Chcete koupit ojetinu a sázíte na to, že ze zahraničí si dovezete lepší kousek? Pak se možná budete divit, kolik procent majitelů ojetin lže při prodeji o jejich původu.
Především ojetina z Německa má u Čechů nejlepší pověst. Jenže ani Němci nejsou svatoušci a ne nadarmo se říká, že v některých případech jsou horší jak Češi. Snad jen jejich kvalitní silnice a dálnice jsou něčím, co můžeme my v ČR závidět. A jelikož auto z Německa "táhne", někteří prodávající se neštítí zfalšovat doklady k vozu tak, aby tam byl napsán jiný původ.
O všem vypovídá statistika společnosti Cebia. Ta nedávno ukázala, že kolem jedné třetiny ojetin na českém trhu má v dokladech uveden falešný původ. Místo fajnové káry z Německa nebo Švýcarska si tak často lidé kupují těžce ojetou Octavii z Ukrajiny nebo Řecka. A jelikož ojetiny z těchto zemí nedosahují tak skvělé pověsti, mnozí podvodníci jim dají jiný zeměpisný původ.
Nepočítám fakt, že ojetiny jsou často v horším stavu než je uváděno, což se týká i častého stáčení tachometrů. A jak to podvodníci vlastně dělají? Jednoduše. Koupí ojetinu, zaregistrují jí v Německu, na čež dostane německé doklady. Následně vůz odhlásí a přihlásí jej v ČR jako "první" registrace. Pak už jen zbývá vymyslet pohádku, jak je "tahle Octavie po německém důchodci, co jí pravidelně garážoval a jezdil jen do Kauflandu".
A mimochodem, podle Cebie bylo z 71 358 dovezených aut celých 39 148 německého původu. Opravdovým "Němcem" však bylo z celého počtu jen 27 672 aut. Slušný podvod, že?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?