Ačkoliv je to sotva pár týdnů, co Maserati Ghibli dostalo facelift, už nyní se hovoří o dalším. Ten bude mnohem větší a poznat bude hlavně podle nové přídě.
Vše stojí na informaci od britského magazínu Autocar. Podle něj se změní exteriér i interiér a hlavní inspirací bude model Quattroporte. Právě se nedávno ukázal s novými změnami a v jeho stopách půjde i Ghibli. Bude zajímavé sledovat, jak si povede italský konkurent nového pětkového BMW.
Krom vzhledu se změní také kabina a bezpečnost. Tyhle dva prvky musí Maserati vylepšit, což se týká taktéž již trošku zastaralého infotainmentu. Omlazené Ghibli přijde hned ve dvou výbavách. První bude na luxus zaměřené GranLusso, zájemce o dynamičnost naopak potěší sportovní GranSport. Nic jiného od roku 2018 nekoupíte.
Jediné co zůstane při starém, jsou motory. Pro rok 2017 totiž Ghibli dostalo přeladěný 3,0litrový twin-turbo šestiválec. Ten nyní produkuje o 20 koní více než dříve, takže celkový součet činí 350 koňských sil. Ty jsou podpořeny točivým momentem 500 Nm při 4500 otáčkách za minutu.
Co se týče naftové verze, tam se Ghibli bude i nadále držet 3,0litrového turbodieselu se šesti válci. V nabídce je provedení s výkonem 250 nebo 275 koní. Na samém vrcholu nabídky jsou verze s přívlastkem S a S Q4 o výkonu 410 koní a točivém momentu 550 Nm.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.