Dnes dopoledne jsme vám nabídli první snímky nové generace Hyundaie i30 s karosérií kombi. Nyní k nim přidáváme i docela obsáhlou sadu informací, která ale příliš nepřekvapuje. Korejci se chtějí vyrovnat Škoda Octavia co možná nejvíc a používají k tomu i její vlastní zbraně.
Co dělá kombi kombíkem, to je vnitřní prostor. Novinka je dlouhá 4585 milimetrů, což je o 245 milimetrů více než u hatchbacku. Jenomže, všechny milimetry vsadil Hyundai na zadní převis. Rozvor zůstal na 2600 milimetrech, stejně jako šířka na 1795 milimetrech. Výška mírně porostla na 1465 milimetrů. Při pohledu do kufru ale pochopíte, proč jsou milimetry vzadu. Základních 602 litrů je v podstatě rovno Octavii (ta má 610 litrů) a výborná je o hodnota 1650 litrů po sklopení sedadel. Toto si reklamní slogan vychutná.
Vnější vzhled je otázkou vkusu, přední část je ale kompletně převzata z hatchabcku. Za pozornost stojí až střecha, kterou mohou ozdobit střešní ližiny, respektive zadní partie. Tvarování bočních oken připomíná Mercedes CLA Shooting Brake, celkově je ale zadní část velice elegantní. Nebýt limuzíny Genesis, je i30 Kombi možná nejhezčím Hyundaiem současnosti. V kabině nechybí osmipalcový displej infotainmentu s Apple CarPlay i Android Auto. Nadšenci do mobilních technologií jistě uvítají také bezdrátovou nabíječku.
Nabídka motorů bude lehce osekaná, dočkáme se tak litrového tříválce T-GDI o výkonu 88 kW (120 k), čtrnáctistovky T-GDI o výkonu 103 kW (140 k) a turbodieselu 1.6 CRDi s výkonem 81 kW (110 k) nebo 100 kW (136 k). Chybět naopak nebudou moderní bezpečnostní asistenty - autonomní nouzové brzdění, inteligentní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo sledování bdělosti řidiče.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.