Sotva dva roky zpět přišla nová Honda Civic Type R a už tady máme jejího nástupce. Ten se poprvé ukazuje ve své sériové podobě, ačkoliv neoficiálně. Jak moc se ale auto změnilo oproti konceptu?
Už loni jsme mohli vidět koncept dalšího Civicu Type R. A jelikož předešlá devátá generace se oproti koncepční studii lišila opravdu hodně, dost fanoušků Hondy čeká, co nabídne finální produkční série desátého Civicu s logem R všude možně.
Zatím není jasné, kdo do světa pustil dva lehce nekvalitní snímky vozu, ale podle informací britského Autocaru se jedná o vzhled, který máme čekat u sériově produkovaného Civicu. A světe div se, oproti konceptu zde vlastně vůbec nic neubylo.
Dost nás těší, že například je stále přítomna trojice koncovek výfuku. Stejně tak tmavý lak karoserie, agresivní body kit neubírá na dravosti auta samotného a snad jen některé prvky nebudou z karbonu, ale z klasického plastu. Podstatnou otázkou je, co najdeme pod kapotou.
Podle současných zpráv se má jednat opět o benzinový dvoulitr s turbem. Ten nabídne výkon přes 300 koní (spekuluje se o cifře 340) a do nabídky přijde na rozdíl od předešlých spekulací výhradně s manuální převodovkou. Počítat máme taktéž s chytrým samosvorem a je jen otázkou, jak moc dobrý vůz se Hondě vlastně povede vyrobit. Konkurence totiž nespí a nedává nic zadarmo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.