Těšili jste se na novou generaci Audi RS5 Coupé? Tak dnes jsme se všichni dočkali. Vše je zde úplně jinak, takže například zmizel pořádný osmiválec.
Ten se totiž prohodil s vidlicovým šestiválcem TFSI o objemu pouze 2,9 litru. Ano, jedná se o tu samou jednotku, jakou využívá nové Porsche Panamera S. Jestliže se ptáte na výkon, pak vězte, že nová RS5 Coupe nabídne 450 koní a nejvyšší točivý moment dosáhne 600 Nm. Dostupný ale bude už v 1 900 otáčkách a nepoleví až do 5 tisíc.
Akcelerace z 0 nuly na 100 km/h se u novinky stane dílem okamžiku, vše totiž zvládne za 3,9 sekundy. Oproti předešlé generaci tomu napomáhá i snížení hmotnosti, kdy se povedlo snížit váhu z 1 790 na 1 655 kg. Šílenci za volantem si budou moci užívat (klasicky) elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km/h. V případě doplňkového balíčku za tučnou sumu navíc se pak podíváte k rychlosti 280 km/h.
Jistá změna nastala nejen ve výměně motoru, ale také u převodovky. Ta se totiž změnila dost razantně. Původní sedmistupňový S tronic nahradil osmistupňový automat se sekvenčním řazením tiptronic. Výkon tak jde opět na všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch přední nápravy. O lepší jízdní zážitky se postará sportovní diferenciál na přední nápravě, který však bude za příplatek.
Možná by vás mohlo zajímat, že ve srovnání se standardní Audi A5 aktuální generace byl podvozek verze RS snížen o 20 mm. Nechybí v základu 19" litá sportovní kola a efektní body kit, který zde určitě není jen tak pro parádu. Vše pak podtrhuje kabina, kde jsou umístěna loga RS5, alcantarou čalouněný sportovní volant se zkoseným věncem také neurazí a v rámci výbavy počítejme například s LED světlomety, bohatou bezpečnostní výbavou a head-up displejem.
A kdy bude šance novou rychlou audi koupit? Podle dostupných zpráv půjde nová RS5 objednávat od května letošního roku. První kusy však doputují ke svým zákazníkům v průběhu léta.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.