Jednou z novinek březnového ženevského autosalonu bude i dosud nejsilnější provedení Octavie RS. Škoda ukázala její nejvýkonnější variantu se 180 kW (245 koňmi). Aktuálně se modernizovaná Octavia RS nabízí se 169 kW, což je 230 koní.
Připoutejte se, prosím, přijíždí nejsilnější Škoda Octavia v historii. Stane novou vrcholnou verzí nejprodávanějšího modelu automobilky. Její číselné označení odpovídá maximálnímu výkonu benzinového turbomotoru 2.0 TSI. Dosud Škoda Auto představila modernizovanou Octavii RS pouze ve variantě s 230 koňmi, která už se dá objednávat.
Nová Octavia RS 245 má výkon 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než měla dosud nejsilnější verze RS 230. Silný motor a inovativní technika podvozku včetně elektrohydraulicky ovládané uzávěrky předního diferenciálu (VAQ) zaručují skvělý zážitek z jízdy. Tento silák je v nabídce v karosářských verzích liftback i kombi a svou premiéru bude mít na 87. Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje kompaktní sportovec za pouhých 6,6 s (Octavia Combi RS 245: 6,7 s). Jak je obvyklé, nabízí interiér i zavazadlový prostor dostatek místa. Kromě toho jsou i pro verzi Škoda Octavia RS 245 v nabídce nejnovější asistenční systémy. S infotainmentem mohou být cestující díky WLAN-hotspotu a modulu LTE na přání nepřetržitě online.
Sportovní sedadla a hliníkové prvky v interiéru Sportovní styl dominuje i převážně černému interiéru – od stropu až po podlahu s kryty pedálů z ušlechtilé oceli. Sportovní sedadla s potahem z materiálu Alcantara se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami dobře drží tělo při rychlém průjezd zatáček. Přední sedačky zdobí – stejně jako přední prahové lišty – logo RS. S dynamickým prostředím ladí sportovní multifunkční volant s věncem potaženým perforovanou kůží a integrovanými páčkami řazení pro volitelnou převodovku DSG. Ambientní LED osvětlení v dekoračních lištách v typickém designu RS 245 ponoří interiér do deseti individuálně volitelných barev. Do přístrojového panelu je integrován barevný Maxi DOT displej.
Pod kapotou pracuje čtyřválcový benzinový motor TSI o výkonu 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než u dosud nejsilnější varianty tohoto modelu. Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1600 do 4300 ot./min. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s.
Sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá RS 245 s manuální převodovkou za pouhých 6,4 s (kombík RS 245: 6,5 s), na zrychlení z 80 na 120 km/h stačí pouze 6,6 s (kombík RS 245: 6,8 s). Sportovní podvozek a mechanicky omezený prokluz Díky sportovními podvozku je světlá výška vozu RS 245 oproti běžným modelům této modelové řady o 14 milimetrů nižší. Rozchod kol zadní nápravy je o 38 milimetrů širší než u předchozí verze. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová. Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem a elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Tato funkce diferenciálu umožňuje mimořádně dynamickou akceleraci při výjezdu ze zatáčky. Omezuje prokluz na jednom z předních kol a optimalizuje přenos hnacího momentu na vozovku. Elektrohydraulická uzávěrka diferenciálu VAQ se nabízí výhradně pro vrcholný model RS 245. Volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator umožňují individuální nastavení funkcí pohonu, řízení, sportovního zvuku a komfortních funkcí dle přání řidiče. Dynamický charakter vozu dále zvýrazňuje i progresivní řízení a volitelně dodávaná adaptivní regulace podvozku Dynamic Chassis Control (DCC). Ke standardní výbavě nové Octavie RS 245 patří například full LED světlomety s funkcí přizpůsobení toku paprsku aktuálním podmínkám nebo devatenáctipalcová litá kola. Zveřejnění ceny a začátku prodeje na českém trhu si Škoda Auto nechává do Ženevy.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.