Jestli vám letos nevyšla návštěva ženevského autosalonu, pak byste měli vidět tenhle reálný hypersport. Má ho na svědomí Emerson Fittipaldi a studio Pininfarina a jeho název je EF7 Vision Gran Turismo.
Novinka s celým názvem Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina představuje dle slov výrobce zhmotnění snu slavného brazilského závodního jezdce Fittipaldiho. Ten je mimochodem dvojnásobný mistr světa ve Formuli 1 z let 1972 a 1974 a vítěz závodu 500 mil Indianapolis z let 1989 a 1993. A čistě pro zajímavost, prototyp EF7 je reálnou ukázkou vozu z konzolové hry Gran Turismo.
Kromě toho, že se v téhle závodní hře opravdu vůz objeví, čeká jej také malosériová produkce. Každý vyrobený exemplář pak bude ve finální fázi doladěn dle přesných požadavků každého majitele. Důležité je ale říci, že tahle zběsilost disponuje karbonovou karoserií, pod níž je umístěn atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru. Ten disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem 510 Nm. Vše přenáší šestistupňová převodovka a hmotnost vozu nepřesahuje jednu tunu.
Podle slov samotného Emersona Fittipaldiho pak má novinka poskytovat svému řidiči čistou vášeň a adrenalin. Krom toho má nabídnout vynikající ovladatelnost a hlavně spolehlivost. V rámci podobně výkonných aut se chlubí i tím, že jeho náklady na údržbu nebudou tak vysoké. A cena? Tu zatím výrobce odmítl prozradit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.