Sotva dva roky zpět přišla nová Honda Civic Type R a už tady máme jejího nástupce. Ten se poprvé ukazuje ve své sériové podobě, ačkoliv neoficiálně. Jak moc se ale auto změnilo oproti konceptu?
Už loni jsme mohli vidět koncept dalšího Civicu Type R. A jelikož předešlá devátá generace se oproti koncepční studii lišila opravdu hodně, dost fanoušků Hondy čeká, co nabídne finální produkční série desátého Civicu s logem R všude možně.
Zatím není jasné, kdo do světa pustil dva lehce nekvalitní snímky vozu, ale podle informací britského Autocaru se jedná o vzhled, který máme čekat u sériově produkovaného Civicu. A světe div se, oproti konceptu zde vlastně vůbec nic neubylo.
Dost nás těší, že například je stále přítomna trojice koncovek výfuku. Stejně tak tmavý lak karoserie, agresivní body kit neubírá na dravosti auta samotného a snad jen některé prvky nebudou z karbonu, ale z klasického plastu. Podstatnou otázkou je, co najdeme pod kapotou.
Podle současných zpráv se má jednat opět o benzinový dvoulitr s turbem. Ten nabídne výkon přes 300 koní (spekuluje se o cifře 340) a do nabídky přijde na rozdíl od předešlých spekulací výhradně s manuální převodovkou. Počítat máme taktéž s chytrým samosvorem a je jen otázkou, jak moc dobrý vůz se Hondě vlastně povede vyrobit. Konkurence totiž nespí a nedává nic zadarmo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.