Dotykové ovládání oken? Budete se divit, které auto bude první na světě

Ssangyong Tivoli dostane jako první vůz na světe nový prvek výbavy
Ssangyong Tivoli dostane jako první vůz na světe nový prvek výbavy, foto: SsangYong
ar5 9. února 2017 07:42
Sdílej:

Korejská automobilka SsangYong překvapila svět. Nově totiž oznámila, že jako první na světě vytvořila systém automatického otevírání a zavírání oken za pomoci dotyku samotných oken. Kdy tenhle prvek ale budeme moci sami vyzkoušet?

Podle současných zpráv by se tak mělo stát ještě před koncem letošního roku. Korejci už navíc předvedli první prezentaci systému, ačkoliv jen interní pro své nejdůležitější zaměstnance. Ti si mohli nový systém ovládání oken za pomoci doteku na místě zkusit v praxi.

Korejská automobilka současně také prozradila, že první modelem s tímto prvkem výbavy se stane malý crossover Tivoli. Během příštích tří let dokonce dojde k odhalení dalších tří nových modelů, které by tenhle prvek měli dostat. Je ale otázkou, zda bude již v základu, nebo až za příplatek.

Do roku 2020 však počítejme s novou generací velkého SUV se jménem Rexton. Ten se nejspíše dočká i elektrické verze, jelikož chce Ssangyong provést nemalou elektrifikací celé své modelové nabídky. I s tím souvisí nové ovládání oken, které prakticky vytlačí klasická tlačítka ze dveří.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.