Chcete koupit ojetinu a sázíte na to, že ze zahraničí si dovezete lepší kousek? Pak se možná budete divit, kolik procent majitelů ojetin lže při prodeji o jejich původu.
Především ojetina z Německa má u Čechů nejlepší pověst. Jenže ani Němci nejsou svatoušci a ne nadarmo se říká, že v některých případech jsou horší jak Češi. Snad jen jejich kvalitní silnice a dálnice jsou něčím, co můžeme my v ČR závidět. A jelikož auto z Německa "táhne", někteří prodávající se neštítí zfalšovat doklady k vozu tak, aby tam byl napsán jiný původ.
O všem vypovídá statistika společnosti Cebia. Ta nedávno ukázala, že kolem jedné třetiny ojetin na českém trhu má v dokladech uveden falešný původ. Místo fajnové káry z Německa nebo Švýcarska si tak často lidé kupují těžce ojetou Octavii z Ukrajiny nebo Řecka. A jelikož ojetiny z těchto zemí nedosahují tak skvělé pověsti, mnozí podvodníci jim dají jiný zeměpisný původ.
Nepočítám fakt, že ojetiny jsou často v horším stavu než je uváděno, což se týká i častého stáčení tachometrů. A jak to podvodníci vlastně dělají? Jednoduše. Koupí ojetinu, zaregistrují jí v Německu, na čež dostane německé doklady. Následně vůz odhlásí a přihlásí jej v ČR jako "první" registrace. Pak už jen zbývá vymyslet pohádku, jak je "tahle Octavie po německém důchodci, co jí pravidelně garážoval a jezdil jen do Kauflandu".
A mimochodem, podle Cebie bylo z 71 358 dovezených aut celých 39 148 německého původu. Opravdovým "Němcem" však bylo z celého počtu jen 27 672 aut. Slušný podvod, že?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.