Nejlepší letní pneumatiky pro Octavii, Fabii, Golf i Focus podle testu ADAC

Pavel Stavebník, 22. února 2017, 00:34 Google+

Nový test letních pneumatik připravil německý ADAC a rovnou v nejrozšířenějším a pro české řidiče nejzajímavějším rozměru 195/65 R15. Přesně ten totiž obouvá například Škoda Octavia nebo Fabia, VW Golf nebo Ford Focus. Testem prošlo 16 pneumatik v 5 disciplínách. Největší část výsledné známky (40 %) přitom ležela na brždění na mokru. K dalším zkouškám patřilo brždění na suchu (20 %), opotřebení (20 %), hlučnost (10 %) nebo úspora paliva (10 %). Testovacím vozidlem se stal Volkswagen Golf VII.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pneumatika Bridgestone Turanza T001 vyniká na suchém i mokrém asfaltu, pomalostí opotřebení i úsporou paliva

Pneumatika Bridgestone Turanza T001 vyniká na suchém i mokrém asfaltu, pomalostí opotřebení i úsporou paliva | foto: pneumatiky.cz

Sdílejte článek

Hned z úvodu je třeba říct, že prémiové značky bez problémů uhájily nejen stupně vítězů, ale s výjimkou dezénu Esa-Tecar braly prvních 7 příček. Koncerny jako Continental, Pirelli, Goodyear nebo Bridgestone dlouhodobě investují peníze do neustálého vývoje a výsledky tomu odpovídají.

Zapomeňte na GT Radial, s výhradami obstála Sava nebo Vredestein

Každý test má většinou jeden nebezpečný dezén, který v drtivé většině případů pochází z čínské produkce. Tentokrát jde o GT Radial Champiro FE1, který měl nejhorší výsledek brždění na vodě i na suchu. Tyto výsledky nevyvážilo ani průměrné opotřebení nebo přijatelný hluk. „Sáhnout po dezénech prověřených značek je jistota. Za stejnou částku totiž seženete evropský plášť s lepšími výsledky snad ve všech parametrech. Pokud jsou pro vás pořizovací cena skutečně nejdůležitějším kritériem, Sava Intensa nebo Vredestein Sportrac 5 pro vás budou vždy výhodnější a hlavně bezpečnější. Z dlouhodobého hlediska pak vyšší pořizovací náklady zpravidla prémioví výrobci vynahradí delším kilometrovým nájezdem,“ komentuje spodní část výsledkové tabulky ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Prémiové značky uhájily svoje pozice

Srovnatelná s nejlepšími, ale slabší na mokru a o něco hlučnější - tak komisaři hodnotí Nokian Line. Čeští řidiči stále vnímají finskou značku jako premianta v zimních gumách a často zapomínají, že umí také kvalitní obutí na léto. Sedmé místo v testu proto není překvapením.

Nejkratší brzdnou dráhou na suchu zazářil Dunlop Sport BluResponse a navíc nabídl minimální valivý odpor a úsporu paliva. Bohužel neudržel krok s nejlepšími na mokru a to jediné ho v nabité konkurenci stálo lepší umístění.

Překvapením bylo umístění dezénu Esa-Tecar Spirit 5 HP, který experti z ADACu okomentovali jako vyrovnaný, bez výraznějšího nedostatku. Rakouský dezén dokázal v menším rozměru konkurovat zavedeným značkám a důležité bude jeho představení v dalších testech a rozměrech.

A vynikající Goodyear EfficientGrip Performance si odnesl následující hodnocení: Během celého testu podávala pneumatika vyrovnané výsledky, kdy doslova excelovala na suchu. Zákazník může navíc počítat s nízkým valivým odporem a pozitivním vlivem na spotřebu.

I když měl Continental v testu minulou generaci dezénu – PremiumContact 5, nechybělo mnoho a zvítězil. Navíc dosáhl nejlepšího výsledku v brždění na mokru a svoje kvality předvedl i na suchu. „Doménou německé gumy jsou vyrovnané výsledky bez slabých míst. Za poslední dva roky získal tento dezén v 7 testech umístění v TOP 3. Pokud řidiči nechtějí řešit aktuální podmínky nebo počasí, měli by sáhnout právě po tomto plášti,“ komentuje výsledek za Pneumatiky.cz Schwangmaier.

Bridgestone Turanza T001 bude i letos jedním z favoritů každého testu. Perfektní výsledky na suchém i mokrém asfaltu, pomalejší opotřebení a úspora paliva: to vše potvrdily testy ADAC. „Zkušenosti zákazníků e-shopu Pneumatiky.cz potvrzují i komfortní chování na českých silnicích a především tichou jízdu,“ dodává další přednosti Schwangmaier.

Vítězem se (i když s minimálním náskokem) staly pneumatiky Pirelli Cinturato P1 Verde, když je k prvnímu místu vynesly především vyrovnané výsledky. „I když je Pirelli vnímána především jako odborník na sportovní dezény, P1 Verde je skvělá do města, kde narazí na různé povrchy,“ vyjmenovává přednosti ředitel e-shopu Pneumatiky.cz a dodává: „Inovativní směs navíc nemění vlastnosti v čase, takže se na ni můžete vždy spolehnout. K dostání je i ve verzi run-flat a pro někoho je důležitá i „zelená stránka“, kdy byla vyvíjena s maximálním ohledem k životnímu prostředí.“

Shrnutí

První letošní testy potvrzují známou věc: Roky vývoje a investic není možné nahradit. Kdo hledá kvalitní obutí, může bez obav sáhnout do prémiového segmentu téměř po jakékoliv značce. Pak už bude jen záležet na preferencích, zda dá řidič přednost sportovnějšímu projevu, komfortní jízdě, vysokému kilometrovému nájezdu nebo co nejnižšímu valivému odporu. V této skupině jsou značky Continental, Bridgestone, Goodyear, Pirelli, Michelin a Nokian.

img-responsive

ADAC testoval pneumatiky rozměru 195/65 R15 91 V, které často používají Octavia, Fabia, Golf i Focus | foto: pneumatiky.cz

Stejně tak je možné vybrat spolehlivé obutí s ideálním poměrem ceny a kvality. Jde v drtivé většině případů o evropské značky, často spadající pod větší koncern, který dodá potřebné know how. Typickými zástupci jsou Barum (Continental), Kleber (Michelin), Sava (Goodyear) nebo Hankook.

Poslední příčky letošních testů budou opět náležet čínským pneumatikám, které si v poslední době proráží cestu na český trh. Značky jako GT Radial, Nankang, Linglong, Zeetex, HiFly, Gislaved a další mají stále co dohánět. Jejich jediným argumentem bude cena, která se ale vlivem plánovaného zdražení základních surovin velmi přiblíží cenám evropské produkce.

Vytisknout

Diskuze: Nejlepší letní pneumatiky pro Octavii, Fabii, Golf i Focus podle testu ADAC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Panel klimatizace, ilustrační foto

Používání klimatizace v autě. Ať je pomocníkem a ne škůdcem

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se stal nejdražším prodaným automobilem všech dob

Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

MG EHS

Závodní premiéra nového MG EHS s výkonem 258 koní

Brabus Marine Shadow 300 Edition One

Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

Ford Ranger Raptor

Máte zálusk na nového Raptora? Ode dneška si jej můžete objednat či nakonfigurovat

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Ilustrační foto

Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

Hyundai i20 N

TEST: Hyundai I20 N – pořádně nabroušená nákupní taška, jde o krále malých hothatchů?

on-line prodej

Ojetá auta v zemích V4? Lidé kroutí hlavami

renault kangoo

Radikální názory politiků vůči Rusku Renault nesdílí, hledá řešení

Lexus UX představuje stylový a všestranný městský crossover

Modernizovaný Lexus UX přinese spoustu novinek

e-skútr HECHT

Skútr je skvělý pro práci i zábavu, jeho provoz má ale i druhou stranu mince

Ilustrační foto

Jak vybrat havarijní pojistku?

Honda ZR-V

První zmínky o zcela novém SUV automobilky Honda

reklama

Doporučujeme

Bugatti Chiron má prý na kontě jeden šílený rychlostní rekord.

Co stihnete za 60 sekund? Bugatti Chiron něco šíleného

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

  2. Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

  3. Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

  4. Závodní premiéra nového MG EHS s výkonem 258 koní

  5. Máte zálusk na nového Raptora? Ode dneška si jej můžete objednat či nakonfigurovat

  6. Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud