Indickou Tatu známe především jako výrobce superlevného hatchbacku Nano, několika malých sedanů nebo naopak velkých off-roadů a pickupů. Již za pár týdnů ale značka podle indických médií ukáže lehký sporťák s přeplňovaným čtyřválcem. A nepůjde jen o koncept!
Málokdo si asi pamatuje na ženevský autosalon 2000, respektive 2001. Právě v tu dobu totiž Tata odhalila dva koncepty se stejným jménem Aria. Nejprve se ukázal roadster, o rok později ho následovalo kupé. Sériové výroby se nedočkala ani jedna karosérie a jméno Aria se později objevilo na velkém MPV. Teď to má být o něčem jiném. Jak totiž informuje indická mutace Autocaru, na březnový ženevský autosalon totiž Tata chystá lehký a dostupný sportovní automobil. Ten bude představen pod značkou TaMo (zkratka pro Tata Motors), která se má stát sportovní odnoží indické automobilky. Více informací o ní bude známo po zítřejší prezentaci.
Zajímavější je však první model nové značky, zatím známý jako Futuro. Půjde o dvoumístný kompaktní sporťák s motorem uprostřed a hmotností pod 800 kilogramů! Dle Autocaru půjde Futuro ve šlépějích Opelu Speedster, což by znamenalo, že se bude jednat o zábavný roadster. Zdroje přímo z automobilky pak hovoří o „úžasně vypadajícím automobilu, zvláště s přihlédnutím na cenu“. Ta se má u sériového vozu, jenž přijede v polovině příštího roku, pohybovat pod úrovní 2 500 000 rupií (cca 930 000 korun). V útrobách vozu by pak měla pracovat přeplňovaná dvanáctistovka Revotron s výkonem údajně až 132 kW (180 k)!
Jak už bylo řečeno, pohotovostní hmotnost vozu se má dostat pod 800 kilogramů, což bude zásluha použití kompozitních plastů a hliníku, na karbon nebo jiné exotické materiály zapomeňte. Při navrhování vozu pak indické automobilce pomáhala také italská legenda Marcello Gandini. Tata údajně na Futuro hodně sází, má se stát vlajkovou lodí nejen odnože TaMo, ale i samotné hlavní automobilky. Zároveň by mohl lehký roadster ulehčit vstup značky na západoevropské trhy, kde mají podobná auta úspěch. Na druhou stranu právě proto, že půjde o vlajkovou loď má být prodej omezen na 250 kusů. Jestli měsíčně nebo ročně zatím není jasné. Již v Ženevě ale bude určitě jasnější, jestli půjde opravdu o „zabijáka Mazdy MX-5“.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.