Tak takhle ne! Ford představil novou Fiestu ST a to neměl dělat

ar6, 25. února 2017, 21:18 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Downsizing je mrtev, psalo se nedávno ve všech médiích. Auta místo litrový tříválců zase začala dostávat plnohodnotné čtyřválce a nejviditelnější to bylo v segmentu malých ostrých hatchbacků. Jedna z jeho hlavních tváří se ale v nové generaci možná odepsala již na začátku. Ford Fiesta ST má totiž pod kapotou tříválec a bude ještě hůř.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Fiesta ST má v nové generaci pod kapotou tříválcový agregát.

Ford Fiesta ST má v nové generaci pod kapotou tříválcový agregát. | foto: Ford

Sdílejte článek

Toyota Yaris Sport dostane osmnáctistovku přeplňovanou kompresorem. Volkswagen Polo GTI přešel před časem z 1.4 TSI na plnotučnější 1.8 TSI. A pak se ukáže Ford s novou Fiestou ST a slibně se rozjíždějící segment dostane tvrdý direkt. Neberte to špatně, v prccích do města dávají přeplňované tříválce docela smysl, ale čtyřmetrový ostrý hatchback by měl sázet na čtyři válce. Nástupce populárního modelu však přijíždí s úplně novým tříválcem 1.5 EcoBoost. Ten je sourozencem oceňovaného litrového EcoBoostu, který se objevil také pod kapotou Mondea.

Klíčovou otázkou je, proč modrý ovál po takové jednotce sáhl. Údajně pro „příznivý průběh točivého momentu, který dosahuje vysokých hodnot již při nízkých pístových rychlostech motoru“. Tříválec je přeplňován výfukovým turbodmychadlem, má vysokotlaké přímé vstřikování paliva a nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Celkově má ST k dispozici 147 kW (200 k) a 290 Nm, což jsou slušné hodnoty. Stejně by se dala charakterizovat akcelerace z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.

Trumfů má ale Fiesta ST mnohem víc, ne všechny jsou však příjemné. Začít můžeme třeba u umělého generátoru zvuku, který je při třech válcích u sportovního auta zkrátka tak trochu potřeba. Možná ještě více ale bude využíván při jízdě na dva válce! Podobně jako litrový tříválec v klasické Fiestě totiž bude i ST umět jeden válec odpojit. Typicky se tak bude dít při situacích, kdy není jednotka zatěžována. Odpojení i opětovné připojení válce trvá pouhých 14 milisekund. Hlavním motivem je úspora paliva, na papíře tak hatchback i přes vysoký výkon vykazuje průměrné emise jen 114 g CO2/km.

K dispozici bude také volič s režimy Normal, Sport a Track. V tom posledním dojde například k deaktivaci systému regulace prokluzu kol. Vypnout, nebo alespoň výrazně utlumit, lze ale také stabilizaci. Klasicky dobře odladěný by měl být podvozek s vektorováním točivého momentu. Vnější vzhled zaujme agresivními nárazníky, novou maskou chladiče, střešním spoilerem, specifickou modrou Liquid a 18palcovými litými koly. Uvnitř jsou sedadla Recaro, osmipalcový displej multimediálního systému SYNC 3 nebo volitelné audio B&O Play. Chybět nebude široká individualizace karosérie i interiéru. Prodej začne v roce 2018 s tří- i pětidveřovou karosérií.

Vytisknout

Diskuze: Tak takhle ne! Ford představil novou Fiestu ST a to neměl dělat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mega luxus

Bohatý a paranioidní? Kupte si auto s domácím kinem, barem a...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud