Ten se totiž prohodil s vidlicovým šestiválcem TFSI o objemu pouze 2,9 litru. Ano, jedná se o tu samou jednotku, jakou využívá nové Porsche Panamera S. Jestliže se ptáte na výkon, pak vězte, že nová RS5 Coupe nabídne 450 koní a nejvyšší točivý moment dosáhne 600 Nm. Dostupný ale bude už v 1 900 otáčkách a nepoleví až do 5 tisíc.
Akcelerace z 0 nuly na 100 km/h se u novinky stane dílem okamžiku, vše totiž zvládne za 3,9 sekundy. Oproti předešlé generaci tomu napomáhá i snížení hmotnosti, kdy se povedlo snížit váhu z 1 790 na 1 655 kg. Šílenci za volantem si budou moci užívat (klasicky) elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km/h. V případě doplňkového balíčku za tučnou sumu navíc se pak podíváte k rychlosti 280 km/h.
Jistá změna nastala nejen ve výměně motoru, ale také u převodovky. Ta se totiž změnila dost razantně. Původní sedmistupňový S tronic nahradil osmistupňový automat se sekvenčním řazením tiptronic. Výkon tak jde opět na všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch přední nápravy. O lepší jízdní zážitky se postará sportovní diferenciál na přední nápravě, který však bude za příplatek.
Možná by vás mohlo zajímat, že ve srovnání se standardní Audi A5 aktuální generace byl podvozek verze RS snížen o 20 mm. Nechybí v základu 19" litá sportovní kola a efektní body kit, který zde určitě není jen tak pro parádu. Vše pak podtrhuje kabina, kde jsou umístěna loga RS5, alcantarou čalouněný sportovní volant se zkoseným věncem také neurazí a v rámci výbavy počítejme například s LED světlomety, bohatou bezpečnostní výbavou a head-up displejem.
A kdy bude šance novou rychlou audi koupit? Podle dostupných zpráv půjde nová RS5 objednávat od května letošního roku. První kusy však doputují ke svým zákazníkům v průběhu léta.