Nebaví vás evropská rychlá SUV? Pak si můžete skrze dealery specializující se na dovoz amerických aut pořídit nové ultra rychlé Durango SRT s osmiválcem pod kapotou.
Právě to je hlavní novinkou na poli modelů Dodge. Současné Durango pro modelový rok 2018 dostalo benzinový osmiválec Hemi o objemu 6,4 litru. Výkon činí 482 koní a točivý moment dosahuje až 637 Nm. Jak vidíte ve fotogalerii, auto dostalo pořádný body kit, dodatečné otvory pro přívod vzduchu a pořádné sportovní výfuky.
I přes váhu 2,5 tuny se výrobce chlubí tím, že z nuly na 97 km/h zrychlí Durango SRT za 4,4 sekundy. To je slušná hodnota, co myslíte? Standardně jde síla motoru na všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. V režimu Sport se pak přenos upraví tak, že dozadu jde ještě o pět procent víc.
Kdo by si chtěl opravdu vyhrát, nechť zvolí režim Track. V něm se mapa motoru ještě přiostří, ztuhne posilovač a dozadu poputuje 70 procent síly. Nenechte se ale mýlit tím, že tohle by bylo stvořeno jen na hladké silnice. Ve výbavě vozu totiž nechybí ani speciální terénní režim, kdy se točivý moment rozdělí přesně v poměru 50:50.
V kabině najdou nejen Američané tři řady sedadel, hromadu výbavy a podle technických údajů Durango SRT utáhne přívěs o váze až 3900 kilogramů. Zatím ale není známo, za kolik vlastně nejostřejší SUV od Dodge bude. Ceník však přijde co nevidět. Navíc, tenhle Američan by se na evropských silnicích celkem slušně vyjímal.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?