Likvidátor Mazdy MX-5 na obzoru. Uhodnete zemi původu?

Tata připravuje lehký sporťák, vzorem jsou i koncepty Aria z let 2000 a 2001.
Tata připravuje lehký sporťák, vzorem jsou i koncepty Aria z let 2000 a 2001., foto: Tata
ar6 1. února 2017 21:34
Sdílej:

Indickou Tatu známe především jako výrobce superlevného hatchbacku Nano, několika malých sedanů nebo naopak velkých off-roadů a pickupů. Již za pár týdnů ale značka podle indických médií ukáže lehký sporťák s přeplňovaným čtyřválcem. A nepůjde jen o koncept!

Málokdo si asi pamatuje na ženevský autosalon 2000, respektive 2001. Právě v tu dobu totiž Tata odhalila dva koncepty se stejným jménem Aria. Nejprve se ukázal roadster, o rok později ho následovalo kupé. Sériové výroby se nedočkala ani jedna karosérie a jméno Aria se později objevilo na velkém MPV. Teď to má být o něčem jiném. Jak totiž informuje indická mutace Autocaru, na březnový ženevský autosalon totiž Tata chystá lehký a dostupný sportovní automobil. Ten bude představen pod značkou TaMo (zkratka pro Tata Motors), která se má stát sportovní odnoží indické automobilky. Více informací o ní bude známo po zítřejší prezentaci.

Zajímavější je však první model nové značky, zatím známý jako Futuro. Půjde o dvoumístný kompaktní sporťák s motorem uprostřed a hmotností pod 800 kilogramů! Dle Autocaru půjde Futuro ve šlépějích Opelu Speedster, což by znamenalo, že se bude jednat o zábavný roadster. Zdroje přímo z automobilky pak hovoří o „úžasně vypadajícím automobilu, zvláště s přihlédnutím na cenu“. Ta se má u sériového vozu, jenž přijede v polovině příštího roku, pohybovat pod úrovní 2 500 000 rupií (cca 930 000 korun). V útrobách vozu by pak měla pracovat přeplňovaná dvanáctistovka Revotron s výkonem údajně až 132 kW (180 k)!

Jak už bylo řečeno, pohotovostní hmotnost vozu se má dostat pod 800 kilogramů, což bude zásluha použití kompozitních plastů a hliníku, na karbon nebo jiné exotické materiály zapomeňte. Při navrhování vozu pak indické automobilce pomáhala také italská legenda Marcello Gandini. Tata údajně na Futuro hodně sází, má se stát vlajkovou lodí nejen odnože TaMo, ale i samotné hlavní automobilky. Zároveň by mohl lehký roadster ulehčit vstup značky na západoevropské trhy, kde mají podobná auta úspěch. Na druhou stranu právě proto, že půjde o vlajkovou loď má být prodej omezen na 250 kusů. Jestli měsíčně nebo ročně zatím není jasné. Již v Ženevě ale bude určitě jasnější, jestli půjde opravdu o „zabijáka Mazdy MX-5“.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.