Italské Maserati představilo novou edici sportovního kupé GranTurismo. Nese nálepku Sport Special a odkazuje na rok 1957.
Ten byl nejvýraznějším rokem za 103 let existenci italské automobilky. Za prvé, v roce 1957 přišlo Maserati s modelem 3500 GT, což byl tehdy vůbec první sériově vyráběný vůz typu Grand Tourer. A v tom samém roce se stal také nejúspěšnější moment společnosti v oblasti motorsportu. Tehdy totiž argentinský jezdec Juan Manuel Fangio vyhrál oba šampionáty F1 za pomoci epochálního stroje 250F.
O šedesát let později, tedy v letošním roce 2017, si díky Maserati tyhle dva okamžiky znovu připomínáme. A právě z toho důvodu vznikne jen 400 kusů speciální edice modelu GranTurismo. Verze Sport Special Edition, dostane plaketu na středovém tunelu, která potvrzuje výjimečný charakter tohoto nepochybně půvabné vozu.
Vůz nese rudý lak karoserie New Rosso Italiano, který doplňují 20palcová kola z lehkých slitin s lesklým černým povrchem. Krom toho se objevují i kryty vnějších zpětných zrcátek z uhlíkových vláken a také zadní spoiler a nárazník s patřičnými sportovní detaily.
I přes poměrně vysoké stáří GranTurisma (uběhlo již 10 let od debutu) se GranTurismo Sport Special Edition zdá být opticky jako naprosto novým vozem. Pod kapotou je atmosférická V8 s objemem 4,7 litru o výkonu 460 koní a s 520 Nm točivého momentu. V kombinaci s volitelnou převodovkou MC Shift zrychlí speciální GranTurismo z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy. Maximální rychlost pak činí 300 km/h.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?