Britský Range Rover hodlá rozšířit nabídku modelů o vůz, jenž má za cíl konkurovat zavedenému BMW X4. Má dostat jméno Velar.
To je odvozeno od italského slova velare (závoj) a hlavním prvkem, kterého si všimneme snad naprosto všichni, má být postupně se svažující linie střechy. Dobrou zprávou je fakt, že jej uvidíme na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.
Podle informací britského magazínu Autocar bude Range Rover Velar hodně podobný s Jagurem F-Pace. Tím pádem lze čekat nejen podobné jízdní vlastnosti, ale pod kapotou najdeme i stejné pohonné jednotky. Jenže bavíme se o legendárním jméně Range Rover a tak se vůz bude cítit doma také v terénu.
Zpět ale k pohonným jednotkám. Za rok se má na scéně objevit hybridní verze. Ta by se skládala ze čtyřválcového zážehového dvoulitrového motoru a elektromotoru. Pokud půjde vše podle plánů, Velar by čistě na elektřinu měl ujet až 48 kilometrů. To jsou ale pouze údaje ze strany výrobce, takže realita bude zřejmě nižší.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?