Svět rychlých hothatchů se opět rozrostl. Může za to dnešní ženevská premiéra nové Hondy Civic ve vrcholné verzi Type R. Příznivci značky mají orgasmus, jelikož tohle se vážně povedlo!
Desátá generace Civicu přišla ve sportovní verzi Type R a svět jde do kolen. Oproti loňskému konceptu se totiž do sériové podoby dostalo prakticky vše, na co jsme se nejvíce těšili. Pod kapotou stále bije čtyřválec 2.0 VTEC Turbo, u kterého poskočil výkon na 320 koní v 6500 ot./min. Točivý moment je 400 Nm a je dostupný v rozmezí 2500-4500 ot./min.
Nebude chybět několik jízdních režimů, a to ani režim R+. V něm dojde na vylepšení odezvy na plyn, ztuhnou adaptivní tlumiče a celé auto se připraví na boj s konkurencí. Dobrou zprávou je, že v Type R najdeme výhradně šestistupňový manuál, k čemuž nebude chybět ani systém „rev matching". Ten při podřazování dodává automatické meziplyny.
Bez příplatku čekejme 20“ kola s lepivými pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30 R20 a čtyřpístkové třmeny Brembo s 350 mm vrtanými kotouči vpředu a 305 mm disky vzadu. Čistě pro zajímavost, edice Type R má oproti běžným verzím Civicu jinou geometrii přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a v základu je přítomen mechanický diferenciál se zvýšenou svorností. Nový jednohmotový setrvačník snižuje opotřebení spojky o 25 % a došlo ke zkrácení stálého převodu, což má zrychlit reakce auta a zlepšit dynamiku.
Do prodeje dorazí japonská raketa na čtyřech kolech letos v létě a podle Hondy bylo cílem inženýrů vytvoření co nejřidičštějšího hothatche své kategorie. K lepší jízdě pomáhají speciálně vytvořená sportovní sedadla, do kterých bude radost usednout a stejně jako v deváté generaci vás podrží ve kterékoliv situaci. A jestli se ptáte na cenu nebo jízdní data, ani jedno zatím není známo. Honda vše oznámí až těsně před startem prodeje.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?