Připoutejte se, prosím, přijíždí nejsilnější Škoda Octavia v historii. Stane novou vrcholnou verzí nejprodávanějšího modelu automobilky. Její číselné označení odpovídá maximálnímu výkonu benzinového turbomotoru 2.0 TSI. Dosud Škoda Auto představila modernizovanou Octavii RS pouze ve variantě s 230 koňmi, která už se dá objednávat.
Nová Octavia RS 245 má výkon 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než měla dosud nejsilnější verze RS 230. Silný motor a inovativní technika podvozku včetně elektrohydraulicky ovládané uzávěrky předního diferenciálu (VAQ) zaručují skvělý zážitek z jízdy. Tento silák je v nabídce v karosářských verzích liftback i kombi a svou premiéru bude mít na 87. Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje kompaktní sportovec za pouhých 6,6 s (Octavia Combi RS 245: 6,7 s). Jak je obvyklé, nabízí interiér i zavazadlový prostor dostatek místa. Kromě toho jsou i pro verzi Škoda Octavia RS 245 v nabídce nejnovější asistenční systémy. S infotainmentem mohou být cestující díky WLAN-hotspotu a modulu LTE na přání nepřetržitě online.
Sportovní sedadla a hliníkové prvky v interiéru Sportovní styl dominuje i převážně černému interiéru – od stropu až po podlahu s kryty pedálů z ušlechtilé oceli. Sportovní sedadla s potahem z materiálu Alcantara se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami dobře drží tělo při rychlém průjezd zatáček. Přední sedačky zdobí – stejně jako přední prahové lišty – logo RS. S dynamickým prostředím ladí sportovní multifunkční volant s věncem potaženým perforovanou kůží a integrovanými páčkami řazení pro volitelnou převodovku DSG. Ambientní LED osvětlení v dekoračních lištách v typickém designu RS 245 ponoří interiér do deseti individuálně volitelných barev. Do přístrojového panelu je integrován barevný Maxi DOT displej.
Pod kapotou pracuje čtyřválcový benzinový motor TSI o výkonu 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než u dosud nejsilnější varianty tohoto modelu. Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1600 do 4300 ot./min. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s.
Sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá RS 245 s manuální převodovkou za pouhých 6,4 s (kombík RS 245: 6,5 s), na zrychlení z 80 na 120 km/h stačí pouze 6,6 s (kombík RS 245: 6,8 s).
Sportovní podvozek a mechanicky omezený prokluz
Díky sportovními podvozku je světlá výška vozu RS 245 oproti běžným modelům této modelové řady o 14 milimetrů nižší. Rozchod kol zadní nápravy je o 38 milimetrů širší než u předchozí verze. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová. Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem a elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Tato funkce diferenciálu umožňuje mimořádně dynamickou akceleraci při výjezdu ze zatáčky. Omezuje prokluz na jednom z předních kol a optimalizuje přenos hnacího momentu na vozovku. Elektrohydraulická uzávěrka diferenciálu VAQ se nabízí výhradně pro vrcholný model RS 245. Volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator umožňují individuální nastavení funkcí pohonu, řízení, sportovního zvuku a komfortních funkcí dle přání řidiče. Dynamický charakter vozu dále zvýrazňuje i progresivní řízení a volitelně dodávaná adaptivní regulace podvozku Dynamic Chassis Control (DCC).
Ke standardní výbavě nové Octavie RS 245 patří například full LED světlomety s funkcí přizpůsobení toku paprsku aktuálním podmínkám nebo devatenáctipalcová litá kola. Zveřejnění ceny a začátku prodeje na českém trhu si Škoda Auto nechává do Ženevy.