Nový test letních pneumatik připravil německý ADAC a rovnou v nejrozšířenějším a pro české řidiče nejzajímavějším rozměru 195/65 R15. Přesně ten totiž obouvá například Škoda Octavia nebo Fabia, VW Golf nebo Ford Focus. Testem prošlo 16 pneumatik v 5 disciplínách. Největší část výsledné známky (40 %) přitom ležela na brždění na mokru. K dalším zkouškám patřilo brždění na suchu (20 %), opotřebení (20 %), hlučnost (10 %) nebo úspora paliva (10 %). Testovacím vozidlem se stal Volkswagen Golf VII.
Hned z úvodu je třeba říct, že prémiové značky bez problémů uhájily nejen stupně vítězů, ale s výjimkou dezénu Esa-Tecar braly prvních 7 příček. Koncerny jako Continental, Pirelli, Goodyear nebo Bridgestone dlouhodobě investují peníze do neustálého vývoje a výsledky tomu odpovídají.
Zapomeňte na GT Radial, s výhradami obstála Sava nebo Vredestein
Každý test má většinou jeden nebezpečný dezén, který v drtivé většině případů pochází z čínské produkce. Tentokrát jde o GT Radial Champiro FE1, který měl nejhorší výsledek brždění na vodě i na suchu. Tyto výsledky nevyvážilo ani průměrné opotřebení nebo přijatelný hluk. „Sáhnout po dezénech prověřených značek je jistota. Za stejnou částku totiž seženete evropský plášť s lepšími výsledky snad ve všech parametrech. Pokud jsou pro vás pořizovací cena skutečně nejdůležitějším kritériem, Sava Intensa nebo Vredestein Sportrac 5 pro vás budou vždy výhodnější a hlavně bezpečnější. Z dlouhodobého hlediska pak vyšší pořizovací náklady zpravidla prémioví výrobci vynahradí delším kilometrovým nájezdem,“ komentuje spodní část výsledkové tabulky ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.
Prémiové značky uhájily svoje pozice
Srovnatelná s nejlepšími, ale slabší na mokru a o něco hlučnější - tak komisaři hodnotí Nokian Line. Čeští řidiči stále vnímají finskou značku jako premianta v zimních gumách a často zapomínají, že umí také kvalitní obutí na léto. Sedmé místo v testu proto není překvapením.
Nejkratší brzdnou dráhou na suchu zazářil Dunlop Sport BluResponse a navíc nabídl minimální valivý odpor a úsporu paliva. Bohužel neudržel krok s nejlepšími na mokru a to jediné ho v nabité konkurenci stálo lepší umístění.
Překvapením bylo umístění dezénu Esa-Tecar Spirit 5 HP, který experti z ADACu okomentovali jako vyrovnaný, bez výraznějšího nedostatku. Rakouský dezén dokázal v menším rozměru konkurovat zavedeným značkám a důležité bude jeho představení v dalších testech a rozměrech.
A vynikající Goodyear EfficientGrip Performance si odnesl následující hodnocení: Během celého testu podávala pneumatika vyrovnané výsledky, kdy doslova excelovala na suchu. Zákazník může navíc počítat s nízkým valivým odporem a pozitivním vlivem na spotřebu.
I když měl Continental v testu minulou generaci dezénu – PremiumContact 5, nechybělo mnoho a zvítězil. Navíc dosáhl nejlepšího výsledku v brždění na mokru a svoje kvality předvedl i na suchu. „Doménou německé gumy jsou vyrovnané výsledky bez slabých míst. Za poslední dva roky získal tento dezén v 7 testech umístění v TOP 3. Pokud řidiči nechtějí řešit aktuální podmínky nebo počasí, měli by sáhnout právě po tomto plášti,“ komentuje výsledek za Pneumatiky.cz Schwangmaier.
Bridgestone Turanza T001 bude i letos jedním z favoritů každého testu. Perfektní výsledky na suchém i mokrém asfaltu, pomalejší opotřebení a úspora paliva: to vše potvrdily testy ADAC. „Zkušenosti zákazníků e-shopu Pneumatiky.cz potvrzují i komfortní chování na českých silnicích a především tichou jízdu,“ dodává další přednosti Schwangmaier.
Vítězem se (i když s minimálním náskokem) staly pneumatiky Pirelli Cinturato P1 Verde, když je k prvnímu místu vynesly především vyrovnané výsledky. „I když je Pirelli vnímána především jako odborník na sportovní dezény, P1 Verde je skvělá do města, kde narazí na různé povrchy,“ vyjmenovává přednosti ředitel e-shopu Pneumatiky.cz a dodává: „Inovativní směs navíc nemění vlastnosti v čase, takže se na ni můžete vždy spolehnout. K dostání je i ve verzi run-flat a pro někoho je důležitá i „zelená stránka“, kdy byla vyvíjena s maximálním ohledem k životnímu prostředí.“
Shrnutí
První letošní testy potvrzují známou věc: Roky vývoje a investic není možné nahradit. Kdo hledá kvalitní obutí, může bez obav sáhnout do prémiového segmentu téměř po jakékoliv značce. Pak už bude jen záležet na preferencích, zda dá řidič přednost sportovnějšímu projevu, komfortní jízdě, vysokému kilometrovému nájezdu nebo co nejnižšímu valivému odporu. V této skupině jsou značky Continental, Bridgestone, Goodyear, Pirelli, Michelin a Nokian.
Stejně tak je možné vybrat spolehlivé obutí s ideálním poměrem ceny a kvality. Jde v drtivé většině případů o evropské značky, často spadající pod větší koncern, který dodá potřebné know how. Typickými zástupci jsou Barum (Continental), Kleber (Michelin), Sava (Goodyear) nebo Hankook.
Poslední příčky letošních testů budou opět náležet čínským pneumatikám, které si v poslední době proráží cestu na český trh. Značky jako GT Radial, Nankang, Linglong, Zeetex, HiFly, Gislaved a další mají stále co dohánět. Jejich jediným argumentem bude cena, která se ale vlivem plánovaného zdražení základních surovin velmi přiblíží cenám evropské produkce.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?