Čerpací stanice sítě Benzina si od letošního dubna připravili podstatnou změnu. Ta souvisí s klasickým palivem benzin, které známe pod označením Natural 95.
Prakticky jde vlastně o to, že v dubnu takové palivo na stojanech Benziny nenajdeme. Ten samý osud vlastně čeká naftu s označením Top Q. Říkáte si, co se to sakra děje? Nemějte strach. Místo této dvojice totiž přicházejí novinky v podobě označení Efecta 95 a Efecta Diesel.
Nová paliva vlastně budou náhradou za ta stávající, jen dostanou jiný název. Krom toho čekejme aditivaci, což je plusem pro všechny návštěvníky plánující pravidelné tankování na Benzině. Podle vedení firmy navíc paliva obsahují detergenty, jenž zabraňují utváření a usazování karbonů.
Mimochodem. Obě paliva si nechala Benzina otestovat ve specializované laboratoři společnosti SGS. Během šedesáti minut provozu motoru spalujícího klasické palivo navíc vzniklo na nových ventilech motoru 205 miligramů usazenin! Oproti tomu s novým palivem Efecta to byly pouhé tři miligramy, což dokazuje, jak kvalitní benzin to vlastně je.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?