I SsangYong má vlastního Kodiaqa. A je bezpečnější než Volvo

AutoRoad.cz, 16. března 2017, 20:19 Google+ Geneva International Motor Show 2017

S velkými sedmimístnými SUV jako by se v posledních měsících roztrhl pytel. Kodiaq, Tiguan Allspace a nyní SsangYong XAVL. Férové je ovšem zmínit, že korejský zástupce je zatím pouze konceptem. Na druhou stranu ale zatraceně povedeným konceptem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SsangYong XAVL je korejskou variací na  téma Kodiaq.

SsangYong XAVL je korejskou variací na téma Kodiaq. | foto: SsangYong

Sdílejte článek

Málokdo to ví, ale SsangYong je nejstarší jihokorejskou automobilkou, produkující modely s pohonem všech čtyř kol. Nejnovější koncept XAVL, který je pokračovatelem modelu XAV z roku 2015, to pak svým vzhledem dává jasně najevo. Hranaté tvary, mohutné nárazník vpředu i vzadu s výraznými ochrannými pláty podvozku nebo lichoběžníkový tvar blatníků. Designéři si dali na autě docela záležet, inspirací jim pak údajně stálo původní Korando z 90. let. Kdo nezná, nechť „googlí“.

Zajímavější jsou ale v tuto chvíli délka 4630 milimetrů, šířka 1866 milimetrů, výška 1640 milimetrů a rozvor 2775 milimetrů. Na tomto půdorysu totiž XAVL ubytovává sedmičku cestujících (konfigurace 2+3+2), sedadla ve druhé a třetí řadě jsou navíc sklopná a posunovatelná. Palubní deska nabízí volně stojící 10,25palcovou obrazovku multimediálního systému s navigací, jen o kousíček vedle je plně digitální přístrojový panel. Hlavně pro cestující vzadu je určen WiFi hotspot. Jak už je dnes zvykem, ventilaci, klimatizaci nebo vlastní i celý infotainment je možné ovládat z chytrého telefonu.

Pod kapotou konceptu se mohou objevit dva motory – zážehová patnáctistovka s emisemi mezi 120 až 150 g CO2/km nebo naftová šestnáctistovka s emisemi 150 až 170 g CO2/km. V obou případech nabízí SsangYong volbu mezi manuálem a automatem, poháněna jsou ale vždy přední kola. Zajímavostí jsou venkovní airbag pro chodce a bezpečnostní vak mezi předními sedadly. Dále nechybí plejáda asistentů, včetně autonomního brzdění, udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo detekce dopravy za vozidlem. Kdy se vůz objeví ve výrobě Korejci tají, stupeň rozpracování konceptu ale naznačuje, že brzy.

Vytisknout

Diskuze: I SsangYong má vlastního Kodiaqa. A je bezpečnější než Volvo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ford uvádí na trh technologii, která řidiče zbaví strachu ze tmy

Bojíte se tmy? Strach zděděný po dávných předcích nás stresuje i za volantem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud