S velkými sedmimístnými SUV jako by se v posledních měsících roztrhl pytel. Kodiaq, Tiguan Allspace a nyní SsangYong XAVL. Férové je ovšem zmínit, že korejský zástupce je zatím pouze konceptem. Na druhou stranu ale zatraceně povedeným konceptem.
Málokdo to ví, ale SsangYong je nejstarší jihokorejskou automobilkou, produkující modely s pohonem všech čtyř kol. Nejnovější koncept XAVL, který je pokračovatelem modelu XAV z roku 2015, to pak svým vzhledem dává jasně najevo. Hranaté tvary, mohutné nárazník vpředu i vzadu s výraznými ochrannými pláty podvozku nebo lichoběžníkový tvar blatníků. Designéři si dali na autě docela záležet, inspirací jim pak údajně stálo původní Korando z 90. let. Kdo nezná, nechť „googlí“.
Zajímavější jsou ale v tuto chvíli délka 4630 milimetrů, šířka 1866 milimetrů, výška 1640 milimetrů a rozvor 2775 milimetrů. Na tomto půdorysu totiž XAVL ubytovává sedmičku cestujících (konfigurace 2+3+2), sedadla ve druhé a třetí řadě jsou navíc sklopná a posunovatelná. Palubní deska nabízí volně stojící 10,25palcovou obrazovku multimediálního systému s navigací, jen o kousíček vedle je plně digitální přístrojový panel. Hlavně pro cestující vzadu je určen WiFi hotspot. Jak už je dnes zvykem, ventilaci, klimatizaci nebo vlastní i celý infotainment je možné ovládat z chytrého telefonu.
Pod kapotou konceptu se mohou objevit dva motory – zážehová patnáctistovka s emisemi mezi 120 až 150 g CO2/km nebo naftová šestnáctistovka s emisemi 150 až 170 g CO2/km. V obou případech nabízí SsangYong volbu mezi manuálem a automatem, poháněna jsou ale vždy přední kola. Zajímavostí jsou venkovní airbag pro chodce a bezpečnostní vak mezi předními sedadly. Dále nechybí plejáda asistentů, včetně autonomního brzdění, udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo detekce dopravy za vozidlem. Kdy se vůz objeví ve výrobě Korejci tají, stupeň rozpracování konceptu ale naznačuje, že brzy.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?