Britský Range Rover hodlá rozšířit nabídku modelů o vůz, jenž má za cíl konkurovat zavedenému BMW X4. Má dostat jméno Velar.
To je odvozeno od italského slova velare (závoj) a hlavním prvkem, kterého si všimneme snad naprosto všichni, má být postupně se svažující linie střechy. Dobrou zprávou je fakt, že jej uvidíme na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.
Podle informací britského magazínu Autocar bude Range Rover Velar hodně podobný s Jagurem F-Pace. Tím pádem lze čekat nejen podobné jízdní vlastnosti, ale pod kapotou najdeme i stejné pohonné jednotky. Jenže bavíme se o legendárním jméně Range Rover a tak se vůz bude cítit doma také v terénu.
Zpět ale k pohonným jednotkám. Za rok se má na scéně objevit hybridní verze. Ta by se skládala ze čtyřválcového zážehového dvoulitrového motoru a elektromotoru. Pokud půjde vše podle plánů, Velar by čistě na elektřinu měl ujet až 48 kilometrů. To jsou ale pouze údaje ze strany výrobce, takže realita bude zřejmě nižší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.