Ani kdekým opěvovaná Škoda Auto není nejkvalitnějším výrobcem aut, což je zkrátka holý fakt. Nedávno však svou nespokojenost s kvalitou své trojkové Octavie projevil dost výrazně jeden indický majitel.
Vše se týkalo nedostatečně kvalitního vyřízení reklamace. Jeho bílá Octavie na litých discích proto skončila zapřažená za dvěma osly. Tím prý Ind upozornil na velký nezájem dealera o problémy s vozem. Jenže takový protest se nevidí každý den a tak si jej všimla indická média.
V podstatě ale šlo o to, že podle všeho majitel namontoval na svůj vůz neschválené příslušenství, s čímž tamní prodejce nesouhlasil. I tak se ale obyvatelé města Ludhiana na severozápadě Indie dočkali zajímavého protestu.
Ještě zajímavější je fakt, že Octavie prý vyšla na 2,5 milionu rupií (lehce přes 950 tisíc Kč a byla takřka v plné možné výbavě. Od roku 2015, kdy jí Ind zakoupil, však auto stíhal jeden problém za druhým. Tamní dealer si ale nevěděl rady a dokonce se naštvaný majitel obrátil i na české vedení značky.
Jak celá věc dopadne, není jasné, ale je jasné, že svou škodovku majitel zviditelnil více než dost. Navíc, škodovce klesají v Indii prodeje. A jestliže se takové problémy týkají většího počtu indických Octavii, pak si vedení koncernu VW musí zřejmě sypat popel na hlavu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.