Výrobou sportovně orientovaných modelů ve světe indická Tata zrovna neproslula. Spíše se o ní mluví jako o tvůrci modelu Nano, svého času nejlevnějšího automobilu planety. V Ženevě se ale značka chce tohoto cejchu zbavit a představuje model Racemo, první vůz divize Tamo.
Vznik divize Tamo, zaměřující se na sportovněji laděné vozy, oznámila Tata před několika týdny. Prvním produktem ale Racemo úplně není, v Indii měl nedávno premiéru koncept ostrého hatchbacku, který ale pravděpodobně nikdy neopustí vývojové stádium. To Racemo by se v sériové výrobě teoreticky objevit mohlo.
Jedná se o dvoumístné kupé se sendvičovitou konstrukcí a uprostřed uloženou přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovkou o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 210 Nm. To jsou slušné parametry. Na kola ovšem sílu přenáší šestistupňový automat, celkově tak sporťák zrychluje z 0 na 97 km/h pod šest sekund. Vedle silniční verze existuje ještě závodní Racemo+, jeho parametry ale známé nejsou.
Za designem stojí studio značky v italském Turíně, které Racemu vtisklo zajímavou tvář. Netypická je vyšší světlá výška i stavba karosérie, detaily ale snad až na vzhůru se vyklápějící dveře a Bi-LED přední světla působí docela reálně. Použitím tří digitálních obrazovek před volantem, nahrazující přístrojový panel i infotainment, je Racemo údajně prvním globálním „phygitálním“ autem z Indie. Ono spojení „phygitální“ značí spojení mezi digitálním a fyzickým. A mimochodem, povozit se v autě můžete i ve hře Forza Horizon 3!
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.