Těšili jste se na novou generaci Audi RS5 Coupé? Tak dnes jsme se všichni dočkali. Vše je zde úplně jinak, takže například zmizel pořádný osmiválec.
Ten se totiž prohodil s vidlicovým šestiválcem TFSI o objemu pouze 2,9 litru. Ano, jedná se o tu samou jednotku, jakou využívá nové Porsche Panamera S. Jestliže se ptáte na výkon, pak vězte, že nová RS5 Coupe nabídne 450 koní a nejvyšší točivý moment dosáhne 600 Nm. Dostupný ale bude už v 1 900 otáčkách a nepoleví až do 5 tisíc.
Akcelerace z 0 nuly na 100 km/h se u novinky stane dílem okamžiku, vše totiž zvládne za 3,9 sekundy. Oproti předešlé generaci tomu napomáhá i snížení hmotnosti, kdy se povedlo snížit váhu z 1 790 na 1 655 kg. Šílenci za volantem si budou moci užívat (klasicky) elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km/h. V případě doplňkového balíčku za tučnou sumu navíc se pak podíváte k rychlosti 280 km/h.
Jistá změna nastala nejen ve výměně motoru, ale také u převodovky. Ta se totiž změnila dost razantně. Původní sedmistupňový S tronic nahradil osmistupňový automat se sekvenčním řazením tiptronic. Výkon tak jde opět na všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch přední nápravy. O lepší jízdní zážitky se postará sportovní diferenciál na přední nápravě, který však bude za příplatek.
Možná by vás mohlo zajímat, že ve srovnání se standardní Audi A5 aktuální generace byl podvozek verze RS snížen o 20 mm. Nechybí v základu 19" litá sportovní kola a efektní body kit, který zde určitě není jen tak pro parádu. Vše pak podtrhuje kabina, kde jsou umístěna loga RS5, alcantarou čalouněný sportovní volant se zkoseným věncem také neurazí a v rámci výbavy počítejme například s LED světlomety, bohatou bezpečnostní výbavou a head-up displejem.
A kdy bude šance novou rychlou audi koupit? Podle dostupných zpráv půjde nová RS5 objednávat od května letošního roku. První kusy však doputují ke svým zákazníkům v průběhu léta.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?