Už při představení nové generace Peugeotu 3008 se hovořilo o plug-in hybridní variantě. Nově se ale ukazuje, že právě ona nahradí v nabídce dříve plánovanou edici GTI.
Ano, je to skutečně tak. Peugeot plánoval ostrou edici druhé generace svého crossoveru, jenže vše se náhle změnilo. Ve všem udělal jasno produktový šéf Peugeotu Laurent Blanchet. Ten se nechal slyšet v rozhovoru pro Auto Express, že hlavním cílem bude právě plug-in hybrid.
Důležité je zmínit, že nový pohonný systém bude k dispozici s běžným benzinovým motorem 1.6 THP. V rámci pohonu se pak na zadní nápravě usadí elektromotor. A jelikož z úvah vedení značky vypadlo ostré GTI, hybridní verze by měla dohromady nabídnout okolo tří set koní. Pohon všech kol je pak díky tomu vlastně jistou zárukou.
A co na to konkurence? O něco dřív na trhy dorazí španělský Seat Ateca Cupra. Ten nabídne výkon podobný právě Peugeotu. Podle Blancheta je však myšlenka 3008 s označením GTi lehce přehnaná. Aktuálním vrcholem stále bude edice GT, která do jisté míry sportovní vzhled nabízí. Co na tom, že pod jeho kapotou pracuje 180 naftový čtyřválcový dvoulitr, dnes dá hodně lidí jen na vzhled.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?