Čerpací stanice sítě Benzina si od letošního dubna připravili podstatnou změnu. Ta souvisí s klasickým palivem benzin, které známe pod označením Natural 95.
Prakticky jde vlastně o to, že v dubnu takové palivo na stojanech Benziny nenajdeme. Ten samý osud vlastně čeká naftu s označením Top Q. Říkáte si, co se to sakra děje? Nemějte strach. Místo této dvojice totiž přicházejí novinky v podobě označení Efecta 95 a Efecta Diesel.
Nová paliva vlastně budou náhradou za ta stávající, jen dostanou jiný název. Krom toho čekejme aditivaci, což je plusem pro všechny návštěvníky plánující pravidelné tankování na Benzině. Podle vedení firmy navíc paliva obsahují detergenty, jenž zabraňují utváření a usazování karbonů.
Mimochodem. Obě paliva si nechala Benzina otestovat ve specializované laboratoři společnosti SGS. Během šedesáti minut provozu motoru spalujícího klasické palivo navíc vzniklo na nových ventilech motoru 205 miligramů usazenin! Oproti tomu s novým palivem Efecta to byly pouhé tři miligramy, což dokazuje, jak kvalitní benzin to vlastně je.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.