Je to krasavec určený na okruh. Cena je sice vyšší, než u Hellcatu a základní verze Corvette, ale levněji takový výkon prostě nenajdete.
Camaro ZL1 2017 Chevrolet vyrobil jako odpověď na BMW M6 a Jaguar F-Type R. Chevrolet v tomto případě na ničem nešetřil a rovnou vytáhl všechny karty v plné síle. Základem je osmiválec LT4 o objemu 6,2 litru, který pochází z Corvette Z06 a díky přeplňování kompresorem poskytuje výkon 477 kW (659 PS) a točivý moment 881 Nm. Ve srovnání s předchozí verzí výkon narostl o 45 kW. Váhu se podařilo snížit o téměř 100 kg.
Poháněná zadní náprava disponuje elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. V otázce řazení je k dispozici buď standardní šestistupňový manuál, nebo desetistupňový automat, jehož software byl vyvinutý speciálně pro ZL1. Agresivní sportovní design je plně funkční a všechny přítlačné prvky byly více než sto hodin poctivě testovány v aerodynamickém tunelu tak, aby poskytovaly větší přítlak při vysokých rychlostech.
Pozadu nezůstal ani interiér. Sportovní sedadla Recaro poskytují dostatečnou oporu i při maximálním bočním přetížení 1,04g. Systém Performance Data Recorder zaznamenává všechny potřebné údaje o jízdě a převádí je do datové podoby. Ceny začínají na 1,5 milionu Kč, u verze kabrio je základní cena o 200 tisíc vyšší.
Zrychlení z 0 na 100 zvládne za 3,5 vteřiny a ostré brzdy Brembo by měli vůz ze sto kilometrové rychlosti zastavit na 33 metrech. Výkon je také potřeba uchladit a proto je Camaro ZL1 opatřeno 11 chladiči, což je o jeden víc, než Bugatti Veyron. Chevrolet prostě počítá s nasazením této verze na okruh, přičemž majitel už nebude muset připlácet za žádné další úpravy a bude si tak moci (i díky speciálně vyrobeným pneumatikám Goodyear Eagle F1 Supercat) užít pořádnou porci zábavy!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.