Francouzská značka Alpine je zpátky! Legenda nejen rychlostních zkoušek se po delší odmlce vrací pod křídly Renaultu a má chuť znepříjemnit život Porsche, Audi nebo Alfě Romeo. A do historie nejde jen značka, ale také její první model – moderní reinkarnace kupé A110.
Sportovní auta Renault umí, stačí se podívat do nedávné minulosti jeho sportovní divize z Dieppe. A nyní má další želízko v ohni, a to rovnou v nejzajímavější části trhu. Moderní interpretace kupé A110 jde totiž přímo proti velikánům typu Porsche 718 Cayman, Audi TT nebo Alfa Romeo 4C. A má k tomu dobré předpoklady. Například velice lehkou a zároveň tuhou platformu a karosérii z hliníku. Při kompaktních rozměrech, délka 4178 milimetrů, šířka 1798 milimetrů a výška 1252 milimetrů, se tak povedlo udržet pohotovostní hmotnost na úrovni 1080 kilogramů (rozložení 44 procent ku 56 procentům ve prospěch zadní nápravy). To je naprosto úžasná hodnota. Hmotnost se navíc koncentruje kolem středu automobilu – nádrž je tak umístěna za přední nápravou a motor pro změnu před zadní nápravou.
Ale právě pohonné ústrojí může být pro mnohé největším kamenem úrazu. Čtyřválcová přeplňovaná osmnáctistovka TCe produkuje 185 kW (252 k) a 320 Nm, na zadní nápravu ale sílu přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat Getrag. Pro jednoho problém, pro druhého úleva, že nebude muset řadit. Z 0 na 100 km/h každopádně A110 zrychluje za 4,5 sekundy a dosahuje maximálně 250 km/h. Milovníky ekologie jistě potěší také průměrná spotřeba 6,2 l/100 km, která je nejlepší v celé třídě. Alpine zároveň disponuje voličem s jízdními režimy Normal, Sport a Track, upravující chování motoru, převodovku, řízení nebo výfuku.
Vnější linie nejsou jen inspirovány minulostí, ale zajišťují také špičkovou aerodynamiku. Nechybí rovná podlaha a difuzor, zlepšující přítlak. Koeficient odporu vzduchu je pak cx = 0,32. Jak už bylo řečeno, tvary nesou výraznou inspiraci minulostí, vpředu tak nechybí dvojice kulatých reflektorů s LED diodami denního svícení, doplňující hlavní světlomety. Vzadu jsou LED svítilny s dynamickými ukazateli změny směru jízdy a grafikou ve tvaru písmene X. Nechybí ani typické zadní okno a centrálně umístěná koncovka výfuku. Za 18palcovými koly z kovaného hliníku se pak schovávají brzdy Brembo.
Uvnitř převládá minimalismus. Volič převodovky nahradily knoflíky a pádla pod volantem, v centru dění je dále dotyková obrazovka a několik kolébkových přepínačů. Špičková má být použitím jednolitých sedaček Sabelt pozice za volantem, který po vzoru některých italských supersportů disponuje tlačítkem pro aktivaci režimu Sport. Všemu pak vládnou prvotřídní materiály jako kůže, hliník nebo uhlíková vlákna.
Ceny standardního provedení nejsou známé, limitovaná úvodní edice Première, kterou je možné objednávat již nyní a první zákazníci se jí dočkají v prosinci letošního roku, však přijde ve Francii na 58 500 euro (cca 1 581 000 korun). K dispozici bude jen v 1955 kusech, na výběr pak bude pouze mezi modrou, bílou a černou barvou karosérie. Ve výbavě se mimo jiné objeví audio Focal, odlehčené výfukové potrubí nebo dekory z matného karbonu. Český trh mezi těmi, jenž Alpine A110 Première Edition dostanou, bohužel nefiguruje.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?