Ani kdekým opěvovaná Škoda Auto není nejkvalitnějším výrobcem aut, což je zkrátka holý fakt. Nedávno však svou nespokojenost s kvalitou své trojkové Octavie projevil dost výrazně jeden indický majitel.
Vše se týkalo nedostatečně kvalitního vyřízení reklamace. Jeho bílá Octavie na litých discích proto skončila zapřažená za dvěma osly. Tím prý Ind upozornil na velký nezájem dealera o problémy s vozem. Jenže takový protest se nevidí každý den a tak si jej všimla indická média.
V podstatě ale šlo o to, že podle všeho majitel namontoval na svůj vůz neschválené příslušenství, s čímž tamní prodejce nesouhlasil. I tak se ale obyvatelé města Ludhiana na severozápadě Indie dočkali zajímavého protestu.
Ještě zajímavější je fakt, že Octavie prý vyšla na 2,5 milionu rupií (lehce přes 950 tisíc Kč a byla takřka v plné možné výbavě. Od roku 2015, kdy jí Ind zakoupil, však auto stíhal jeden problém za druhým. Tamní dealer si ale nevěděl rady a dokonce se naštvaný majitel obrátil i na české vedení značky.
Jak celá věc dopadne, není jasné, ale je jasné, že svou škodovku majitel zviditelnil více než dost. Navíc, škodovce klesají v Indii prodeje. A jestliže se takové problémy týkají většího počtu indických Octavii, pak si vedení koncernu VW musí zřejmě sypat popel na hlavu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.