Francouzský výrobce pneumatik Michelin představil nový produkt pro sportovní vozidla. Řadí se do kategorie UHP a dostal nejvyšší rychlostí index.
Nová pneumatika nese označení Michelin Pilot Sport 4 S a je určená pro sportovní a vysokovýkonná vozidla. A jelikož se může pochlubit nejvyšším indexem rychlosti Y - více než 300 km/h, je jasné, pro jaká auta se bude tohle obutí hodit nejvíce. Prakticky je novinka určena pro majitele všech BMW modelů v edici M, stranou ale nesmí zůstat ti, co vlastní hypersportovní vozy Ferrari nebo McLaren.
Nenechte se ale mýlit, i na klasická auta jako je VW Passat nebo Honda Civic desáté generace bude tahle pneumatika určitě vhodná. Na její schopnosti se již stačili podívat dvě nezávislé organizace: TÜV SÜD a DEKRA. Právě v nich se pneumatika Michelin Pilot Sport 4 S ukázala jako nejlepší na trhu, přičemž získala první místo v několika klíčových oblastech najednou.
Pokud vás novinka na poli pneumatik zaujala, buďte si jisti, že podle testů tahle guma vyniká v brzdění na suchém povrchu a na mokrém povrchu, v času na kolo na suché trati a její životnost je velmi dlouhá (v závislosti na stylu jízdy samozřejmě). Michelin Pilot Sport 4 S se při vývoji inspirovala motoristickým sportem a použita byla například při vytrvalostním závodu FIA World Endurance Championship (WEC) známým pod zkratkou 24h Le Mans.
Zajímavostí a výhodou zároveň je fakt, že pneumatika Michelin Pilot Sport 4 S dostala do vínku efektivní ochranu ráfku. Ta zabraňuje jeho poškození o obrubník. Guma využívá také technologii sametového efektu Premium Touch Technology, která zvyšuje kontrast nápisů na bočnicích a na pohled i na dotyk připomíná samet. Na závěr se sluší dodat, že přechůdcem byl model Michelin Pilot Super Sport a k dispozici bude novinka v 34 rozměrech s průměry 19 a 20 palců.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?