V záplavě klasických, ale i supersportovních novinek ze ženevského autosalonu mohlo na první pohled zapadnout představení dvou speciálních verzí modelů Aston Martin. Byla by ale škoda opomenout nejrychlejší sedan planety!
Zkratka AMR značí závodní divizi Aston Martin Racing a už jen z toho pohledu nemůže být dvojice Vantage AMR Pro a Rapide AMR nikterak průměrná. Začněme u kupé s motorem odvozeným od závodní jednotky pro třídu GT4, produkující 373 kW (507 k). V závodní specifikaci jsou i stavitelný podvozek, uložení motoru a převodovky a některé prvky exteriéru. Jedná se o kapotu a zadní křídlo z modelů pro vytrvalostní mistrovství.
Vedle nich má Vantage AMR také jiný přední nárazník s větším nasávacím otvorem a splitterem, upravené přední blatníky, přepracovaný zadní difuzor a 19palcová kola s centrální maticí. Lakování v zeleném odstínu Stirling s limetkovými akcenty už je jen třešničkou na dortu. Uvnitř nechybí bezpečnostní klec, navržená divizí Q. Ze světa závodních strojů pak pocházejí třeba karbonové panely nebo Alcantarou potažená sedadla. Samozřejmostí jsou limetkové akcenty.
Rapide AMR je se svým šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 441 kW (600 k) dokonce nejrychlejším sedanem planety. Dosahuje maximální rychlosti 338 km/h a svůj podíl na tom může mít i nový výfukový systém. Podobně jako u Vantage nechybí zelená Stirling s limetkovými detaily a spoustou nových dílů. Přední nárazník s větší maskou a splitterem, nástavce prahů, difuzor, decentní zadní spoiler nebo 21palcová kola. To vše Rapide má.
Uvnitř převládá opět karbon, vyrobena jsou z něj dokonce i přední sedadla potažená Alcantarou. Tento materiál se objevuje i vzadu, respektive na palubní desce. V obou případech půjde o extrémně limitované modely – Vantage AMR Pro vznikne jen v sedmi kusech, Rapide AMR potom ve 210 kusech. A ještě jedna zpráva ze stánku Aston Martinu by neměla zapadnout. Chystaný hypersport ve spolupráci s Red Bullem se bude jmenovat Valkyrie.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?