Nadcházející autosalon v Ženevě bude opět doslova nabitý novinkami. Ovšem až za dva roky má v plánu SEAT uvést sportovní SUV.
Španělský výrobce chystá SUV se jménem Arona, jenže není jisté, do jaké míry bude úspěšné. Proto chystá ještě další model, který má za cíl dohnat konkurenci, jakou je třeba Jaguar nebo Porsche. Podle šéfa značky SEAT Luca de Mea chce značka vybudovat sportovní crossover, soutěžící s Porsche Macan anebo Jaguarem F-Pace.
To jsou celkem ambiciozní plány co říkáte? Nové SUV bude svými dovednostmi a velikostí nad současnou Atecou a co se týče výkonu, má dostat okolo 300 koňských sil. V kabině čekejme pět míst, popřípadě je tady reálná možnost, že časem přijde také verze se dvěma dalšími sedadly.
Vůz má vyjet na stejné platformě jako Škoda Kodiaq a stranou nesmí zůstat informace o tom, že časem dorazí také hybridní a plně elektrická verze. Aby se ale vytvořilo místo pro sportovní nový crossover v nabídce značky, bude muset SEAT opustit další modernizace a generace sedanu Toledo. Jeho prodeje totiž nejsou v posledních letech nikterak úspěšné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?