Octavia zahanbena, ať žije nový král!? Hyundai i30 Kombi vytahuje silné zbraně

Je Hyundai i30 Kombi nejlepším českým autem pro rodinu?
Je Hyundai i30 Kombi nejlepším českým autem pro rodinu?, foto: Hyundai
ar6 22. února 2017 23:39
Sdílej:

Dnes dopoledne jsme vám nabídli první snímky nové generace Hyundaie i30 s karosérií kombi. Nyní k nim přidáváme i docela obsáhlou sadu informací, která ale příliš nepřekvapuje. Korejci se chtějí vyrovnat Škoda Octavia co možná nejvíc a používají k tomu i její vlastní zbraně.

Co dělá kombi kombíkem, to je vnitřní prostor. Novinka je dlouhá 4585 milimetrů, což je o 245 milimetrů více než u hatchbacku. Jenomže, všechny milimetry vsadil Hyundai na zadní převis. Rozvor zůstal na 2600 milimetrech, stejně jako šířka na 1795 milimetrech. Výška mírně porostla na 1465 milimetrů. Při pohledu do kufru ale pochopíte, proč jsou milimetry vzadu. Základních 602 litrů je v podstatě rovno Octavii (ta má 610 litrů) a výborná je o hodnota 1650 litrů po sklopení sedadel. Toto si reklamní slogan vychutná.

Vnější vzhled je otázkou vkusu, přední část je ale kompletně převzata z hatchabcku. Za pozornost stojí až střecha, kterou mohou ozdobit střešní ližiny, respektive zadní partie. Tvarování bočních oken připomíná Mercedes CLA Shooting Brake, celkově je ale zadní část velice elegantní. Nebýt limuzíny Genesis, je i30 Kombi možná nejhezčím Hyundaiem současnosti. V kabině nechybí osmipalcový displej infotainmentu s Apple CarPlay i Android Auto. Nadšenci do mobilních technologií jistě uvítají také bezdrátovou nabíječku.

Nabídka motorů bude lehce osekaná, dočkáme se tak litrového tříválce T-GDI o výkonu 88 kW (120 k), čtrnáctistovky T-GDI o výkonu 103 kW (140 k) a turbodieselu 1.6 CRDi s výkonem 81 kW (110 k) nebo 100 kW (136 k). Chybět naopak nebudou moderní bezpečnostní asistenty - autonomní nouzové brzdění, inteligentní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo sledování bdělosti řidiče.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.