Italská automobilka Alfa Romeo plánuje vyřadit z nabídky modely Giuliett a MiTo. Jenže jak se nově ukázalo, jejich nástupci zřejmě nikdy nepřijdou.
Podle vedení Alfy je totiž dost nepravděpodobné, že dostanou přímé nástupce. A ačkoliv tyhle dvě auta s námi ještě nějakou dobu zůstanou, jejich definitivní konec se zcela jistě blíží. Důvodem bude nová firemní strategie, která s těmito dvěma vozy nepočítá.
Dobrou alternativou budou po vyřazení z produkce modely Giulia a Stelvio. Tato dvojka bude mít silnou základnu a bude chtít táhnout prodeje. Oproti tomu MiTo a Giulietta jsou až moc úzce zaměřeni na Evropu. To je však problém, jelikož Italové chtějí okouzlit například i Severní Ameriku.
Do budoucna navíc přijde další SUV, které by mělo nepřímo nahradit tuto dvojici. Stejně si však myslíme, že například MiTo, které měli v oblibě mladé páry nebo ženy, se novým "suvéčkem" nepodaří plně nahradit. Uvidíme tedy, jak si se vším Alfa poradí a zda nakonec nezmění své stanovisko.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?