Dnes dopoledne jsme vám nabídli první snímky nové generace Hyundaie i30 s karosérií kombi. Nyní k nim přidáváme i docela obsáhlou sadu informací, která ale příliš nepřekvapuje. Korejci se chtějí vyrovnat Škoda Octavia co možná nejvíc a používají k tomu i její vlastní zbraně.
Co dělá kombi kombíkem, to je vnitřní prostor. Novinka je dlouhá 4585 milimetrů, což je o 245 milimetrů více než u hatchbacku. Jenomže, všechny milimetry vsadil Hyundai na zadní převis. Rozvor zůstal na 2600 milimetrech, stejně jako šířka na 1795 milimetrech. Výška mírně porostla na 1465 milimetrů. Při pohledu do kufru ale pochopíte, proč jsou milimetry vzadu. Základních 602 litrů je v podstatě rovno Octavii (ta má 610 litrů) a výborná je o hodnota 1650 litrů po sklopení sedadel. Toto si reklamní slogan vychutná.
Vnější vzhled je otázkou vkusu, přední část je ale kompletně převzata z hatchabcku. Za pozornost stojí až střecha, kterou mohou ozdobit střešní ližiny, respektive zadní partie. Tvarování bočních oken připomíná Mercedes CLA Shooting Brake, celkově je ale zadní část velice elegantní. Nebýt limuzíny Genesis, je i30 Kombi možná nejhezčím Hyundaiem současnosti. V kabině nechybí osmipalcový displej infotainmentu s Apple CarPlay i Android Auto. Nadšenci do mobilních technologií jistě uvítají také bezdrátovou nabíječku.
Nabídka motorů bude lehce osekaná, dočkáme se tak litrového tříválce T-GDI o výkonu 88 kW (120 k), čtrnáctistovky T-GDI o výkonu 103 kW (140 k) a turbodieselu 1.6 CRDi s výkonem 81 kW (110 k) nebo 100 kW (136 k). Chybět naopak nebudou moderní bezpečnostní asistenty - autonomní nouzové brzdění, inteligentní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo sledování bdělosti řidiče.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?