Civic Type R je oficiálně tady. Svým výkonem a technikou likviduje konkurenci

Honda Civic ukázala nový Type R. Je to šílenost na kolech
Honda Civic ukázala nový Type R. Je to šílenost na kolech, foto: Honda
ar5 7. března 2017 18:13
Sdílej:

Svět rychlých hothatchů se opět rozrostl. Může za to dnešní ženevská premiéra nové Hondy Civic ve vrcholné verzi Type R. Příznivci značky mají orgasmus, jelikož tohle se vážně povedlo!

Desátá generace Civicu přišla ve sportovní verzi Type R a svět jde do kolen. Oproti loňskému konceptu se totiž do sériové podoby dostalo prakticky vše, na co jsme se nejvíce těšili. Pod kapotou stále bije čtyřválec 2.0 VTEC Turbo, u kterého poskočil výkon na 320 koní v 6500 ot./min. Točivý moment je 400 Nm a je dostupný v rozmezí 2500-4500 ot./min.

Nebude chybět několik jízdních režimů, a to ani režim R+. V něm dojde na vylepšení odezvy na plyn, ztuhnou adaptivní tlumiče a celé auto se připraví na boj s konkurencí. Dobrou zprávou je, že v Type R najdeme výhradně šestistupňový manuál, k čemuž nebude chybět ani systém „rev matching". Ten při podřazování dodává automatické meziplyny.

Bez příplatku čekejme 20“ kola s lepivými pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30 R20 a čtyřpístkové třmeny Brembo s 350 mm vrtanými kotouči vpředu a 305 mm disky vzadu. Čistě pro zajímavost, edice Type R má oproti běžným verzím Civicu jinou geometrii přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a v základu je přítomen mechanický diferenciál se zvýšenou svorností. Nový jednohmotový setrvačník snižuje opotřebení spojky o 25 % a došlo ke zkrácení stálého převodu, což má zrychlit reakce auta a zlepšit dynamiku. 

Do prodeje dorazí japonská raketa na čtyřech kolech letos v létě a podle Hondy bylo cílem inženýrů vytvoření co nejřidičštějšího hothatche své kategorie. K lepší jízdě pomáhají speciálně vytvořená sportovní sedadla, do kterých bude radost usednout a stejně jako v deváté generaci vás podrží ve kterékoliv situaci. A jestli se ptáte na cenu nebo jízdní data, ani jedno zatím není známo. Honda vše oznámí až těsně před startem prodeje.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.