S velkými sedmimístnými SUV jako by se v posledních měsících roztrhl pytel. Kodiaq, Tiguan Allspace a nyní SsangYong XAVL. Férové je ovšem zmínit, že korejský zástupce je zatím pouze konceptem. Na druhou stranu ale zatraceně povedeným konceptem.
Málokdo to ví, ale SsangYong je nejstarší jihokorejskou automobilkou, produkující modely s pohonem všech čtyř kol. Nejnovější koncept XAVL, který je pokračovatelem modelu XAV z roku 2015, to pak svým vzhledem dává jasně najevo. Hranaté tvary, mohutné nárazník vpředu i vzadu s výraznými ochrannými pláty podvozku nebo lichoběžníkový tvar blatníků. Designéři si dali na autě docela záležet, inspirací jim pak údajně stálo původní Korando z 90. let. Kdo nezná, nechť „googlí“.
Zajímavější jsou ale v tuto chvíli délka 4630 milimetrů, šířka 1866 milimetrů, výška 1640 milimetrů a rozvor 2775 milimetrů. Na tomto půdorysu totiž XAVL ubytovává sedmičku cestujících (konfigurace 2+3+2), sedadla ve druhé a třetí řadě jsou navíc sklopná a posunovatelná. Palubní deska nabízí volně stojící 10,25palcovou obrazovku multimediálního systému s navigací, jen o kousíček vedle je plně digitální přístrojový panel. Hlavně pro cestující vzadu je určen WiFi hotspot. Jak už je dnes zvykem, ventilaci, klimatizaci nebo vlastní i celý infotainment je možné ovládat z chytrého telefonu.
Pod kapotou konceptu se mohou objevit dva motory – zážehová patnáctistovka s emisemi mezi 120 až 150 g CO2/km nebo naftová šestnáctistovka s emisemi 150 až 170 g CO2/km. V obou případech nabízí SsangYong volbu mezi manuálem a automatem, poháněna jsou ale vždy přední kola. Zajímavostí jsou venkovní airbag pro chodce a bezpečnostní vak mezi předními sedadly. Dále nechybí plejáda asistentů, včetně autonomního brzdění, udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo detekce dopravy za vozidlem. Kdy se vůz objeví ve výrobě Korejci tají, stupeň rozpracování konceptu ale naznačuje, že brzy.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?