Britský Range Rover hodlá rozšířit nabídku modelů o vůz, jenž má za cíl konkurovat zavedenému BMW X4. Má dostat jméno Velar.
To je odvozeno od italského slova velare (závoj) a hlavním prvkem, kterého si všimneme snad naprosto všichni, má být postupně se svažující linie střechy. Dobrou zprávou je fakt, že jej uvidíme na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.
Podle informací britského magazínu Autocar bude Range Rover Velar hodně podobný s Jagurem F-Pace. Tím pádem lze čekat nejen podobné jízdní vlastnosti, ale pod kapotou najdeme i stejné pohonné jednotky. Jenže bavíme se o legendárním jméně Range Rover a tak se vůz bude cítit doma také v terénu.
Zpět ale k pohonným jednotkám. Za rok se má na scéně objevit hybridní verze. Ta by se skládala ze čtyřválcového zážehového dvoulitrového motoru a elektromotoru. Pokud půjde vše podle plánů, Velar by čistě na elektřinu měl ujet až 48 kilometrů. To jsou ale pouze údaje ze strany výrobce, takže realita bude zřejmě nižší.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?