Italská automobilka Alfa Romeo plánuje vyřadit z nabídky modely Giuliett a MiTo. Jenže jak se nově ukázalo, jejich nástupci zřejmě nikdy nepřijdou.
Podle vedení Alfy je totiž dost nepravděpodobné, že dostanou přímé nástupce. A ačkoliv tyhle dvě auta s námi ještě nějakou dobu zůstanou, jejich definitivní konec se zcela jistě blíží. Důvodem bude nová firemní strategie, která s těmito dvěma vozy nepočítá.
Dobrou alternativou budou po vyřazení z produkce modely Giulia a Stelvio. Tato dvojka bude mít silnou základnu a bude chtít táhnout prodeje. Oproti tomu MiTo a Giulietta jsou až moc úzce zaměřeni na Evropu. To je však problém, jelikož Italové chtějí okouzlit například i Severní Ameriku.
Do budoucna navíc přijde další SUV, které by mělo nepřímo nahradit tuto dvojici. Stejně si však myslíme, že například MiTo, které měli v oblibě mladé páry nebo ženy, se novým "suvéčkem" nepodaří plně nahradit. Uvidíme tedy, jak si se vším Alfa poradí a zda nakonec nezmění své stanovisko.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?