Je to jen pár dní zpět, co jsme vám prozradili první detaily o nové generaci Volkswagenu Polo. Až dnes vám ale přinášíme první fotku vozu.
Po vzoru nového Seatu Ibiza můžeme čekat modulární platformu MQB-A0 a nebude od věci, když tu samou techniku dostane i čtvrtá generace Škody Fabia. Nováček by měl ale do segmentu přinést třeba plně digitální přístrojový panel, poslední generaci infotainmentů a samozřejmě i jízdní pomocníky. Třeba parkovací asistent ParkPilot.
Vybrané ovladače a přední sedadla pak budou importovány přímo z většího Golfu. A právě zde podobnost s Golfem teprve začíná. Nové Polo se do značné míry odhalilo právě před pár dny. Díky tomu můžeme vidět úzkou masku chladiče anebo světlomety s integrovanými LEDkami pro denní svícení. Ve výsledku je to vážně mini Golf a nelze se tomu ani moc divit.
Základem nového Pola se stane litrový tříválec TSI v hned čtyřech výkonových variantách (chybět nemá ani ekologická verze BlueMotion), výše pak bude posazena 1.5 TSI Evo s deaktivací válců o výkonu 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k). Turbodiesely budou opět čtyřválcové a označené shodně jako 1.6 TDI. Třešničkou na dortu bude Polo GTI s výkonem přes 147 kW (200 k).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?