Těšili jste se na novou generaci Audi RS5 Coupé? Tak dnes jsme se všichni dočkali. Vše je zde úplně jinak, takže například zmizel pořádný osmiválec.
Ten se totiž prohodil s vidlicovým šestiválcem TFSI o objemu pouze 2,9 litru. Ano, jedná se o tu samou jednotku, jakou využívá nové Porsche Panamera S. Jestliže se ptáte na výkon, pak vězte, že nová RS5 Coupe nabídne 450 koní a nejvyšší točivý moment dosáhne 600 Nm. Dostupný ale bude už v 1 900 otáčkách a nepoleví až do 5 tisíc.
Akcelerace z 0 nuly na 100 km/h se u novinky stane dílem okamžiku, vše totiž zvládne za 3,9 sekundy. Oproti předešlé generaci tomu napomáhá i snížení hmotnosti, kdy se povedlo snížit váhu z 1 790 na 1 655 kg. Šílenci za volantem si budou moci užívat (klasicky) elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km/h. V případě doplňkového balíčku za tučnou sumu navíc se pak podíváte k rychlosti 280 km/h.
Jistá změna nastala nejen ve výměně motoru, ale také u převodovky. Ta se totiž změnila dost razantně. Původní sedmistupňový S tronic nahradil osmistupňový automat se sekvenčním řazením tiptronic. Výkon tak jde opět na všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch přední nápravy. O lepší jízdní zážitky se postará sportovní diferenciál na přední nápravě, který však bude za příplatek.
Možná by vás mohlo zajímat, že ve srovnání se standardní Audi A5 aktuální generace byl podvozek verze RS snížen o 20 mm. Nechybí v základu 19" litá sportovní kola a efektní body kit, který zde určitě není jen tak pro parádu. Vše pak podtrhuje kabina, kde jsou umístěna loga RS5, alcantarou čalouněný sportovní volant se zkoseným věncem také neurazí a v rámci výbavy počítejme například s LED světlomety, bohatou bezpečnostní výbavou a head-up displejem.
A kdy bude šance novou rychlou audi koupit? Podle dostupných zpráv půjde nová RS5 objednávat od května letošního roku. První kusy však doputují ke svým zákazníkům v průběhu léta.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?