Skalní fanoušci modelu GTI si již mohou nakonfigurovat a objednat svůj vůz. Cena modelu Golf GTI Performance byla stanovena na 745 900 Kč.
Nový Golf GTI Performance o výkonu 180 kW/245 k je k dispozici buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG). Golf GTI Performance slibuje suverénní výkon, dokonale nastavený podvozek a uzávěrku diferenciálu přední nápravy.
„S modernizací modelové řady Golf přinášíme ve svěží podobě také její nejdynamičtější variantu, Golf GTI Performance,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Novinka poskytuje o 15 k vyšší výkon než předchůdce a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 6,2 sekundy.“ Sériová výbava navíc zahrnuje uzávěrku diferenciálu přední nápravy, která větší sílu – maximální točivý moment vzrostl o 20 N.m na 370 N.m – přenáší suverénněji na vozovku, a zvyšuje tak při akceleraci ze zatáčky trakci předních kol.
Exteriér modelu Golf GTI Performance se odlišuje od modelu Golf GTI s výkonem 169 kW/230 k logem GTI na červených brzdových třmenech vpředu, červenými nápisy GTI na přídi a zádi a většími kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením (vpředu 340 mm, vzadu 310 mm).
Nová verze GTI Performance disponuje navíc rozšířenou sériovou výbavou. Kromě digitálního panelu přístrojů Active Info Display, nového audiosystému „Composition Media“ včetně osmi reproduktorů a automatického ovládání světlometů s funkcí pro denní svícení je Golf GTI Performance sériově vybaven také samostmívacím vnitřním zpětným zrcátkem, senzorem deště, rozhraním pro připojení telefonu a vstupem USB.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?