Jawa se vrací s novými modely! Retro laděné kousky 350 OHC a 660 Vintage!

Jawa 350 OHC
Jawa 350 OHC, foto: jawa.eu
ar1 24. února 2017 14:42
Sdílej:

Legendární český výrobce motocyklů se nyní opět snaží vrátit ke svým tradicím, tedy kvalitnímu českému motocyklu. Dvojice novinek v podobě čtyřtaktních modelů naznačuje, že se mu to snad konečně podařilo.

JAWA 660 Vintage, tedy novinka roku 2017 svým designem navazuje na prvky modelové řady Jawy 350, typ 634 vyráběné v 70. a 80. letech minulého století. Vychází z cestovního endura 660 Sportard.

Motor je jednoválcový čtyřtaktní čtyřventilový kapalinou chlazený motor Minarelli s rozvodem SOHC, který je osazen elektronicky řízeným vstřikováním paliva EFI.Rám je trubkový svařenec vykazující dostatečnou tuhost při vysokých rychlostech i při jízdě po nezpevněném povrchu vozovky.Zadní vidlice je ocelová, předurčena pro osazení centrální pružící jednotkou.Zadní pružící jednotka je osvědčená pružící jednotka od firmy Bitubo, poskytující možnost individuálního nastavení útlumu a předpětí pružiny.Přední vidlice je prověřená užitím v předcházející modelové řadě 650 ccm.Brzdová soustava:

Přední brzda - dvojitá kotoučová s plovoucími dvoupístovými třmeny, průměr kotoučů 305 mm. Zadní brzda - čtyřpístová radiální, průměr kotouče 220 mm.

Jawa uvádí, že cena modelu 660 Vintage začíná na částce 179.830 Kč.

Návrat k tradici? Jawa 350 OHC

Jawa 350 typ 634 ze sedmdesátých let byla poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí. Nyní představené novinky se inspirovaly hlavně nádrží a bočními plasty nebo klasickým předním blatníkem. Naopak design musel kvůli čtyřtaktním motorům opustit doutníkový tvar výfuků, místo nich se retro stroj inspirovaly u výfuků Jawy 500 OHC. 

Základem tohoto motocyklu je kolébkový rám z ocelových trubek, v němž je uložen vzduchem chlazený jednoválec s rozvodem OHC o objemu 397,2 cm3, disponující výkonem 20,4 kW (27,7 k) při 6500 min-1 a točivým momentem 30,6 Nm při 5000 min-1. Převodovka je pětistupňová.

Podvozek motocyklu s rozvorem kol 1420 mm je osazen vpředu teleskopickou vidlicí se zdvihem 150 mm a vzadu je dvojice tlumičů se zdvihem 150 mm. Přední kolo je vybaveno kotoučovou brzdou o průměru 280 mm s dvoupístkovým třmenem a ABS, zatímco vzadu je použita bubnová brzda. Pneumatiky mají rozměry 100/90 - 19“ vpředu a 130/70 – 18“ vzadu.

Motocykl, který bude ideální především pro začátečníky a milovníky tradičních tvarů, míří na český trh s cenou od 99.300 Kč.

Podle oficiálních materiálů značky Jawa jsou nové modely 350 OHC a 660 Vintage připraveny do prodeje pro sezónu 2017 a veřejnosti se představí na výstavě Motocykl 2017 pořádané letos na Výstavišti v Praze – Holešovicích ve dnech od 3. do 5. března.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.