Indickou Tatu známe především jako výrobce superlevného hatchbacku Nano, několika malých sedanů nebo naopak velkých off-roadů a pickupů. Již za pár týdnů ale značka podle indických médií ukáže lehký sporťák s přeplňovaným čtyřválcem. A nepůjde jen o koncept!
Málokdo si asi pamatuje na ženevský autosalon 2000, respektive 2001. Právě v tu dobu totiž Tata odhalila dva koncepty se stejným jménem Aria. Nejprve se ukázal roadster, o rok později ho následovalo kupé. Sériové výroby se nedočkala ani jedna karosérie a jméno Aria se později objevilo na velkém MPV. Teď to má být o něčem jiném. Jak totiž informuje indická mutace Autocaru, na březnový ženevský autosalon totiž Tata chystá lehký a dostupný sportovní automobil. Ten bude představen pod značkou TaMo (zkratka pro Tata Motors), která se má stát sportovní odnoží indické automobilky. Více informací o ní bude známo po zítřejší prezentaci.
Zajímavější je však první model nové značky, zatím známý jako Futuro. Půjde o dvoumístný kompaktní sporťák s motorem uprostřed a hmotností pod 800 kilogramů! Dle Autocaru půjde Futuro ve šlépějích Opelu Speedster, což by znamenalo, že se bude jednat o zábavný roadster. Zdroje přímo z automobilky pak hovoří o „úžasně vypadajícím automobilu, zvláště s přihlédnutím na cenu“. Ta se má u sériového vozu, jenž přijede v polovině příštího roku, pohybovat pod úrovní 2 500 000 rupií (cca 930 000 korun). V útrobách vozu by pak měla pracovat přeplňovaná dvanáctistovka Revotron s výkonem údajně až 132 kW (180 k)!
Jak už bylo řečeno, pohotovostní hmotnost vozu se má dostat pod 800 kilogramů, což bude zásluha použití kompozitních plastů a hliníku, na karbon nebo jiné exotické materiály zapomeňte. Při navrhování vozu pak indické automobilce pomáhala také italská legenda Marcello Gandini. Tata údajně na Futuro hodně sází, má se stát vlajkovou lodí nejen odnože TaMo, ale i samotné hlavní automobilky. Zároveň by mohl lehký roadster ulehčit vstup značky na západoevropské trhy, kde mají podobná auta úspěch. Na druhou stranu právě proto, že půjde o vlajkovou loď má být prodej omezen na 250 kusů. Jestli měsíčně nebo ročně zatím není jasné. Již v Ženevě ale bude určitě jasnější, jestli půjde opravdu o „zabijáka Mazdy MX-5“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?