Necelý měsíc po světové premiéře nového modelu Volkswagen Arteon na Ženevském autosalonu byl v České republice zahájen jeho předprodej. Zákazníci si mohou zpočátku objednat a nakonfigurovat tento výjimečný vůz s oběma nejvýkonnějšími motory – TSI o výkonu 206 kW/280 k a Bi-TDI vyladěným na 176 kW/240 k.
„Nový Volkswagen Arteon je zatraceně krásným vozem, který svým avantgardním designem uchvátí srdce a progresivní technikou přesvědčí rozum,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Mám velkou radost, že již krátce po světové premiéře můžeme nabídnout k objednání vrcholné verze tohoto nevšedního modelu českým zákazníkům – po mateřském Německu a Švýcarsku jsme třetí zemí v pořadí, kde zákazníci můžou Arteon koupit a dát najevo svou individualitu vytříbenou sportovní elegancí spojenou s vysokou míru funkčnosti, variability a komfortu pro každodenní cestování. V průběhu letošního roku budeme modelovou řadu Arteon postupně rozšiřovat dalšími variantami pohonného ústrojí i výbavových linií.“
Nový Arteon nadchne kombinací emocionálního designu, sportovního charismatu, vysoké úrovně variability a velkorysé nabídky vnitřního prostoru. Mezi jeho další přednosti patří mimo jiné vynikající prostor pro nohy vzadu, praktická karoserie liftback a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů. Po technické stránce zaujme nový Volkswagen Arteon mimo jiné vyspělými motory, které mohou pohánět přední nebo všechna kola, a inovativním konceptem digitalizovaných zobrazovacích a ovládacích prvků. Mezi ně patří zcela digitální a individuálně programovatelný panel přístrojů Active Info Display, průhledový displej a nový informační a zábavní systém „Discover Pro“ s 9,2“ displejem opatřeným skleněným povrchem a s ovládáním gesty.
S celkovým konceptem modelu Arteon ladí inovativní asistenční a komfortní systémy. Mezi ně patří tři novinky. Nová generace adaptivního tempomatu ACC zohledňuje nyní omezení rychlosti, resp. údaje o průběhu trasy a automaticky těmto okolnostem přizpůsobuje rychlost jízdy. Nová, dynamická funkce natáčení světlometů do zatáček s předvídavým řízením rozpoznává na základě dat GPS a údajů navigačního systému o průběhu trasy, kdy bude vůz projíždět zatáčkou a osvětlí ji ještě dřív, než začne řidič měnit směr jízdy. Další zvýšení úrovně bezpečnosti nabízí druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Dojde-li k náhlé zdravotní indispozici řidiče, začne asistenční systém v rámci svých technických limitů vůz brzdit a zároveň s ním přejede do krajního jízdního pruhu vpravo, pokud to dopravní situace umožňuje.
Nový vůz kategorie „gran turismo“ si mohou čeští zákazníci objednávat u autorizovaných prodejců Volkswagen nejprve ve spojení se dvěma exkluzivními výbavovými liniemi „Elegance“ a „R-Line“ a oběma nejvýkonnějšími motory TSI (206 kW/280 k) a Bi-TDI (176 kW/240 k). Ceny těchto vrcholných verzí začínají od 1 319 900 Kč (TSI Elegance 4Motion DSG), resp. 1 313 900 Kč (Bi-TDI Elegance 4Motion DSG).
Sériová podoba modelu Arteon Elegance zanechává dojem vytříbené kultivovanosti, zatímco Arteon R-Line umocňuje sportovní charakter tohoto modelu, stejně jako všechny ostatní modely Volkswagen R-Line. Arteon Elegance je sériově vybaven například 18“ koly Muscat z lehké slitiny s pneumatikami AirStop o rozměru 245/45 R 18, digitálním panelem přístrojů Active Info Display, adaptivními předními světlomety LED s asistentem pro dálková světla Dynamic Light Assist, zadními světlomety LED s funkcí dynamických ukazatelů směru, zadní kamerou, navigačním systémem „Discover Media“, asistentem pro rozpoznávání dopravních značek, třízónovou automatickou klimatizaci „Air Care Climatronic“ včetně senzoru kvality vzduchu a filtru alergenů, sedadlem řidiče ErgoComfort, vyhřívanými sedadly vpředu a čalouněním sedadel kombinací Alcantara/kůže Vienna. Arteon R-Line se liší od výbavové linie Elegance 18“ koly v odlišném designu, čalouněním stropu v odstínu černá Titan, pakety R-Line Exteriér a R-Line Interiér ve sportovním stylu a komfortními sedadly Top.
Na základě výše uvedených výbavových linií si mohou zákazníci elegantní vůz se splývavou zádí ještě dalekosáhle individualizovat. Výbava na přání zahrnuje mimo jiné panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, masážní funkci pro sedadla vpředu, vyhřívání volantu a čalounění interiéru dvoubarevnou kůží.
Volkswagen bude modelovou řadu Arteon postupně rozšiřovat. Nabídka výbavové linie Arteon Elegance bude začínat motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW/150 k s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Cena této verze byla stanovena na 1 055 900 Kč, zatímco Arteon R-Line se stejnou kombinací motoru a převodovky vyjde na 1 068 900 Kč. Motory TDI o výkonu 110 kW/150 k, resp. 140 kW/190 k a TSI o výkonu 140 kW/190 k budou k dispozici od poloviny května. Ve druhé polovině července bude následovat TDI o výkonu 140 kW/190 k ve spojení s pohonem všech kol 4Motion a na konec října je plánováno uvedení vstupního motoru 1.5 TSI s výkonem 110 kW/150 k, který bude možné pořídit již za 890 900 Kč ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.