Výrobou sportovně orientovaných modelů ve světe indická Tata zrovna neproslula. Spíše se o ní mluví jako o tvůrci modelu Nano, svého času nejlevnějšího automobilu planety. V Ženevě se ale značka chce tohoto cejchu zbavit a představuje model Racemo, první vůz divize Tamo.
Vznik divize Tamo, zaměřující se na sportovněji laděné vozy, oznámila Tata před několika týdny. Prvním produktem ale Racemo úplně není, v Indii měl nedávno premiéru koncept ostrého hatchbacku, který ale pravděpodobně nikdy neopustí vývojové stádium. To Racemo by se v sériové výrobě teoreticky objevit mohlo.
Jedná se o dvoumístné kupé se sendvičovitou konstrukcí a uprostřed uloženou přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovkou o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 210 Nm. To jsou slušné parametry. Na kola ovšem sílu přenáší šestistupňový automat, celkově tak sporťák zrychluje z 0 na 97 km/h pod šest sekund. Vedle silniční verze existuje ještě závodní Racemo+, jeho parametry ale známé nejsou.
Za designem stojí studio značky v italském Turíně, které Racemu vtisklo zajímavou tvář. Netypická je vyšší světlá výška i stavba karosérie, detaily ale snad až na vzhůru se vyklápějící dveře a Bi-LED přední světla působí docela reálně. Použitím tří digitálních obrazovek před volantem, nahrazující přístrojový panel i infotainment, je Racemo údajně prvním globálním „phygitálním“ autem z Indie. Ono spojení „phygitální“ značí spojení mezi digitálním a fyzickým. A mimochodem, povozit se v autě můžete i ve hře Forza Horizon 3!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?