Nebaví vás evropská rychlá SUV? Pak si můžete skrze dealery specializující se na dovoz amerických aut pořídit nové ultra rychlé Durango SRT s osmiválcem pod kapotou.
Právě to je hlavní novinkou na poli modelů Dodge. Současné Durango pro modelový rok 2018 dostalo benzinový osmiválec Hemi o objemu 6,4 litru. Výkon činí 482 koní a točivý moment dosahuje až 637 Nm. Jak vidíte ve fotogalerii, auto dostalo pořádný body kit, dodatečné otvory pro přívod vzduchu a pořádné sportovní výfuky.
I přes váhu 2,5 tuny se výrobce chlubí tím, že z nuly na 97 km/h zrychlí Durango SRT za 4,4 sekundy. To je slušná hodnota, co myslíte? Standardně jde síla motoru na všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. V režimu Sport se pak přenos upraví tak, že dozadu jde ještě o pět procent víc.
Kdo by si chtěl opravdu vyhrát, nechť zvolí režim Track. V něm se mapa motoru ještě přiostří, ztuhne posilovač a dozadu poputuje 70 procent síly. Nenechte se ale mýlit tím, že tohle by bylo stvořeno jen na hladké silnice. Ve výbavě vozu totiž nechybí ani speciální terénní režim, kdy se točivý moment rozdělí přesně v poměru 50:50.
V kabině najdou nejen Američané tři řady sedadel, hromadu výbavy a podle technických údajů Durango SRT utáhne přívěs o váze až 3900 kilogramů. Zatím ale není známo, za kolik vlastně nejostřejší SUV od Dodge bude. Ceník však přijde co nevidět. Navíc, tenhle Američan by se na evropských silnicích celkem slušně vyjímal.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?