Letošní ženevský autosalon je vážně nabitý k prasknutí a v záplavě novinek zde vyčuhuje také stánek Porsche se svým modelem 911 GT3. To přichází s podstatnou novinkou.
Mnoho fanoušků značky čekalo omlazenou 911 GT3 právě letos v Ženevě a tak se pojďme podívat, co vše novinka nabízí. Tak předně si Porsche pohrálo s vizuální stránkou a vybavilo jej ostřejším designem. Ten odkazuje na fakt, že tohle není žádná hračka pro děti. Počítat můžeme díky bohu s o něco vyšším výkonem a nejlepší zprávou je možnost volby manuální šestistupňové převodovky!
Omlazené Porsche 911 GT3 využívá techniku okruhové specifikace 911 GT3 Cup. S faceliftem přichází vylepšení proudění vzduchu kolem vozu a v útrobách auta se pořád nachází atmosféricky plněný plochý šestiválec s objemem čtyři litry. Disponuje výkonem 500 koní, které jdou právě skrze manuální převodovku na zadní nápravu.
Ovšem pozor. V naprostém základu bude stále sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Až za příplatek bude možnost zakoupení manuální šestistupňové skříně. A zde se dostáváme k zajímavým údajům. S převodovkou PDK se totiž 911 GT3 o hmotnosti 1430 kg dostane z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 318 km/h. S manuální převodovkou potrvá zrychlení 3,9 sekundy a maximálka naopak činí 320 km/h.
V rámci modernizace byl snížen podvozek o 25 mm a nově je vybaven aktivním řízením zadní nápravy. Nechybí ani dynamické uchycení motoru a samosvorný diferenciál. V kabině omlazené GT3 najdeme sportovní volant o průměru 360 mm z modelu 918 Spyder, sedadla zahrnují hned tři typy, kdy ty "nejlepší" lze nastavit až v 18ti směrech. Zvolit však lze i speciální skořepiny.
Novinku lze objednávat již nyní a první kusy se dostanou ke klientům začátkem léta. Ceník přitom startuje na 152 416 eurech, což je v přepočtu 4,1 milionu Kč.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.