Nebaví vás evropská rychlá SUV? Pak si můžete skrze dealery specializující se na dovoz amerických aut pořídit nové ultra rychlé Durango SRT s osmiválcem pod kapotou.
Právě to je hlavní novinkou na poli modelů Dodge. Současné Durango pro modelový rok 2018 dostalo benzinový osmiválec Hemi o objemu 6,4 litru. Výkon činí 482 koní a točivý moment dosahuje až 637 Nm. Jak vidíte ve fotogalerii, auto dostalo pořádný body kit, dodatečné otvory pro přívod vzduchu a pořádné sportovní výfuky.
I přes váhu 2,5 tuny se výrobce chlubí tím, že z nuly na 97 km/h zrychlí Durango SRT za 4,4 sekundy. To je slušná hodnota, co myslíte? Standardně jde síla motoru na všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. V režimu Sport se pak přenos upraví tak, že dozadu jde ještě o pět procent víc.
Kdo by si chtěl opravdu vyhrát, nechť zvolí režim Track. V něm se mapa motoru ještě přiostří, ztuhne posilovač a dozadu poputuje 70 procent síly. Nenechte se ale mýlit tím, že tohle by bylo stvořeno jen na hladké silnice. Ve výbavě vozu totiž nechybí ani speciální terénní režim, kdy se točivý moment rozdělí přesně v poměru 50:50.
V kabině najdou nejen Američané tři řady sedadel, hromadu výbavy a podle technických údajů Durango SRT utáhne přívěs o váze až 3900 kilogramů. Zatím ale není známo, za kolik vlastně nejostřejší SUV od Dodge bude. Ceník však přijde co nevidět. Navíc, tenhle Američan by se na evropských silnicích celkem slušně vyjímal.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.