Francouzská značka Alpine je zpátky! Legenda nejen rychlostních zkoušek se po delší odmlce vrací pod křídly Renaultu a má chuť znepříjemnit život Porsche, Audi nebo Alfě Romeo. A do historie nejde jen značka, ale také její první model – moderní reinkarnace kupé A110.
Sportovní auta Renault umí, stačí se podívat do nedávné minulosti jeho sportovní divize z Dieppe. A nyní má další želízko v ohni, a to rovnou v nejzajímavější části trhu. Moderní interpretace kupé A110 jde totiž přímo proti velikánům typu Porsche 718 Cayman, Audi TT nebo Alfa Romeo 4C. A má k tomu dobré předpoklady. Například velice lehkou a zároveň tuhou platformu a karosérii z hliníku. Při kompaktních rozměrech, délka 4178 milimetrů, šířka 1798 milimetrů a výška 1252 milimetrů, se tak povedlo udržet pohotovostní hmotnost na úrovni 1080 kilogramů (rozložení 44 procent ku 56 procentům ve prospěch zadní nápravy). To je naprosto úžasná hodnota. Hmotnost se navíc koncentruje kolem středu automobilu – nádrž je tak umístěna za přední nápravou a motor pro změnu před zadní nápravou.
Ale právě pohonné ústrojí může být pro mnohé největším kamenem úrazu. Čtyřválcová přeplňovaná osmnáctistovka TCe produkuje 185 kW (252 k) a 320 Nm, na zadní nápravu ale sílu přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat Getrag. Pro jednoho problém, pro druhého úleva, že nebude muset řadit. Z 0 na 100 km/h každopádně A110 zrychluje za 4,5 sekundy a dosahuje maximálně 250 km/h. Milovníky ekologie jistě potěší také průměrná spotřeba 6,2 l/100 km, která je nejlepší v celé třídě. Alpine zároveň disponuje voličem s jízdními režimy Normal, Sport a Track, upravující chování motoru, převodovku, řízení nebo výfuku.
Vnější linie nejsou jen inspirovány minulostí, ale zajišťují také špičkovou aerodynamiku. Nechybí rovná podlaha a difuzor, zlepšující přítlak. Koeficient odporu vzduchu je pak cx = 0,32. Jak už bylo řečeno, tvary nesou výraznou inspiraci minulostí, vpředu tak nechybí dvojice kulatých reflektorů s LED diodami denního svícení, doplňující hlavní světlomety. Vzadu jsou LED svítilny s dynamickými ukazateli změny směru jízdy a grafikou ve tvaru písmene X. Nechybí ani typické zadní okno a centrálně umístěná koncovka výfuku. Za 18palcovými koly z kovaného hliníku se pak schovávají brzdy Brembo.
Uvnitř převládá minimalismus. Volič převodovky nahradily knoflíky a pádla pod volantem, v centru dění je dále dotyková obrazovka a několik kolébkových přepínačů. Špičková má být použitím jednolitých sedaček Sabelt pozice za volantem, který po vzoru některých italských supersportů disponuje tlačítkem pro aktivaci režimu Sport. Všemu pak vládnou prvotřídní materiály jako kůže, hliník nebo uhlíková vlákna.
Ceny standardního provedení nejsou známé, limitovaná úvodní edice Première, kterou je možné objednávat již nyní a první zákazníci se jí dočkají v prosinci letošního roku, však přijde ve Francii na 58 500 euro (cca 1 581 000 korun). K dispozici bude jen v 1955 kusech, na výběr pak bude pouze mezi modrou, bílou a černou barvou karosérie. Ve výbavě se mimo jiné objeví audio Focal, odlehčené výfukové potrubí nebo dekory z matného karbonu. Český trh mezi těmi, jenž Alpine A110 Première Edition dostanou, bohužel nefiguruje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.