Svět rychlých hothatchů se opět rozrostl. Může za to dnešní ženevská premiéra nové Hondy Civic ve vrcholné verzi Type R. Příznivci značky mají orgasmus, jelikož tohle se vážně povedlo!
Desátá generace Civicu přišla ve sportovní verzi Type R a svět jde do kolen. Oproti loňskému konceptu se totiž do sériové podoby dostalo prakticky vše, na co jsme se nejvíce těšili. Pod kapotou stále bije čtyřválec 2.0 VTEC Turbo, u kterého poskočil výkon na 320 koní v 6500 ot./min. Točivý moment je 400 Nm a je dostupný v rozmezí 2500-4500 ot./min.
Nebude chybět několik jízdních režimů, a to ani režim R+. V něm dojde na vylepšení odezvy na plyn, ztuhnou adaptivní tlumiče a celé auto se připraví na boj s konkurencí. Dobrou zprávou je, že v Type R najdeme výhradně šestistupňový manuál, k čemuž nebude chybět ani systém „rev matching". Ten při podřazování dodává automatické meziplyny.
Bez příplatku čekejme 20“ kola s lepivými pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30 R20 a čtyřpístkové třmeny Brembo s 350 mm vrtanými kotouči vpředu a 305 mm disky vzadu. Čistě pro zajímavost, edice Type R má oproti běžným verzím Civicu jinou geometrii přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a v základu je přítomen mechanický diferenciál se zvýšenou svorností. Nový jednohmotový setrvačník snižuje opotřebení spojky o 25 % a došlo ke zkrácení stálého převodu, což má zrychlit reakce auta a zlepšit dynamiku.
Do prodeje dorazí japonská raketa na čtyřech kolech letos v létě a podle Hondy bylo cílem inženýrů vytvoření co nejřidičštějšího hothatche své kategorie. K lepší jízdě pomáhají speciálně vytvořená sportovní sedadla, do kterých bude radost usednout a stejně jako v deváté generaci vás podrží ve kterékoliv situaci. A jestli se ptáte na cenu nebo jízdní data, ani jedno zatím není známo. Honda vše oznámí až těsně před startem prodeje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.