Italské Maserati představilo novou edici sportovního kupé GranTurismo. Nese nálepku Sport Special a odkazuje na rok 1957.
Ten byl nejvýraznějším rokem za 103 let existenci italské automobilky. Za prvé, v roce 1957 přišlo Maserati s modelem 3500 GT, což byl tehdy vůbec první sériově vyráběný vůz typu Grand Tourer. A v tom samém roce se stal také nejúspěšnější moment společnosti v oblasti motorsportu. Tehdy totiž argentinský jezdec Juan Manuel Fangio vyhrál oba šampionáty F1 za pomoci epochálního stroje 250F.
O šedesát let později, tedy v letošním roce 2017, si díky Maserati tyhle dva okamžiky znovu připomínáme. A právě z toho důvodu vznikne jen 400 kusů speciální edice modelu GranTurismo. Verze Sport Special Edition, dostane plaketu na středovém tunelu, která potvrzuje výjimečný charakter tohoto nepochybně půvabné vozu.
Vůz nese rudý lak karoserie New Rosso Italiano, který doplňují 20palcová kola z lehkých slitin s lesklým černým povrchem. Krom toho se objevují i kryty vnějších zpětných zrcátek z uhlíkových vláken a také zadní spoiler a nárazník s patřičnými sportovní detaily.
I přes poměrně vysoké stáří GranTurisma (uběhlo již 10 let od debutu) se GranTurismo Sport Special Edition zdá být opticky jako naprosto novým vozem. Pod kapotou je atmosférická V8 s objemem 4,7 litru o výkonu 460 koní a s 520 Nm točivého momentu. V kombinaci s volitelnou převodovkou MC Shift zrychlí speciální GranTurismo z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy. Maximální rychlost pak činí 300 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.