zdravotní indispozici řidiče, začne asistenční systém v rámci svých technických limitů vůz brzdit a zároveň s ním přejede do krajního jízdního pruhu vpravo, pokud to dopravní situace umožňuje.
Nový vůz kategorie „gran turismo“ si mohou čeští zákazníci objednávat u autorizovaných prodejců Volkswagen nejprve ve spojení se dvěma exkluzivními výbavovými liniemi „Elegance“ a „R-Line“ a oběma nejvýkonnějšími motory TSI (206 kW/280 k) a Bi-TDI (176 kW/240 k). Ceny těchto vrcholných verzí začínají od 1 319 900 Kč (TSI Elegance 4Motion DSG), resp. 1 313 900 Kč (Bi-TDI Elegance 4Motion DSG).
Sériová podoba modelu Arteon Elegance zanechává dojem vytříbené kultivovanosti, zatímco Arteon R-Line umocňuje sportovní charakter tohoto modelu, stejně jako všechny ostatní modely Volkswagen R-Line. Arteon Elegance je sériově vybaven například 18“ koly Muscat z lehké slitiny s pneumatikami AirStop o rozměru 245/45 R 18, digitálním panelem přístrojů Active Info Display, adaptivními předními světlomety LED s asistentem pro dálková světla Dynamic Light Assist, zadními světlomety LED s funkcí dynamických ukazatelů směru, zadní kamerou, navigačním systémem „Discover Media“, asistentem pro rozpoznávání dopravních značek, třízónovou automatickou klimatizaci „Air Care Climatronic“ včetně senzoru kvality vzduchu a filtru alergenů, sedadlem řidiče ErgoComfort, vyhřívanými sedadly vpředu a čalouněním sedadel kombinací Alcantara/kůže Vienna. Arteon R-Line se liší od výbavové linie Elegance 18“ koly v odlišném designu, čalouněním stropu v odstínu černá Titan, pakety R-Line Exteriér a R-Line Interiér ve sportovním stylu a komfortními sedadly Top.
Na základě výše uvedených výbavových linií si mohou zákazníci elegantní vůz se splývavou zádí ještě dalekosáhle individualizovat. Výbava na přání zahrnuje mimo jiné panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, masážní funkci pro sedadla vpředu, vyhřívání volantu a čalounění interiéru dvoubarevnou kůží.
Volkswagen bude modelovou řadu Arteon postupně rozšiřovat. Nabídka výbavové linie Arteon Elegance bude začínat motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW/150 k s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Cena této verze byla stanovena na 1 055 900 Kč, zatímco Arteon R-Line se stejnou kombinací motoru a převodovky vyjde na 1 068 900 Kč. Motory TDI o výkonu 110 kW/150 k, resp. 140 kW/190 k a TSI o výkonu 140 kW/190 k budou k dispozici od poloviny května. Ve druhé polovině července bude následovat TDI o výkonu 140 kW/190 k ve spojení s pohonem všech kol 4Motion a na konec října je plánováno uvedení vstupního motoru 1.5 TSI s výkonem 110 kW/150 k, který bude možné pořídit již za 890 900 Kč ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.