Jestli vám letos nevyšla návštěva ženevského autosalonu, pak byste měli vidět tenhle reálný hypersport. Má ho na svědomí Emerson Fittipaldi a studio Pininfarina a jeho název je EF7 Vision Gran Turismo.
Novinka s celým názvem Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina představuje dle slov výrobce zhmotnění snu slavného brazilského závodního jezdce Fittipaldiho. Ten je mimochodem dvojnásobný mistr světa ve Formuli 1 z let 1972 a 1974 a vítěz závodu 500 mil Indianapolis z let 1989 a 1993. A čistě pro zajímavost, prototyp EF7 je reálnou ukázkou vozu z konzolové hry Gran Turismo.
Kromě toho, že se v téhle závodní hře opravdu vůz objeví, čeká jej také malosériová produkce. Každý vyrobený exemplář pak bude ve finální fázi doladěn dle přesných požadavků každého majitele. Důležité je ale říci, že tahle zběsilost disponuje karbonovou karoserií, pod níž je umístěn atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru. Ten disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem 510 Nm. Vše přenáší šestistupňová převodovka a hmotnost vozu nepřesahuje jednu tunu.
Podle slov samotného Emersona Fittipaldiho pak má novinka poskytovat svému řidiči čistou vášeň a adrenalin. Krom toho má nabídnout vynikající ovladatelnost a hlavně spolehlivost. V rámci podobně výkonných aut se chlubí i tím, že jeho náklady na údržbu nebudou tak vysoké. A cena? Tu zatím výrobce odmítl prozradit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?