Chcete koupit ojetinu a sázíte na to, že ze zahraničí si dovezete lepší kousek? Pak se možná budete divit, kolik procent majitelů ojetin lže při prodeji o jejich původu.
Především ojetina z Německa má u Čechů nejlepší pověst. Jenže ani Němci nejsou svatoušci a ne nadarmo se říká, že v některých případech jsou horší jak Češi. Snad jen jejich kvalitní silnice a dálnice jsou něčím, co můžeme my v ČR závidět. A jelikož auto z Německa "táhne", někteří prodávající se neštítí zfalšovat doklady k vozu tak, aby tam byl napsán jiný původ.
O všem vypovídá statistika společnosti Cebia. Ta nedávno ukázala, že kolem jedné třetiny ojetin na českém trhu má v dokladech uveden falešný původ. Místo fajnové káry z Německa nebo Švýcarska si tak často lidé kupují těžce ojetou Octavii z Ukrajiny nebo Řecka. A jelikož ojetiny z těchto zemí nedosahují tak skvělé pověsti, mnozí podvodníci jim dají jiný zeměpisný původ.
Nepočítám fakt, že ojetiny jsou často v horším stavu než je uváděno, což se týká i častého stáčení tachometrů. A jak to podvodníci vlastně dělají? Jednoduše. Koupí ojetinu, zaregistrují jí v Německu, na čež dostane německé doklady. Následně vůz odhlásí a přihlásí jej v ČR jako "první" registrace. Pak už jen zbývá vymyslet pohádku, jak je "tahle Octavie po německém důchodci, co jí pravidelně garážoval a jezdil jen do Kauflandu".
A mimochodem, podle Cebie bylo z 71 358 dovezených aut celých 39 148 německého původu. Opravdovým "Němcem" však bylo z celého počtu jen 27 672 aut. Slušný podvod, že?
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.