Už při představení nové generace Peugeotu 3008 se hovořilo o plug-in hybridní variantě. Nově se ale ukazuje, že právě ona nahradí v nabídce dříve plánovanou edici GTI.
Ano, je to skutečně tak. Peugeot plánoval ostrou edici druhé generace svého crossoveru, jenže vše se náhle změnilo. Ve všem udělal jasno produktový šéf Peugeotu Laurent Blanchet. Ten se nechal slyšet v rozhovoru pro Auto Express, že hlavním cílem bude právě plug-in hybrid.
Důležité je zmínit, že nový pohonný systém bude k dispozici s běžným benzinovým motorem 1.6 THP. V rámci pohonu se pak na zadní nápravě usadí elektromotor. A jelikož z úvah vedení značky vypadlo ostré GTI, hybridní verze by měla dohromady nabídnout okolo tří set koní. Pohon všech kol je pak díky tomu vlastně jistou zárukou.
A co na to konkurence? O něco dřív na trhy dorazí španělský Seat Ateca Cupra. Ten nabídne výkon podobný právě Peugeotu. Podle Blancheta je však myšlenka 3008 s označením GTi lehce přehnaná. Aktuálním vrcholem stále bude edice GT, která do jisté míry sportovní vzhled nabízí. Co na tom, že pod jeho kapotou pracuje 180 naftový čtyřválcový dvoulitr, dnes dá hodně lidí jen na vzhled.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?