Letošní ženevský autosalon je vážně nabitý k prasknutí a v záplavě novinek zde vyčuhuje také stánek Porsche se svým modelem 911 GT3. To přichází s podstatnou novinkou.
Mnoho fanoušků značky čekalo omlazenou 911 GT3 právě letos v Ženevě a tak se pojďme podívat, co vše novinka nabízí. Tak předně si Porsche pohrálo s vizuální stránkou a vybavilo jej ostřejším designem. Ten odkazuje na fakt, že tohle není žádná hračka pro děti. Počítat můžeme díky bohu s o něco vyšším výkonem a nejlepší zprávou je možnost volby manuální šestistupňové převodovky!
Omlazené Porsche 911 GT3 využívá techniku okruhové specifikace 911 GT3 Cup. S faceliftem přichází vylepšení proudění vzduchu kolem vozu a v útrobách auta se pořád nachází atmosféricky plněný plochý šestiválec s objemem čtyři litry. Disponuje výkonem 500 koní, které jdou právě skrze manuální převodovku na zadní nápravu.
Ovšem pozor. V naprostém základu bude stále sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Až za příplatek bude možnost zakoupení manuální šestistupňové skříně. A zde se dostáváme k zajímavým údajům. S převodovkou PDK se totiž 911 GT3 o hmotnosti 1430 kg dostane z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 318 km/h. S manuální převodovkou potrvá zrychlení 3,9 sekundy a maximálka naopak činí 320 km/h.
V rámci modernizace byl snížen podvozek o 25 mm a nově je vybaven aktivním řízením zadní nápravy. Nechybí ani dynamické uchycení motoru a samosvorný diferenciál. V kabině omlazené GT3 najdeme sportovní volant o průměru 360 mm z modelu 918 Spyder, sedadla zahrnují hned tři typy, kdy ty "nejlepší" lze nastavit až v 18ti směrech. Zvolit však lze i speciální skořepiny.
Novinku lze objednávat již nyní a první kusy se dostanou ke klientům začátkem léta. Ceník přitom startuje na 152 416 eurech, což je v přepočtu 4,1 milionu Kč.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.