Alpine A110 je zpátky! A rovnou si brousí zuby na Porsche nebo Alfu Romeo

Alpine A110 je zpátky, v útrobách vozí turbo a dvouspojkový automat.
Alpine A110 je zpátky, v útrobách vozí turbo a dvouspojkový automat., foto: Alpine F1 Team
ar6 7. března 2017 19:00
Sdílej:

Francouzská značka Alpine je zpátky! Legenda nejen rychlostních zkoušek se po delší odmlce vrací pod křídly Renaultu a má chuť znepříjemnit život Porsche, Audi nebo Alfě Romeo. A do historie nejde jen značka, ale také její první model – moderní reinkarnace kupé A110.

Sportovní auta Renault umí, stačí se podívat do nedávné minulosti jeho sportovní divize z Dieppe. A nyní má další želízko v ohni, a to rovnou v nejzajímavější části trhu. Moderní interpretace kupé A110 jde totiž přímo proti velikánům typu Porsche 718 Cayman, Audi TT nebo Alfa Romeo 4C. A má k tomu dobré předpoklady. Například velice lehkou a zároveň tuhou platformu a karosérii z hliníku. Při kompaktních rozměrech, délka 4178 milimetrů, šířka 1798 milimetrů a výška 1252 milimetrů, se tak povedlo udržet pohotovostní hmotnost na úrovni 1080 kilogramů (rozložení 44 procent ku 56 procentům ve prospěch zadní nápravy). To je naprosto úžasná hodnota. Hmotnost se navíc koncentruje kolem středu automobilu – nádrž je tak umístěna za přední nápravou a motor pro změnu před zadní nápravou.

Ale právě pohonné ústrojí může být pro mnohé největším kamenem úrazu. Čtyřválcová přeplňovaná osmnáctistovka TCe produkuje 185 kW (252 k) a 320 Nm, na zadní nápravu ale sílu přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat Getrag. Pro jednoho problém, pro druhého úleva, že nebude muset řadit. Z 0 na 100 km/h každopádně A110 zrychluje za 4,5 sekundy a dosahuje maximálně 250 km/h. Milovníky ekologie jistě potěší také průměrná spotřeba 6,2 l/100 km, která je nejlepší v celé třídě. Alpine zároveň disponuje voličem s jízdními režimy Normal, Sport a Track, upravující chování motoru, převodovku, řízení nebo výfuku.

Vnější linie nejsou jen inspirovány minulostí, ale zajišťují také špičkovou aerodynamiku. Nechybí rovná podlaha a difuzor, zlepšující přítlak. Koeficient odporu vzduchu je pak cx = 0,32. Jak už bylo řečeno, tvary nesou výraznou inspiraci minulostí, vpředu tak nechybí dvojice kulatých reflektorů s LED diodami denního svícení, doplňující hlavní světlomety. Vzadu jsou LED svítilny s dynamickými ukazateli změny směru jízdy a grafikou ve tvaru písmene X. Nechybí ani typické zadní okno a centrálně umístěná koncovka výfuku. Za 18palcovými koly z kovaného hliníku se pak schovávají brzdy Brembo.

Uvnitř převládá minimalismus. Volič převodovky nahradily knoflíky a pádla pod volantem, v centru dění je dále dotyková obrazovka a několik kolébkových přepínačů. Špičková má být použitím jednolitých sedaček Sabelt pozice za volantem, který po vzoru některých italských supersportů disponuje tlačítkem pro aktivaci režimu Sport. Všemu pak vládnou prvotřídní materiály jako kůže, hliník nebo uhlíková vlákna.

Ceny standardního provedení nejsou známé, limitovaná úvodní edice Première, kterou je možné objednávat již nyní a první zákazníci se jí dočkají v prosinci letošního roku, však přijde ve Francii na 58 500 euro (cca 1 581 000 korun). K dispozici bude jen v 1955 kusech, na výběr pak bude pouze mezi modrou, bílou a černou barvou karosérie. Ve výbavě se mimo jiné objeví audio Focal, odlehčené výfukové potrubí nebo dekory z matného karbonu. Český trh mezi těmi, jenž Alpine A110 Première Edition dostanou, bohužel nefiguruje.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.