Dnes dopoledne jsme vám nabídli první snímky nové generace Hyundaie i30 s karosérií kombi. Nyní k nim přidáváme i docela obsáhlou sadu informací, která ale příliš nepřekvapuje. Korejci se chtějí vyrovnat Škoda Octavia co možná nejvíc a používají k tomu i její vlastní zbraně.
Co dělá kombi kombíkem, to je vnitřní prostor. Novinka je dlouhá 4585 milimetrů, což je o 245 milimetrů více než u hatchbacku. Jenomže, všechny milimetry vsadil Hyundai na zadní převis. Rozvor zůstal na 2600 milimetrech, stejně jako šířka na 1795 milimetrech. Výška mírně porostla na 1465 milimetrů. Při pohledu do kufru ale pochopíte, proč jsou milimetry vzadu. Základních 602 litrů je v podstatě rovno Octavii (ta má 610 litrů) a výborná je o hodnota 1650 litrů po sklopení sedadel. Toto si reklamní slogan vychutná.
Vnější vzhled je otázkou vkusu, přední část je ale kompletně převzata z hatchabcku. Za pozornost stojí až střecha, kterou mohou ozdobit střešní ližiny, respektive zadní partie. Tvarování bočních oken připomíná Mercedes CLA Shooting Brake, celkově je ale zadní část velice elegantní. Nebýt limuzíny Genesis, je i30 Kombi možná nejhezčím Hyundaiem současnosti. V kabině nechybí osmipalcový displej infotainmentu s Apple CarPlay i Android Auto. Nadšenci do mobilních technologií jistě uvítají také bezdrátovou nabíječku.
Nabídka motorů bude lehce osekaná, dočkáme se tak litrového tříválce T-GDI o výkonu 88 kW (120 k), čtrnáctistovky T-GDI o výkonu 103 kW (140 k) a turbodieselu 1.6 CRDi s výkonem 81 kW (110 k) nebo 100 kW (136 k). Chybět naopak nebudou moderní bezpečnostní asistenty - autonomní nouzové brzdění, inteligentní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo sledování bdělosti řidiče.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.