Ačkoliv je to sotva pár týdnů, co Maserati Ghibli dostalo facelift, už nyní se hovoří o dalším. Ten bude mnohem větší a poznat bude hlavně podle nové přídě.
Vše stojí na informaci od britského magazínu Autocar. Podle něj se změní exteriér i interiér a hlavní inspirací bude model Quattroporte. Právě se nedávno ukázal s novými změnami a v jeho stopách půjde i Ghibli. Bude zajímavé sledovat, jak si povede italský konkurent nového pětkového BMW.
Krom vzhledu se změní také kabina a bezpečnost. Tyhle dva prvky musí Maserati vylepšit, což se týká taktéž již trošku zastaralého infotainmentu. Omlazené Ghibli přijde hned ve dvou výbavách. První bude na luxus zaměřené GranLusso, zájemce o dynamičnost naopak potěší sportovní GranSport. Nic jiného od roku 2018 nekoupíte.
Jediné co zůstane při starém, jsou motory. Pro rok 2017 totiž Ghibli dostalo přeladěný 3,0litrový twin-turbo šestiválec. Ten nyní produkuje o 20 koní více než dříve, takže celkový součet činí 350 koňských sil. Ty jsou podpořeny točivým momentem 500 Nm při 4500 otáčkách za minutu.
Co se týče naftové verze, tam se Ghibli bude i nadále držet 3,0litrového turbodieselu se šesti válci. V nabídce je provedení s výkonem 250 nebo 275 koní. Na samém vrcholu nabídky jsou verze s přívlastkem S a S Q4 o výkonu 410 koní a točivém momentu 550 Nm.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?