Korejská automobilka SsangYong překvapila svět. Nově totiž oznámila, že jako první na světě vytvořila systém automatického otevírání a zavírání oken za pomoci dotyku samotných oken. Kdy tenhle prvek ale budeme moci sami vyzkoušet?
Podle současných zpráv by se tak mělo stát ještě před koncem letošního roku. Korejci už navíc předvedli první prezentaci systému, ačkoliv jen interní pro své nejdůležitější zaměstnance. Ti si mohli nový systém ovládání oken za pomoci doteku na místě zkusit v praxi.
Korejská automobilka současně také prozradila, že první modelem s tímto prvkem výbavy se stane malý crossover Tivoli. Během příštích tří let dokonce dojde k odhalení dalších tří nových modelů, které by tenhle prvek měli dostat. Je ale otázkou, zda bude již v základu, nebo až za příplatek.
Do roku 2020 však počítejme s novou generací velkého SUV se jménem Rexton. Ten se nejspíše dočká i elektrické verze, jelikož chce Ssangyong provést nemalou elektrifikací celé své modelové nabídky. I s tím souvisí nové ovládání oken, které prakticky vytlačí klasická tlačítka ze dveří.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?