V záplavě klasických, ale i supersportovních novinek ze ženevského autosalonu mohlo na první pohled zapadnout představení dvou speciálních verzí modelů Aston Martin. Byla by ale škoda opomenout nejrychlejší sedan planety!
Zkratka AMR značí závodní divizi Aston Martin Racing a už jen z toho pohledu nemůže být dvojice Vantage AMR Pro a Rapide AMR nikterak průměrná. Začněme u kupé s motorem odvozeným od závodní jednotky pro třídu GT4, produkující 373 kW (507 k). V závodní specifikaci jsou i stavitelný podvozek, uložení motoru a převodovky a některé prvky exteriéru. Jedná se o kapotu a zadní křídlo z modelů pro vytrvalostní mistrovství.
Vedle nich má Vantage AMR také jiný přední nárazník s větším nasávacím otvorem a splitterem, upravené přední blatníky, přepracovaný zadní difuzor a 19palcová kola s centrální maticí. Lakování v zeleném odstínu Stirling s limetkovými akcenty už je jen třešničkou na dortu. Uvnitř nechybí bezpečnostní klec, navržená divizí Q. Ze světa závodních strojů pak pocházejí třeba karbonové panely nebo Alcantarou potažená sedadla. Samozřejmostí jsou limetkové akcenty.
Rapide AMR je se svým šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 441 kW (600 k) dokonce nejrychlejším sedanem planety. Dosahuje maximální rychlosti 338 km/h a svůj podíl na tom může mít i nový výfukový systém. Podobně jako u Vantage nechybí zelená Stirling s limetkovými detaily a spoustou nových dílů. Přední nárazník s větší maskou a splitterem, nástavce prahů, difuzor, decentní zadní spoiler nebo 21palcová kola. To vše Rapide má.
Uvnitř převládá opět karbon, vyrobena jsou z něj dokonce i přední sedadla potažená Alcantarou. Tento materiál se objevuje i vzadu, respektive na palubní desce. V obou případech půjde o extrémně limitované modely – Vantage AMR Pro vznikne jen v sedmi kusech, Rapide AMR potom ve 210 kusech. A ještě jedna zpráva ze stánku Aston Martinu by neměla zapadnout. Chystaný hypersport ve spolupráci s Red Bullem se bude jmenovat Valkyrie.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?