Dnes dopoledne jsme vám nabídli první snímky nové generace Hyundaie i30 s karosérií kombi. Nyní k nim přidáváme i docela obsáhlou sadu informací, která ale příliš nepřekvapuje. Korejci se chtějí vyrovnat Škoda Octavia co možná nejvíc a používají k tomu i její vlastní zbraně.
Co dělá kombi kombíkem, to je vnitřní prostor. Novinka je dlouhá 4585 milimetrů, což je o 245 milimetrů více než u hatchbacku. Jenomže, všechny milimetry vsadil Hyundai na zadní převis. Rozvor zůstal na 2600 milimetrech, stejně jako šířka na 1795 milimetrech. Výška mírně porostla na 1465 milimetrů. Při pohledu do kufru ale pochopíte, proč jsou milimetry vzadu. Základních 602 litrů je v podstatě rovno Octavii (ta má 610 litrů) a výborná je o hodnota 1650 litrů po sklopení sedadel. Toto si reklamní slogan vychutná.
Vnější vzhled je otázkou vkusu, přední část je ale kompletně převzata z hatchabcku. Za pozornost stojí až střecha, kterou mohou ozdobit střešní ližiny, respektive zadní partie. Tvarování bočních oken připomíná Mercedes CLA Shooting Brake, celkově je ale zadní část velice elegantní. Nebýt limuzíny Genesis, je i30 Kombi možná nejhezčím Hyundaiem současnosti. V kabině nechybí osmipalcový displej infotainmentu s Apple CarPlay i Android Auto. Nadšenci do mobilních technologií jistě uvítají také bezdrátovou nabíječku.
Nabídka motorů bude lehce osekaná, dočkáme se tak litrového tříválce T-GDI o výkonu 88 kW (120 k), čtrnáctistovky T-GDI o výkonu 103 kW (140 k) a turbodieselu 1.6 CRDi s výkonem 81 kW (110 k) nebo 100 kW (136 k). Chybět naopak nebudou moderní bezpečnostní asistenty - autonomní nouzové brzdění, inteligentní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo sledování bdělosti řidiče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.