Jednou z novinek březnového ženevského autosalonu bude i dosud nejsilnější provedení Octavie RS. Škoda ukázala její nejvýkonnější variantu se 180 kW (245 koňmi). Aktuálně se modernizovaná Octavia RS nabízí se 169 kW, což je 230 koní.
Připoutejte se, prosím, přijíždí nejsilnější Škoda Octavia v historii. Stane novou vrcholnou verzí nejprodávanějšího modelu automobilky. Její číselné označení odpovídá maximálnímu výkonu benzinového turbomotoru 2.0 TSI. Dosud Škoda Auto představila modernizovanou Octavii RS pouze ve variantě s 230 koňmi, která už se dá objednávat.
Nová Octavia RS 245 má výkon 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než měla dosud nejsilnější verze RS 230. Silný motor a inovativní technika podvozku včetně elektrohydraulicky ovládané uzávěrky předního diferenciálu (VAQ) zaručují skvělý zážitek z jízdy. Tento silák je v nabídce v karosářských verzích liftback i kombi a svou premiéru bude mít na 87. Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje kompaktní sportovec za pouhých 6,6 s (Octavia Combi RS 245: 6,7 s). Jak je obvyklé, nabízí interiér i zavazadlový prostor dostatek místa. Kromě toho jsou i pro verzi Škoda Octavia RS 245 v nabídce nejnovější asistenční systémy. S infotainmentem mohou být cestující díky WLAN-hotspotu a modulu LTE na přání nepřetržitě online.
Sportovní sedadla a hliníkové prvky v interiéru Sportovní styl dominuje i převážně černému interiéru – od stropu až po podlahu s kryty pedálů z ušlechtilé oceli. Sportovní sedadla s potahem z materiálu Alcantara se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami dobře drží tělo při rychlém průjezd zatáček. Přední sedačky zdobí – stejně jako přední prahové lišty – logo RS. S dynamickým prostředím ladí sportovní multifunkční volant s věncem potaženým perforovanou kůží a integrovanými páčkami řazení pro volitelnou převodovku DSG. Ambientní LED osvětlení v dekoračních lištách v typickém designu RS 245 ponoří interiér do deseti individuálně volitelných barev. Do přístrojového panelu je integrován barevný Maxi DOT displej.
Pod kapotou pracuje čtyřválcový benzinový motor TSI o výkonu 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než u dosud nejsilnější varianty tohoto modelu. Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1600 do 4300 ot./min. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s.
Sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá RS 245 s manuální převodovkou za pouhých 6,4 s (kombík RS 245: 6,5 s), na zrychlení z 80 na 120 km/h stačí pouze 6,6 s (kombík RS 245: 6,8 s). Sportovní podvozek a mechanicky omezený prokluz Díky sportovními podvozku je světlá výška vozu RS 245 oproti běžným modelům této modelové řady o 14 milimetrů nižší. Rozchod kol zadní nápravy je o 38 milimetrů širší než u předchozí verze. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová. Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem a elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Tato funkce diferenciálu umožňuje mimořádně dynamickou akceleraci při výjezdu ze zatáčky. Omezuje prokluz na jednom z předních kol a optimalizuje přenos hnacího momentu na vozovku. Elektrohydraulická uzávěrka diferenciálu VAQ se nabízí výhradně pro vrcholný model RS 245. Volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator umožňují individuální nastavení funkcí pohonu, řízení, sportovního zvuku a komfortních funkcí dle přání řidiče. Dynamický charakter vozu dále zvýrazňuje i progresivní řízení a volitelně dodávaná adaptivní regulace podvozku Dynamic Chassis Control (DCC). Ke standardní výbavě nové Octavie RS 245 patří například full LED světlomety s funkcí přizpůsobení toku paprsku aktuálním podmínkám nebo devatenáctipalcová litá kola. Zveřejnění ceny a začátku prodeje na českém trhu si Škoda Auto nechává do Ženevy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.