Chcete koupit ojetinu a sázíte na to, že ze zahraničí si dovezete lepší kousek? Pak se možná budete divit, kolik procent majitelů ojetin lže při prodeji o jejich původu.
Především ojetina z Německa má u Čechů nejlepší pověst. Jenže ani Němci nejsou svatoušci a ne nadarmo se říká, že v některých případech jsou horší jak Češi. Snad jen jejich kvalitní silnice a dálnice jsou něčím, co můžeme my v ČR závidět. A jelikož auto z Německa "táhne", někteří prodávající se neštítí zfalšovat doklady k vozu tak, aby tam byl napsán jiný původ.
O všem vypovídá statistika společnosti Cebia. Ta nedávno ukázala, že kolem jedné třetiny ojetin na českém trhu má v dokladech uveden falešný původ. Místo fajnové káry z Německa nebo Švýcarska si tak často lidé kupují těžce ojetou Octavii z Ukrajiny nebo Řecka. A jelikož ojetiny z těchto zemí nedosahují tak skvělé pověsti, mnozí podvodníci jim dají jiný zeměpisný původ.
Nepočítám fakt, že ojetiny jsou často v horším stavu než je uváděno, což se týká i častého stáčení tachometrů. A jak to podvodníci vlastně dělají? Jednoduše. Koupí ojetinu, zaregistrují jí v Německu, na čež dostane německé doklady. Následně vůz odhlásí a přihlásí jej v ČR jako "první" registrace. Pak už jen zbývá vymyslet pohádku, jak je "tahle Octavie po německém důchodci, co jí pravidelně garážoval a jezdil jen do Kauflandu".
A mimochodem, podle Cebie bylo z 71 358 dovezených aut celých 39 148 německého původu. Opravdovým "Němcem" však bylo z celého počtu jen 27 672 aut. Slušný podvod, že?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?