Legendární český výrobce motocyklů se nyní opět snaží vrátit ke svým tradicím, tedy kvalitnímu českému motocyklu. Dvojice novinek v podobě čtyřtaktních modelů naznačuje, že se mu to snad konečně podařilo.
JAWA 660 Vintage, tedy novinka roku 2017 svým designem navazuje na prvky modelové řady Jawy 350, typ 634 vyráběné v 70. a 80. letech minulého století. Vychází z cestovního endura 660 Sportard.
Motor je jednoválcový čtyřtaktní čtyřventilový kapalinou chlazený motor Minarelli s rozvodem SOHC, který je osazen elektronicky řízeným vstřikováním paliva EFI.Rám je trubkový svařenec vykazující dostatečnou tuhost při vysokých rychlostech i při jízdě po nezpevněném povrchu vozovky.Zadní vidlice je ocelová, předurčena pro osazení centrální pružící jednotkou.Zadní pružící jednotka je osvědčená pružící jednotka od firmy Bitubo, poskytující možnost individuálního nastavení útlumu a předpětí pružiny.Přední vidlice je prověřená užitím v předcházející modelové řadě 650 ccm.Brzdová soustava:
Přední brzda - dvojitá kotoučová s plovoucími dvoupístovými třmeny, průměr kotoučů 305 mm. Zadní brzda - čtyřpístová radiální, průměr kotouče 220 mm.Jawa uvádí, že cena modelu 660 Vintage začíná na částce 179.830 Kč.
Návrat k tradici? Jawa 350 OHC
Jawa 350 typ 634 ze sedmdesátých let byla poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí. Nyní představené novinky se inspirovaly hlavně nádrží a bočními plasty nebo klasickým předním blatníkem. Naopak design musel kvůli čtyřtaktním motorům opustit doutníkový tvar výfuků, místo nich se retro stroj inspirovaly u výfuků Jawy 500 OHC.
Základem tohoto motocyklu je kolébkový rám z ocelových trubek, v němž je uložen vzduchem chlazený jednoválec s rozvodem OHC o objemu 397,2 cm3, disponující výkonem 20,4 kW (27,7 k) při 6500 min-1 a točivým momentem 30,6 Nm při 5000 min-1. Převodovka je pětistupňová.
Podvozek motocyklu s rozvorem kol 1420 mm je osazen vpředu teleskopickou vidlicí se zdvihem 150 mm a vzadu je dvojice tlumičů se zdvihem 150 mm. Přední kolo je vybaveno kotoučovou brzdou o průměru 280 mm s dvoupístkovým třmenem a ABS, zatímco vzadu je použita bubnová brzda. Pneumatiky mají rozměry 100/90 - 19“ vpředu a 130/70 – 18“ vzadu.
Motocykl, který bude ideální především pro začátečníky a milovníky tradičních tvarů, míří na český trh s cenou od 99.300 Kč.
Podle oficiálních materiálů značky Jawa jsou nové modely 350 OHC a 660 Vintage připraveny do prodeje pro sezónu 2017 a veřejnosti se představí na výstavě Motocykl 2017 pořádané letos na Výstavišti v Praze – Holešovicích ve dnech od 3. do 5. března.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.